Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Koleje Śląskie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cytat:Za PR nie było najlepiej,
Owszem najlepiej nie było, ale na pewno opóźnienia składów nie były taką normalnością jak w KŚ. Składami tymi jeździłem do/ze szkoły do Sosnowca.
Cytat:jest mało nowocześnie bo jeżdzą też stare składy wagonowe

Zacznijmy od tego że ile się szumu robiło jak PR uruchamiały składy wagonowe na pociągi Regio, bo drogo, bo wynajem loka itp. Fakt taka jest prawda i jestem też tego zdania. Tyle tylko że teraz KŚ uruchamiają składy wagonowe nie tylko z dzierżawionymi lokami, ale także wagonami i te osoby siedzą cicho, a niektórzy z nich nawet to zachwalają jakie to pociągi KŚ są wygodne bo dostali tam pracę
Mimo że nie jestem zwolennikiem KS, a także każdej innej nowo powstałej spółki bo jak po życie pokazuje nie wychodzi to nikomu najlepiej. Liczę że może KS dorośnie i wyjdzie to pasażerom na dobre, lecz przed KS bardzo długa droga. Jeżeli po roku nie będzie żadnego postępu lub chociaż próby postępu, to uważam że KS to tylko wymysł wojewody który chciał zabłysnąć tworząc KS.
Adams to nie koniec pociągów KŚ z wagonami oto link do posta użytkownika mk_1992 z info kolei mówiący o przetargu na dostawę 2 elektrowozów http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=146 ... c&start=75
Adams napisał(a):siedzą cicho, a niektórzy z nich nawet to zachwalają jakie to pociągi KŚ są wygodne bo dostali tam pracę
Oczywiscie nie tylko wygodę osoby które tam pracują zachwalają nam wszystko mało tego na KŚ złego słowa nie można powiedzieć, ale są osoby które widzą obiektywnie i rozliczają.
Najlepiej tak wejść na najlepszą linie w województwie pod względem frekwencji nie było by chyba tak rózowo jakby weszli np. na linię Katowice-Lubliniec/Wieluń.

[ Dodano: 2011-10-22, 19:45 ]
przem710 napisał(a):to uważam że KS to tylko wymysł wojewody który chciał zabłysnąć tworząc KS.
To wymysł wojewody prawda ale tylko dlatego że PR mu sie przestały podobać. Ato że KŚ są droższe od PR to nie zauważa.
Cytat:Najlepiej tak wejść na najlepszą linie w województwie pod względem frekwencji
Oczywiście, a potem będzie jakie to KŚ są "dochodowe" i w ogóle.
Cytat:nie było by chyba tak rózowo jakby weszli np. na linię Katowice-Lubliniec/Wieluń.
Mam nadzieje, że to albo nigdy nie nadejdzie (bez względu jaka to linia), albo KŚ do tej pory padną.
Tak jak napisał ktoś na info kolei poza ładnymi kasjerkami w KŚ reszta delikatnie mówiąc wymaga korekty.
MK_ŚLĄSK napisał(a):Adams to nie koniec pociągów KŚ z wagonami oto link do posta użytkownika mk_1992 z info kolei mówiący o przetargu na dostawę 2 elektrowozów http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=146 ... c&start=75

Pocztałem tą dyskusję i jakoś pewne osoby nie protestowały że składy wagonowe są za drogie. Gdyby taki przetarg ogłosiły PR to by było tam głośno jakie one to są nieekonomiczne itp
Adams, Ale wiemy dobrze że na niektórych forach nie można nic złego o PKP IC czy KŚ napisać za to PR można krytykować. Osobiście składom wagonowym mówię NIE !
Ciekawe czy od nowego rozkład KŚ nadal będą posiadać wagony z CD... Ale skoro ogłaszają przetarg na lokomotywy elektryczne, więc raczej wagony CD też zostają.
MK_ŚLĄSK, Raczej tak, cały czas jestem ciekaw kiedy ktoś w KŚ się obudzi i opiszę po Polsku różne informacje np. przy hamulcu bezpieczeństwa, ale to nastąpi chyba dopiero po pierwszej kontroli.
Tyle że wagony także są dzierżawione, więc za dzierżawę trzeba płacić, to samo jeśli chodzi o lokomotywy, do tego dochodzi wyższy koszt dostępu do infrastruktury dla PLK. Więc nie trzeba być ekonomistą żeby obliczyć jak KŚ są drogie w utrzymaiu.
Cytat:Tyle że wagony także są dzierżawione, więc za dzierżawę trzeba płacić, to samo jeśli chodzi o lokomotywy, do tego dochodzi wyższy koszt dostępu do infrastruktury dla PLK
Ja o tym wiem. No ale jak widac pan marszałek woli płacić za wagoniki w KŚ niż EN57 w PR.
Pan marszałek woli dotować KŚ, bo wie ile i komu płaci. A co do PR w K-cach nie jest to już taka oczywista sprawa. Czekam ciwrpliwie, aż UM obetnie PR-om kase - wtedy zobaczycie jak PR poobcina wszystkie połączenia do minimum. Wtedy KŚ zaczną sukcesywnie przejmować kolejne linie. Oczywiście te dochodowe, ale zawsze coś. PR - przestał być królowce albo raczej rozhisteryzowaną księżną udzielną. Niestety prawa rynku są twarde i trzeba mieć mocną dupe i kark. Moim zdaniem w przeciągu 5 lat jeśli nie zmieni się władza po wyborach KŚ przejmie największe linie. A najbliższe wybory dopiero za 3 lata, więc wszystko się może zdarzyć 8-)

Virakocha

Na marginesie po cenie złomu można kupić sporo wagonów z PR, m.in B11p, które mają iść na złom, bo mają wyjeżdżone kilometry. W BB zezłomowano i nadal złomuje się wagony typu Anou i Bou, które Województwo Śląskie mogłoby odkupić i wyremontować, przez co odpadła by odpłata za dzierżawę złomów z Czech. Nadto PKP Intercity pozbywa się lokomotyw EU07 typu 4E, tu także jest szansa na nabór taboru. Co do przetargu na tabor, wygra albo Cargo albo DB Schenker (mają ET22-477 oraz EU07-125) :-) Lotosem już raczej firma nie będzie zainteresowana (wysokie koszty eksploatacji oraz szkoleń) ;-)

Poza tym idea pociągów do Wisły nie jest zła ale tylko w formie uzupełniającej działania PR Katowice ze wspólną taryfą. Albo reaktywacja, jak zaznaczyłem linii Bielsko-Cieszyn z w/w pociągami oraz uzupełniającymi je składami EN57-300x stanowiącymi podstawę połączeń.

Widziałbym to tak

Cieszyn

6:00 do Katowic Zaolziak (przez Bielsko) obsługa EN75 kursuje w D
7:00 do Bielska (EN57 300x) (E)
9:00 do Bielska (B)
12:00 do Kęt EN57-300x (E)
14:00 do Katowic Bursche obsługa EN76 Kursuje w D


Bielsko

8:40 do Cieszyna (EN57) (E)
10:40 do Cieszyna (EN57) (B)
12:40 do Cieszyna (EN57) (E)
14:40 do Cieszyna (EN76) Kursuje w D
16:40 do Cieszyna (EN77) Kursuje w D


Nie wiem czy podałem dobre godziny i czy wpasowałem się w szlakową na linii. Poprawcie mnie w razie czegoś.
Cinek to oczywiste że jeżeli UM obetną kasę PR, to te przestaną jeździć. Druga sprawa jest taka że na Śląsku nie ma wolnego rynku, faworyzowane jest KS i marszałek nie szczędzi na nią kasy, którą wcześniej szczędził PR. Potem był krzyk że obcinane są połączenia. Wydaje mi się że taka polityka była celowa by przygotować sobie grunt pod KS.