Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Koleje Śląskie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Ależ ty chłopie bronisz tych PR-ów. 8-) Chyba nie mieszkasz na śląsku i nie wiesz ile "dobrego" w obecnym czasie PR zrobiły obcinając połączenia za które Marszałek dołożył im prawie 50 mln. To ci wystarcza za argument, żeby wygumować PR-y ze śląska? A komu PR zapłacił 150 mln obcinając o ponad 30 % kursy pociągów na śląsku. Uważasz, że to jest OK ? Chba żyjemy obaj w innych światach. Ja w rzeczywistym, a ty w matrixie pr-owskim jak dla mnie i nie obraź się o to na mnie. Ale taki jest mój osąd.
Ee tam nie bronie PR, bo mają pełno za uszami lecz wolę mniejsze zło. W tym wypadku PR.

Zobacz takie dotacje otrzymało PR od województwa Śląskiego:
2009 - 99 999 400 zł
20110- 110 463 300 zł

Jeżeli KŚ będą w stanie utrzymać się za takie pieniądze i nie działać pod kreską to czapki z głów, a Tobie wyślę 0,7 jaką chcesz.

Póki co uruchomienie nowej spółki pochłonęło nie małe pieniądze, a jedynym wygranym jest Pan Marszałek bo postawił na swoim. Największym przegnanym są pasażerowie którzy muszą korzystać z obydwóch przewoźników (PR,KŚ) ich to kosztuje najwięcej.

Cytat:Ja w rzeczywistym, a ty w matrixie pr-owskim jak dla mnie i nie obraź się o to na mnie. Ale taki jest mój osąd.

Tak to prawda, bo u mnie w regionie PR działają jak w zegarku, zwiększają liczbę połączeń (np. Tczew - Chojnice, Słupsk - Ustka)) i reaktywują nowe trasy (do Kartuz). Poprawiło się skomunikowanie pociągów w Tczewie. Na wniosek pewnych firm skorygowano godziny kursowania pociągów tak aby dowieść i odwieść w odpowiednich godzinach ludzi do pracy. Można? Można tylko trzeba chcieć i umieć się dogadać.

Oczywiście nawet na Pomorzu są pasażerowie którzy nie są załadowni z częstotliwości kursowania pociągów, bo obecnie jest zbyt mała ilość połączeń na trasie Trójmiasto - Tczew - Elbląg oraz Laskowice, ale nie jest to wina PR że przepustowość szlaku ze względu na modernizacje jest ograniczona. W zamian uruchomiono autobusową komunikację zastępczą. Jedyną wadą jest brak nowego taboru.

Jeżeli KŚ nie będzie honorować biletów PR to ten cyrk nie ma sensu. Dobrze byłoby jak pojawił by się jakiś bilet metropolitalny na KŚ, TŚ i KZKGOP. Wtedy będę zwolennikiem KŚ. Bo obecnie samo zastąpienie PR przez KŚ na jednej linii niczego nie zmienia, tylko zwiększa koszty.
Tak u Ciebie na pomorzu - zgoda. Tylko nie wiem czy SKM (czy jak to się tam nazywa ) honoruje bilety PR :-P To chyba jakby nie patrzeć firma która w jakiś tam sposób odebrała na pomorzu osobokilometry pr czyż nie? ;-) Macie szczęście, że u Was macie sprawnie działający PR bo u nas na Śląsku co nowy rozkład to zamykanie linii, ograniczenia przewozów ect.
Nie ździwił cię fakt, że w 2009 przewozy dostało ok 100 mln a w rok później 10 % więcej ograniczając jednocześnie kursy? To chore nawet jeśli weźmie się pod uwagę podniesienie stawki VAT o chyba 1 % Nie dziwi Cię to ? Poza tym u mnie w Tychach PR ograniczył częstotliwość połączeń z 2 na godz do 1 !!! Wziął za to aż 10 baniek więcej. Też chciałbym tak zarabiać. Nic nie robiąc strojąc fochy grożąc obcinaniem kolejnych połączeń. ABSURD !!!
Co do kosztów. Załóż sobie jakąkolwiek działalność gospodarczą i napisz mi ile wydałeś ;-D A gwarantuję Ci, że za darmo to nawet w ryj nie dostaniesz, bo nikt nie będzie za darmo brudził sobie krwią rąk. Tak więc zgadzam się, że na razie koszty są ogromne, ale z czasem się unormalizują i zapewniam Cię, że będą tańsze niż PR, bo KŚ jest spółką marszałkowska i on będzie znał dokładne bilanse zysków i strat. Nie tak jak teraz z PR-ami. 8-)
KŚ na sam tabor pochłonęły ok. 250mln zł i to tylko na 2 linie. Co jakiś czas padają porównania do Kolei Mazowieckich - jak chcecie żeby PRy jeździły jak one to niech dostają tyle samo pieniędzy za pocm. W śląskim dałoby to dobre 220 mln zł rocznie. Gdyby nie fakt, że to nie nastąpi gotów byłbym się założyć, że nie byłoby cięć, a tabor byłby sukcesywnie odnawiany.
ET40 napisał(a):Więc PR też jakoś eliminują te zjawisko.
Raz spotkałem się z czymś takim w wagonie IC (nie sprawdziłem typu, ale miał jeszcze stare laminaty i tapicerkę PKP, więc był pewnie wiekowy). Może fachowcy fizycy się wypowiedzą?

Cytat:Chyba nie mieszkasz na śląsku i nie wiesz ile "dobrego" w obecnym czasie PR zrobiły obcinając połączenia za które Marszałek dołożył im prawie 50 mln.
Pragnę przypomnieć, że cięcia były związane z brakiem taboru, a to wynikało z wieloletnich zaniedbań. Pragnę także przypomnieć, że kiedy na Śląsku rozkład ułożyła centrala przybyło połączeń, a rozkład był tańszy. Wynajmowany skład wagonowy nie będzie tańszy od własnego kibla. Cudów nie ma. Pewnego dnia balon pod nazwą KŚ pompowany naszymi składkami pęknie. Tylko kto odpowie i posprząta?
Na coś musieli zwalić. Dziwne, że teraz kiedy składy wróciły z naprawy połączeń nie przybyło pomimo 10 mln złotych więcej. Widzę, że jesteś głęboko związany z PR-ami. Ale każdy może mieć własne zdanie.
Moje jest inne. Mnie PR-y bardzo zalazły za skórę i jestem za "wyproszeniem" ich ze śląska a przynajmniej zmarginalizowaniem ich usług. Mam głęboką nadzieję, że za parę lat najważniejsze połączenia będą obsługiwane przez KŚ. 8-) Mam również nadzieję, że marszałek pozyska kolejną kasę z UE i będziemy jeździli coraz to nowszym taborem. Dlaczego PR-y nie starają się o kasę na nówki ? Remontują tylko pobieżnie kible - bo jak inaczej nazwać lifting kibli. Nie ma to nic wspólnego z remontem generalnym (wymiana kół silników, sterowania). 8-) To tyle z mojej strony :-P
Cytat:Tak u Ciebie na pomorzu - zgoda. Tylko nie wiem czy SKM (czy jak to się tam nazywa ) honoruje bilety PR :-P To chyba jakby nie patrzeć firma która w jakiś tam sposób odebrała na pomorzu osobokilometry pr czyż nie?

Hm, teraz gdy są remonty i przepustowość szlaków jest ograniczona SKM honorują bilety PR. Niegdyś SKM prowadziła pociągi aż do Laskowic Pomorskich a także do Iławy, wówczas można było mówić o "podbieraniu" sobie pasażerów. Aktualnie SKM kursuje tylko w Trójmieście a pojedyncze pociągi dojeżdżają do Tczewa i Słupska, to fakt zawsze są pełne, zresztą pociągi PR również.

Cytat:Macie szczęście, że u Was macie sprawnie działający PR bo u nas na Śląsku co nowy rozkład to zamykanie linii, ograniczenia przewozów ect.

Nie twierdze że PR są bez winy, ale może warto przeanalizować dlaczego tam jest dobrze, a tu źle.

Cytat:Nie ździwił cię fakt, że w 2009 przewozy dostało ok 100 mln a w rok później 10 % więcej ograniczając jednocześnie kursy? To chore nawet jeśli weźmie się pod uwagę podniesienie stawki VAT o chyba 1 % Nie dziwi Cię to ? Poza tym u mnie w Tychach PR ograniczył częstotliwość połączeń z 2 na godz do 1 !!! Wziął za to aż 10 baniek więcej. Też chciałbym tak zarabiać. Nic nie robiąc strojąc fochy grożąc obcinaniem kolejnych połączeń. ABSURD !!!

Naprawdę nic nie dzieję się bez przyczyny. Jak nie zapłacisz to prąd też Ci wyłączą.

Cytat:Co do kosztów. Załóż sobie jakąkolwiek działalność gospodarczą i napisz mi ile wydałeś ;-D A gwarantuję Ci, że za darmo to nawet w ryj nie dostaniesz, bo nikt nie będzie za darmo brudził sobie krwią rąk

Zgadzam się, kiedyś moja Żona próbowała rozkręcić własny biznes. Niestety koszty są duże. Za darmo w ryj ;-D są takie rejony u mnie gdzie lepiej się nie pokazywać po zmroku. Zresztą u Was na Śląsku chyba takich miejsc długo szukać nie trzeba ;-) .

Cytat:Tak więc zgadzam się, że na razie koszty są ogromne, ale z czasem się unormalizują i zapewniam Cię, że będą tańsze niż PR, bo KŚ jest spółką marszałkowska i on będzie znał dokładne bilanse zysków i strat. Nie tak jak teraz z PR-ami. 8-)

Dość optymistycznie widzisz przyszłość, obym się mylił bo każdej kolejowej spółce życzę jak najlepiej tylko czy KŚ się uda to czas pokaże.
Cinek napisał(a):Moje jest inne. Mnie PR-y bardzo zalazły za skórę i jestem za "wyproszeniem" ich ze śląska a przynajmniej zmarginalizowaniem ich usług
Mając KKA też zaciskałem zęby i jeździłem autobusem, ale tworzenie nowego potworka jest drogą do 16 spółek, które wzajemnie nie honorują sobie biletów ani nie synchronizują rozkładów. Nie można patrzeć na Śląsk jak na jedyne miejsce na ziemi.

Cytat:Widzę, że jesteś głęboko związany z PR-ami
Absolutnie nie. Mam legitymację z kodem 431. Niedługo może być jeszcze jedna spółka, ale ciii... Wink
Cytat:Zresztą u Was na Śląsku chyba takich miejsc długo szukać nie trzeba
Za darmo nie, telefon Ci wezmą Tongue
Dobra wy macie swoje zdanie ja mam swoje i jak narazie go nie zmienie. Z czasem KŚ będzie musiało honorować bilety PR i na odwrót - rynek to na obu przewoźnikach wymusi. Jakoś nie widzę tego, żeby marszałek chciał doprowadzić do chaosu i paraliżu komunikacyjnego.
Naprawdę chłopaki dajcie KŚ szanse !!! 8-) Łatwo jest uśmiercić KŚ za życia. Będzie dobrze.
Z dobrych źródeł (zaufanych w KŚ) wiem, że mają bardzo ambitny plan, który mają rozpisany na następne lata. I jest on niezły. ;-)
Pamiętajmy, że rzadko kiedy transport zbiorowy bilansuje się na 0, co dopiera zarabia na siebie. Więc wydaje mi się, że tylko pojedyńcze linie będą dochodowe (Gliwice - Cz-wa, Tychy - K-ce, no i w weekendy "górskie: linie) A poza tym trzeba ludzi z powrotem przekonywać do transportu szynowego, budować nowe "przydatne" przystanki oraz wymieniać, czy też remontować stary tabor. W tym tkwi siła. Dobrze, że marszałek jak i nasz przez. Tychów to na szczęście zrozumieli. :-P
Tak Prezydent Dziuba to rozumie. Ale Matusiewicz Go wydymał i ma przesrane bo Dziuba Go nienawidzi. Za Stadlery. Ot tyle są warte marszałkowskie obietnice. Trwaj w swej miłości do plastikowych pikociuchci Matusiewicza ale nie zmuszaj Nas do dawania nadziei. Jeżeli będzie dobrze na pewno każdy to zobaczy. Ale póki co wróżby są nie najlepsze. Sorki. Ja tego pomysłu nie pochwalam bo został przygotowany nieudolnie. No ale miejmy nadzieję że każdy będzie uczył się na własnych błędach. A tak na marginesie ja też mam legitymację 431 więc jestem bezstronny jeśli chodzi o przewoźników.
Masz rację. Lepiej tylko krytykować. Jesteś typowym Polakiem. Prezes będzie z Ciebie dumny 8-) .
Wszystko jest be i do pupy - wg Ciebie. Dla Ciebie na szczęście KŚ nie prędko zawita do Tychów więc możesz spać spokojnie. :lol:
Ja mam inne zdanie i nie krytykuję Twojego - masz do niego prawo. Ja wierzę w rozwój KŚ - Ty nie i ok niech tak będzie. ;-)
Zgadza się Adamo ale nie zapomnij też o Bielsku , Żywcu , Zwardoniu. Im się takie jednostki nie należą? Też płacą podatki. Widziałem jak zasyfiony był 2xEN75 jak jechał jako przyspieszony z Częstochowy do Katowic. Poczekamy jak zasyfią Elfy hehe.

Zresztą dajmy spokój tym sporom bo niepotrzebne mogą wyniknąć kłótnie.
Cytat:...KŚ mają dużo lepsze zastosowanie.

Mógłbyś to rozwinąć, bo nie wiem na czym polega różnica.
Rybnik, Żywiec, Zwardoń, Racibórz, Wodzisław, Chałupki, Lubliniec... Tam także musi lepszy tabor zawitać !!! Zgadzam się z tym. Powoli miejmy nadzieję, że wszystko się unormuje. Myślę, że KŚ także myśli o tych liniach GOP - ROW to także strategiczna linia, z Beskidów w okolice Katowic jak najbardziej, a z czasem w strefę przygraniczną... ;-)
Dlatego uważam, że na trasę zTychów Lodowiska - Sosonowca wystarczyłby jakiś przyzwoity szynobus ;-) Mógłby on jeździć dalej do Bierunia i Lędzin. :-)