Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Koleje Śląskie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
rustsaltz napisał(a):Przecież KŚ nie wejdą na Bytom-Gliwice, więc kible będą zatrudnione na Gliwice-Częstochowa. Za PR tak się jeździło przecież. Na ile KŚ wynajęły wagony od CD?
Chyba jednak po dzisiejszych doniesieniach prasowych ta wiadomość może uledz zmianie hiehie :lol:
Cinek, Z tym taborem co oni będą mieli to im akurat wystarczy na normalne obiegi na Gliwice-Częstochowa oraz na wprowadzenie taktu 15-minutowego na Gliwice-Katowice-Gliwice w (D) w szczycie (wprowadzenie pociągów Gliwice-Katowice-Gliwice w porannym i popołudniowym szczycie).
sebek napisał(a):Najlepsze rozwiązanie, to bilety strefowe dwóch przewożników PR i KŚ, wzajemnie honorowane. Nawet niech ceny tych strefówek podniosą, ale taka oferta powinna być dostępna. Nie tylko na przejazdy do 2 godzin, ale warto byłoby wprowadzić bilety 4 i 6 godz. Bez współpracy PR i KŚ, już dziś jazda po aglomeracji jest coraz trudniejsza a koszta coraz wyższe.
To także może nie być już problemem po nowym roku ;-)
Nie wiem jak wy zapatrujecie się na ten rozłam w PR ale chyba tylko KŚ dzierżawiąc składy od PR będzie w stanie utrzymać nomen omen przewozy regionalne na śląsku ;-) Jakoś innego przewoźnika sobie nie wyobrażam. Przynajmniej na tą chwilę.

MK_ŚLĄSK po dzisiejszych doniesieniach ze strony marszałków tabor chyba przestanie być problemem... ;-)
To były niewybaczalny błąd gdyby po rozpadzie PR powstała jeszcze jedna spółka na Śląsku. Wystarczy jeden przewoźnik KŚ.
Cytat:MK_ŚLĄSK po dzisiejszych doniesieniach ze strony marszałków tabor chyba przestanie być problemem... ;-)
Miejmy nadzieje, ze to się sprawdzi Smile
Podobno mówi się o przejęciu linii Tychy Miasto-Sosnowiec-Tychy Miasto źródło- wypowiedzź jednego z pracowników KŚ na info kolei.
Też mi się tak wydaje, choć powiem szczerze, że jestem za wpuszczeniem na polskie tory obcych przewoźników ;-) Konkurencja byłaby tylko z korzyścią dla pasażerów - tak się mi wydaje. Ale fakt jestem przeciw powstawaniu na śląsku jeszcze jednej marszałkowskiej kolei żelaznej hiehie. :lol: No chyba, że ktoś prywatny chciałby otworzyć, bądź przejąć jakieś linie... 8-) w co głeboko wątpię.
Cytat:Też mi się tak wydaje, choć powiem szczerze, że jestem za wpuszczeniem na polskie tory obcych przewoźników ;-)
Owszem konkurencja prawdziwa na torach powinna być, ale to raczej na głównych magistralach.
Cytat:Ale fakt jestem przeciw powstawaniu na śląsku jeszcze jednej marszałkowskiej kolei żelaznej hiehie. :lol:
Wtedy była by masakra z honorowaniem biletów...
przem710 napisał(a):To były niewybaczalny błąd gdyby po rozpadzie PR powstała jeszcze jedna spółka na Śląsku. Wystarczy jeden przewoźnik KŚ.

Albo większy przewoźnik (chodzi mi o podział na kompanie) oparte m. in. na taborze KŚ.

Cinek napisał(a):jestem za wpuszczeniem na polskie tory obcych przewoźników

To byłoby dobre rozwiązanie, ale co z biletami? Trzeba by stworzyć jakąś jedną taryfę, wspólne kasy, a na połączenia ogłaszać przetargi, na wzór ZTM (wiem, wiem powtarzam się ;-D )
No tak ale najpierw dajmy szanse na to, aby nowi przewożnicy pojawili się na polskich torach, a później i tak min. infrastruktury czy jak to cholerstwo teraz będzie się nazwywało będzie musiało dać licencję na określonych warunkach (tabor, bilety, obsługa poc.) Narazie to tylko gdybanie, ale niemniej dobrze by się stało gdyby "świeża krew" wpłynęła na nasze tory ;-)
Z moich obserwacji wynika, że KŚ "przystopowały" z opóźnieniami. Mały raport:
-Wczorajszy Gliwice-Częstochowa 19.53 z Gliwic punktualnie, skład wagonowy
-Dzisiejszy Katowice-Gliwice 12.40 punktualny, ELF
-Częstochowa-Gliwice odjazd z Batorego 11.42 punktualnie, ELF
-Gliwice-Zawiercie z Gliwic 12.23 punktualnie, ELF
-Gliwice-Zawiercie odjazd z Gliwic 13.23 punktualnie.
Mam nadzieję, że tak zostanie.
A rano osobówka do Gliwic +10, przyspieszony +30...
No, ale w każdym razie jest nieco lepiej.
Dzisiejszy osobowy KŚ Gliwice-Częstochowa planowy odjazd z Batorego 9.21 w Batorym opóźniony 15 minut, za Załężem staliśmy chyba z 10 minut nic nie przepuszczając... W Katowicach skład zameldował się +25 i dalej nie pojechał.Skład to EN76-002. Ludzi przesadzono do pociągu przyspieszonego Gliwice-Częstochowa odjazd z Katowic 10.15 który dzisiaj zatrzymywał się na wszystkich stacjach.
Gliwice-Zawiercie odjazd z Sosnowca 14.15 punktualny, EN76-007
Częstochowa-Gliwice z Sosnowca planowo 14.17, z Katowic +5 w Batorym prawdopodobnie przepuszczał opóźnionego TLK Zamość-Zielona Góra.
Co¶ te Elfy siê nie sprawdzaj±, wiadomo jaka dok³adnie przyczyna?
Niestety dokładniej przyczyny nie znam.