Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [KW] Koleje Wielkopolskie - temat zbiorczy
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34
Lutek, O to, że nasze województwo nie będzie teraz szybko robiło i modernizowało wagony na pociągi regionalne w Wielkopolsce. Wątpię czy w ogóle biorą to pod uwagę by robić wagony i kupować / wynajmować lokomotywy do tychże wagonów.
Ale KW przecież potrzebuje wagony na połaczenia do Wolsztyna?
Lutek, O ile dobrze wiem to 2 pary połączeń są na wagonach, czyli jak łatwo obliczyć 2-3 wagony starczą. Wątpię, że KW będą chciały puszczać składy wagonowe w zamian za szynobusy.
W zapasie muszą coś mieć, chociażby dlatego że zbliża się grudzień = ELFy wjeżdżają na trasy. W razie awarii wątpię, że KW pozwoli sobie na autobus do Zbąszynka, a tak w zapasie będą mieć swoje wagony.
Lutek, Skoro na 3 trasy mieć będą 21 elfów to już mają zapas sam w sobie. Ponadto mają jeszcze EN57 (1031, 1412, 1413) oraz EN57 (1025, 1067, 1141)
A do wagonów potrzeba także loka, którego akurat KW nie ma, a przecież parowozem do Zbąszynka nikt nie pojedzie, bo Wolsztyn i tak wystawia tylko jedną Olkę do obsługi tego połączenia na zmianę z drugą.
Ostrowianin napisał(a):Skoro na 3 trasy mieć będą 21 elfów to już mają zapas sam w sobie.
Do końca roku, czyli 'na start' mają ich dostać 8 sztuk.
No wiem ile będą mieć ELFów, ale zakup dodatkowej ilości wagonów jest równoznaczny z tym że do czegoś je potrzebują.
Jestem sceptycznie nastawiony do składów wagonowych w KW. Powód. Jest to dość droga zabawa, a nie słyszałem o chęci zakupu, a chociażby leasingu lokomotyw.
Bo im jest to niepotrzebne z wiadomych powodów. Ale widać, że w jakiś sposób chcą się zabezpieczyć na 'zaś'?
Jest jeszcze jedna opcja w którą trochę powątpiewam. Nie wykluczone, że KW planują podłączenie tych wagonów do SZT na niektórych obiegach. Nie było by to głupie posunięcie tym bardziej, iż są kursy na trasie Poznań Wągrowiec do których na prawdę trudno wcisnąć ludzi jeszcze z dala od Poznania.
Przypomnę że takie rozwiązanie, czyli SZT+wagon stosuje się w Podlaskim.
TOMEKKOT, Ewentualnie pojawią się szynobusy 3 członowe na niektóre oblężone linie. Wiadomo, że zakup wagonów też kosztuje, przemalowanie ich i jakiś remont na pewno będzie trzeba zrobić. Ale gdy zakupią nowy SZT to mają nowy skład, a wagony to już na polskich szlakach są leciwe.
Ostrowianin napisał(a):Ponadto mają jeszcze EN57 (1031, 1412, 1413) oraz EN57 (1025, 1067, 1141)
...oraz sześć innych EN57.
jakieś foto tego zjawiska? 8-)
Lutek, Tłok bywa taki, że naprawdę nie mam ochoty wyciągać telefonu aby robić zdjęcie czyichś pleców lub głowy, zresztą ludzie mogli by dziwnie zareagować na widok mnie robiącego im zdjęcia. No ale zobaczę, może coś wymyśle.
Największe ścisk panuje na kursie, który w Poznaniu jest o 7:23. Miejsca stojące są zapewnione 20km przed Poznaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34