Pojawił się dodatkowe papierki i potwierdził się wszystkie podejrzenia - ten przetarg to bezczelna ustawka pod Pesę, która chce kosztem zamawiającego opchnąć mu nieodebrane Linki. Termin dostawy pierwszych 3 sztuk to 30 dni od podpisania umowy i wszystkie muszą mieć homologację EBA, mimo że wielkopolskie nie jest województwem granicznym i nie prowadzi przewozów do Niemiec.
Ustawka pełną parą
A dlaczego Niemcy nie odebrali Linków?
Pojazdy nie zostały odebrane, bo jak tłumaczą się "internety" pojazdy są traktowane jako używane (prototypy), a takowych odbiorca nie zamawiał, dodatkowo pojawił się problem z homologacją EBA oraz wadami produkcyjnymi (co z kolei przekłada się na homologację).
Bardzo dobrze, ja też bym nie chciał aby nowy samochód miał nabite kilometry.
Wg przecieków z Niemiec problem był bardziej złożony - był wątpliwości odnośnie pudeł, ich szerokości i sztywności.
A tak bębniono sukces PESY.
Pytanie czy powodem nieodebrania był same nieprawidłowości, czy domniemanie, że te Linki nie dostaną dopuszczenia EBA. Bo jak to drugie to i w tym przetargu może być niewesoło.
Pytania i zmiany do SIWZ w przetargu na dzierżawę SZTów:
http://koleje-wielkopolskie.com.pl/wp-c ... %C4%99.pdf
W skrócie pytający chciał przesunięcia terminu zdobycia homologacji EBA o 2 lata, usunięcia wymogu dostarczenia ekspertyzy eksperta uznanego przez EBA, zmiany terminu dostawy 3 pierwszych sztuk na 31 maja 2015 i ostatniej 3 miesiące później, usunięcia kryterium terminu dostawy i usunięcia zapisu limitującego wielkość czynszu do 4,3% wartości oferty. Część się udało uzyskać - papiery EBA trzeba dostarczyć wraz z wykupem na koniec dzierżawy, usunięto zapis o ekspertyzie, zaś czynsz może stanowić 8% wartości oferty. Nie zmieniono natomiast kryteriów wyboru oferty najkorzystniejszej oraz dalej termin dostawy 3 pierwszych sztuk wynosi 30 dni.
Ależ niespodzianka