Maciej, Tak, KW ma 5 elfów, z czego sprawne są tylko 2. Co do opóźnień Pesy to chyba już norma. KŚ również czekają na dostawę.
Dziś widziałem 4 sprawne sztuki elfów.
To się zmienia jak w kalendarzy, bo raz czynne są 2 sztuki, a na drugi dzień komplet jeździ itd.
Jak to każdy nowoczesny skład, ma pełno elektroniki, która niestety wrażliwa jest na warunki atmosferyczne i inne nieprzewidziane awarie. Niestety nowoczesność tych i innych pociągów jest niekiedy wadą, bo takiej maszyny, jak malucha, młotkiem i śrubokrętem nie naprawisz, dlatego często jeżdżą stare kibelki w zastępstwie.
No nie powiem, żebyśmy mieli anomalne warunki pogodowe.
Stare kibelki jeżdżą, bo PESA nie dostarczyła ELFów na czas. Bodajże 8 sztuk PR oddało.
Nie mamy tak, jak na przykład w północnej Skandynawii, ale na polskiej kolei wystarczy kilka stopni mrozu, czy też lekkie opady śniegu i już jest paraliż.
pitagoras23 napisał(a):Nie mamy tak, jak na przykład w północnej Skandynawii, ale na polskiej kolei wystarczy kilka stopni mrozu, czy też lekkie opady śniegu i już jest paraliż.
Nie od dziś wiadomo że temperatura poniżej zera zimą w Polsce jest normą. To nie jest żadne wytłumaczenie. To nie są składy z południa europy, lecz elfy produkowane na polskie tory więc powinny wytrzymywać temperatury chociażby do -10 stopni, nie mówię już o niższych temperaturach bo te również się zdarzają.
Tymczasem wszyscy się dziwią że jest mróz i trochę śniegu, to nie jest główna przyczyną awarii.
Ciekaw jestem, gdzie będą stacjonowały jednostki, które będą obsługiwały Poznań-Gniezno/Mogilno, ktoś ma informacje na ten temat?:d
Ta elektrowozownia to taki miły akcent w dzisiejszej erze uwalania większości, co związane z koleją.
Nie przypuszczałem, że te elfy takie awaryjne, z tego co piszecie. Ja rozumiem, że Mrozy, zimy itd, no ale chyba te pociągi konstruują polscy inżynierzy i chyba zdają sobie sprawę z tego, ze w PL potrafią być zimy o -30 stopniowym mrozie...No chyba, że to było jak zwykle na zasadzie: byle zrobić...
W Zbąszynku, pewnie zrobią takie obiegi żeby EN76 rozpoczynały bieg od Zbąszynka i przechodziły na poc. do Gniezna. Część pewnie będzie pozostawać np. w Poznaniu tak jak to ma miejsce w przypadku linii nr 356 i Wągrowca gdzie na poranne pociągi np. z Gołańczy SZT rusza przykładowo o 4 do Gołańczy.
Aż miło się czyta takie brednie 8 jednostek z PRów :lol:
PRy nic nie oddały tylko PESA dzierżawi 5 EZTów od PR, a w KW są 4 w zamian za niedostarczone elfy.
Cytat:... Część pewnie będzie pozostawać np. w Poznaniu tak jak to ma miejsce w przypadku linii nr 356 i Wągrowca gdzie na poranne pociągi np. z Gołańczy SZT rusza przykładowo o 4 do Gołańczy.
... :lol: