Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Koleje Śląskie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
FAREN, aha ok. Widzisz, widocznie miałem błędne myślenie w głowie, że wczesniej było więcej bezpośrednich połączeń.
Wczoraj w teleexpressie (kto chce, niech sobie obejrzy - http://teleexpress.tvp.pl/ ) usłyszałem info, że jesli KŚ mają dobrze działaś i zacząć odrabiać straty pieniężne, to muszą mocno zmienić rozkład jazdy (czyt. wyciąć trochę połączeń)
To niestety TOR mówi od stycznia. Jak to się sprawdzało w praktyce widać było po poczynaniach PR, gdzie każde cięcia powodowały wzrost kosztów...
ZDG TOR zrobił wczoraj konferencję po przeprowadzonym audycie w spółce. Jednym z zaleceń jest właśnie podwyższenie ceny biletów (w styczniu bilety pokryły 20% kosztów) i ograniczenie pracy przewozowej.
To co było do przewidzenia stało się faktem :lol:

http://www.rynek-kolejowy.pl/44624/Kole ... ich_PR.htm
Aż chce się napisać, że tak dobrze zarło i zdechło... Miejmy nadzieję, że ktoś pokaże, że ma jaja i ogarnie ten burdel zanim wszystko wróci do (nazwijmy to) śląskiej normy.
No ciekawe czy teraz zacznie się wołanie o powrót Matusiewicza Smile Swoją drogą co trzeba zrobić, żeby można było się nazwać ekspertem?

1. «specjalista powoływany do wydania orzeczenia lub opinii w sprawach spornych»
2. «osoba uznawana za autorytet w jakiejś dziedzinie»

To chyba nie oznacza, że ekspert ma rację bo jest ekspertem.

No i które połączenia polecą. Tym bardziej szkoda, że w moich stronach ludzie zaczęli wracać do kolei.
hutterdm, a kogo to obchodzi? Podwyższenie ceny biletów - o ile nieznaczne - nie musi mieć przełożenia na ilość pasażerów. Ale cięcia będą miały. Przerabialiśmy to wielokrotnie z PR. TOR podobnie nie potrafi zrozumieć, że nie mamy w regionie raczej wsi, gdzie jedynym środkiem transportu jest pociąg. Tylko w takich miejscach potwierdza się teza lansowana przez PR i TOR, że po zmniejszeniu liczby pociągów nie zmniejszy się ilość przewożonych pasażerów, co pozwoli poprawić rentowność. Tymczasem u nas jest wręcz odwrotnie - każde ograniczenie liczby pociągów na konkretnej linii będzie skutkowało zmniejszeniem średniej ilości pasażerów w pociągu...
Które połączenia polecą? Jeśli KŚ czegoś nie wymyślą, to na 100% S15 (likwidacja sugerowana przez TOR jeszcze w styczniu), podobny los spotka S31, która od grudnia miała być likwidowana oraz zapewne S52 i S58 ]->
I pomyśleć, że gdyby nie arogancja i zbyt wygórowane mniemanie o sobie niektórych osób - mogło być zupełnie, zupełnie inaczej.
FAREN napisał(a):Wszystko szło w jak najlepszym porządku kiedy przejmowano linie stopniowo, trzeba od grudnia było wziąść SKR i powiedzmy Katowice - Bielsko - Żywiec - Zwardoń no i te nieszczęsne Bytom - Gliwice do kupy. Polityce zadecydowali jkednak inaczej i rzucili nieprzygotowanego przewoźnika w obsługe całego województwa. Doskonały przykład jak upierdzielić łeb przyszłościowemu przedsięwzięciu jakim były KŚ.......................
Tutaj podobno "zasługę" miały PR, które domagały się podpisania umowy na 3 lata i w dodatku nie zgadzały się na przekazanie w tym okresie żadnych nowych linii KŚ.
Po prostu p. Matusiewicz nie powinien ugiąć się pod szantażem PLK i powinien dokończyć planowany przetarg. Chociaż przykład kujawsko-pomorskiego pokazuje, że i tak można było procedury na tyle przeciągnąć, by poza PR nikt nie miał szans Smile

: Masz rację, co mówię z dużą przykrością :->
„Koleje Śląskie” artykułem na medal w Wikipedii. :-D
jackii napisał(a):Które połączenia polecą? Jeśli KŚ czegoś nie wymyślą, to na 100% S15 (likwidacja sugerowana przez TOR jeszcze w styczniu), podobny los spotka S31, która od grudnia miała być likwidowana oraz zapewne S52 i S58 ]->

ehhh nie każdy zna się na tych oznaczeniach. Nie lepiej napisać relację? Wink
No i wychodzi na to, że PRy nie były takie złe, jak to niektórzy wypisywali Wink. Swoją drogą zastanawiam się, ile jeszcze będzie podejść do Bytom-Gliwice i Katowice-Oświęcim zanim ostatecznie zaczną być istotną częścią systemu albo pójdą definitywnie do piachu.
2 kwietnia UTK zawiesił licencję przewoźnika dla KŚ. Od 3-go przez pół roku mogą działać na licencji tymczasowej i do tego czasu muszą usunąć nieprawidłowości.

http://www.rynek-kolejowy.pl/44700/_UTK ... znika_.htm
sphinx napisał(a):i do tego czasu muszą usunąć nieprawidłowości.

A co jeśli tego nie zrobią?