Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.

Użytkownik
  

Hasło
  





Szukaj na forum



(Zaawansowane szukanie)

Statystyki
» Użytkownicy: 6 290
» Najnowszy użytkownik: Piotr591
» Wątków na forum: 7 103
» Postów na forum: 138 411

Pełne statystyki

Użytkownicy online
Aktualnie jest 159 użytkowników online.
» 1 Użytkownik(ów) | 156 Gość(i)
Bing, Google

Ostatnie wątki
Wspólny Bilet w praktyce
Forum: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE
Ostatni post: Piotr591
1 godzinę temu
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Naprawy lokomotyw EU07, E...
Forum: LOKOMOTYWY
Ostatni post: Kamil Sikora
Wczoraj, 15:52
» Odpowiedzi: 123
» Wyświetleń: 29 704
Park Czapajewów - Projekt...
Forum: KOSZ
Ostatni post: Ogórkowy
Wczoraj, 15:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
Rozkład jazdy 2022/23 (pr...
Forum: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE
Ostatni post: abo
Wczoraj, 10:26
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1 139
Badania na konduktora
Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI
Ostatni post: szaman
20.01.2022, 21:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 56
Wnioski, zauważone błędy,...
Forum: ILOSTAN POJAZDÓW TRAKCYJNYCH
Ostatni post: MSKPL
20.01.2022, 15:32
» Odpowiedzi: 1 827
» Wyświetleń: 297 982
Nabor na swiadectwo w IC
Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI
Ostatni post: Azt
20.01.2022, 15:23
» Odpowiedzi: 95
» Wyświetleń: 7 819
Lojalka! jak ją obejść ?
Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI
Ostatni post: Luigio99
20.01.2022, 08:17
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 13 712
Praca Konduktora
Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI
Ostatni post: Manio
18.01.2022, 13:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 218
Nieuprawnione telefonowan...
Forum: TABOR KOLEJOWY
Ostatni post: Ogórkowy
16.01.2022, 01:27
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153

 
  Wspólny Bilet w praktyce
Napisane przez: Piotr591 - 1 godzinę temu - Forum: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE - Brak odpowiedzi

Cześć,
mam wrażenie, że albo niektórzy sprzedawcy w kasach biletowych nie potrafią odnaleźć się w gąszczu ofert, przygotowanych przez przeróżnych przewoźników, albo to system sprzedaży w owych kasach jest tak mało intuicyjny. Próbowałem już trzy razy w kasie biletowej w Poznaniu kupić wspólny bilet na pociąg do Kutna i dalej z przesiadką na KM do Sierpca. Dwa razy pani w kasie mówiła, że niestety, ale to niemożliwe. Za trzecim razem inna pani wystawiła mi bilet bez żadnego problemu na KW i KM. Sam bilet jest dla mnie największą ciekawostką. Wprawdzie nie wiem, jak powinien wyglądać bilet w ofercie Wspólnego Biletu, ale ten, który dostałem, wygląda jak zwykły bilet w jedną stronę, wypisany w relacji Poznań Gł. - Sierpc, ważny 6 godzin. Uwagę przykuła cena, wyjątkowo niska, jeśli porównać ją z biletami kupowanymi osobno. Najciekawszy jest jednak fakt, że według biletu moim przewoźnikiem była... ŁKA i to pomimo faktu, że ŁKA na żadnej z tych tras nie jeździ. Porównałem cenę biletu z taryfą podstawową Wspólnego Biletu i zapłaciłem nawet mniej, bo dokładnie tyle, ile kosztuje przejazd według podstawowej taryfy ŁKA. Może ktoś z Was domyśla się, o co może tutaj chodzić.


  Park Czapajewów - Projekt dla ET42
Napisane przez: KazET21224142 - Wczoraj, 00:58 - Forum: KOSZ - Odpowiedzi (1)

Dobry wieczór. Choć pisałem o tym w innym wątku i nie wiem czy byłby to odpowiedni dział, ale interesuje mnie temat możliwości utworzenia Parku Czapajewów - miejsca kulturowego, które mogłoby służyć do utrzymania i zachowania wszystkich istniejących czterdziestu sześciu egzemplarzy serii ET42 zlokalizowane w województwie śląskim lub łódzkim (np: Zduńska Wola Karsznice) koło węglówki z którą lokomotywy tej serii są bardzo powiązane historycznie, gdyż właśnie były po to zostały zakupione przez PKP aby wzmocnić obsługę ruchu towarowego na linii kolejowej nr 131 między śląskimi kopalniami, a portem w Gdańsku. Park posiadałby dużą halę z zadaszeniem pod którym znajdowałyby się lokomotywy ustawione na dwóch różnych torach, które byłby połączone z torami wchodzącymi w skład sieci kolejowej PLK, dzięki czemu któryś z Czapajewów mógłby opuścić halę aby w miarę w możliwości wykonać kurs po węglówce lub gdzieś indziej gdzie mógłby być potrzebny. Dodatkowo hala posiadałaby narzędzia do ewentualnych napraw oraz część rekwizytów związanych z pojazdami. 

Seria ET42 należy do najbardziej ciekawych lokomotyw eksploatowanych na polskiej sieci kolejowej. Ich historia jest imponująca oraz sama technika, przy której w trakcie eksploatacji nie prowadzono zbyt dużych modernizacji poza wymianą części zegarów i woltomierzy z oryginalnych radzieckich na polskie lub niemieckie.
Jest to chyba druga taka seria na kolei, która praktycznie nie doznała żadnych kasacji poza egzemplarzami powypadkowymi, dlatego też myślę, że nadszedł odpowiedni czas aby podjąć odpowiednią decyzję. Dzięki utworzeniu Parku Czapajewów gdzie zachowano by wszystkie istniejące egzemplarze serii można byłoby zrobić ekspozycję ukazującą historię danego egzemplarza obok której stałaby tablica posiadająca opis historii pojazdu wraz z przebiegiem napraw i zdjęciami historycznymi. Jeżeli byłaby taka możliwość kilka egzemplarzy mogłoby być utrzymanych do ruchu w przypadku możliwości obsługi liniowego pociągu towarowego lub retro, albo odbyć przejazd specjalny z okazji zaplanowanej imprezy kolejowej.

Choć może jest i to odległa przyszłość, ale gdy Park Czapajewów byłby oddany do użytku można byłoby pomyśleć o kursach długich składów retro pociągu towarowego złożonego z lokomotywy serii ET42 oraz węglarek lub składu mieszanego w dniach wolnych lub kiedy ruch na węglówce jest bardzo niski. Całość projektu można byłoby zrealizować dzięki współpracy oraz inicjatywy załogi Ilostanu z PKP Cargo z którym już nie raz były podejmowane działania dzięki którym przywrócono historyczne malowania paru maszynom należącym do przewoźnika w tym również tym z serii ET42 takim jak 007, 015, czy 029. W działaniu na rzecz mogłoby podjąć również portale internetowe, stowarzyszenia miłośników kolei, oraz również i te prokolejowe jak chociażby KSK Wrocław, czy Zduńskie Wieści Kolejowe jak i również osoby prywatne zainteresowane możliwością stworzenia czegoś. Gdyby Park Czapajewów zlokalizowano by na terenie skansenu lokomotyw i urządzeń można byłoby również pomyśleć o rozbudowie takiej hali o dodatkowe tory dla znajdujących się tam lokomotyw oraz EN57 aby móc przy okazji zabezpieczyć lokomotywy przed atakiem wandali lub warunkom naturalnym. 
Pod względem obsługi tym działaniem mogłoby nadal zajmować się PKP Cargo.

Takie miejsce mogłoby uatrakcyjnić jeszcze bardziej magistralę węglową oraz móc stworzyć coś wspaniałego co byłoby wręcz imponującego i dającego tyle samo frajdy co Wolsztyńska parowozownia tyle, że z użyciem elektrowozów.

Jak myślicie, czy pomysł byłby dobry do realizacji we współpracy tylu ludzi oraz podmiotów?


  Badania na konduktora
Napisane przez: szaman - 20.01.2022, 21:22 - Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI - Brak odpowiedzi

Witajcie Smile
Niedługo kończę szkołę i zastanawiam się nad pracą  jako konduktor.
Chciałbym się dowiedzieć jak wyglądają badania na konduktora. Jakie są wymagania dotyczące wzroku (tak wiem, że jest rozporządzenie, w którym jest wszystko napisane, ale niby konduktor musi mieć super wzrok, a ja widuję wielu w okularach). Czy konduktor może mieć tatuaże? Czy jest możliwość, że nie przejdzie się psychotestów (słyszałem, że niektórzy na nich odpadają)  i jak takie psychotesty wyglądają? Gdzie najlepiej szukać pracy, czy samemu aplikować czy czekać na oferty na stronach przewoźników?
Pozdrawiam, 
Szaman


  Praca Konduktora
Napisane przez: Paulina334 - 17.01.2022, 09:22 - Forum: NAUKA I PRACA NA KOLEI - Odpowiedzi (6)

Witam, chciałabym zostać konduktorką w Polregio, nie mam żadnego doświadczenia, ani wykształcenia kolejowego, jestem blada w temacie kolei, czy mam jakiekolwiek szanse na dostanie się do pracy jako konduktor? Jak wygląda rozmowa kwalifikacyjna? O co mogę być zapytana, i jak wygląda etap szkolenia na konduktora? Jakieś sugestie albo porady od czego mogę zacząć aby przygotowywać sie juz w jakis sposób do kursu? Dziękuję za odpowiedzi.


  Nieuprawnione telefonowanie na kolejowe urządzenia GSM
Napisane przez: KazET21224142 - 14.01.2022, 17:13 - Forum: TABOR KOLEJOWY - Odpowiedzi (3)

Czy ktokolwiek pracujący na kolei miał kiedyś taką sytuację, że na urządzenia z modułem GSM (np: radiotelefon, lub terminal paliwowy) ktoś nieuprawniony (np: bot, telemarketer lub jakiś dowcipniś) próbował przeprowadzić rozmowę telefoniczną, która nie była związana z robotą i zaczął drążyć różne tematy nie z tej ziemi?

Pytam tak z ciekawości, czy komuś się przytrafiła taka akcja.


Question Mapa z siecią trakcyjną i podstacjami trakcyjnymi.
Napisane przez: globalinfo - 14.01.2022, 07:44 - Forum: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY - Brak odpowiedzi

Witam,

Poszukuję mapy linii kolejowych zelektryfikowanych wraz z naniesionymi podstacjami.

Z góry dziękuję za pomoc.


  EN57-038 w wersji retro
Napisane przez: norbis97 - 11.01.2022, 00:35 - Forum: ZESPOŁY TRAKCYJNE - Brak odpowiedzi

Tak prezentuje się najstarsza czynna jednostka EN57 o numerze 038 w historycznych barwach. To druga po EN71-052 z PKP SKM Trójmiasto jednostka której przywrócono dawne malowanie.

Jak oceniacie efekt końcowy ?


Źródło i autor zdjęć
www.facebook.com/KolejeMazowieckieKM



Załączone pliki Miniatury
   

  Wypadek z 1968 r (stopa między iglicą a opornicą)
Napisane przez: przewodnik84 - 09.01.2022, 21:38 - Forum: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY - Odpowiedzi (3)

Witam. Mam pytanie do osób znających się na temacie. W grudniu 1968 roku w pobliżu stacji Nasielsk w wyniku potrącenia przez pociąg zginął mój wujek. Wujek pracował w nastawni i jak niesie "legenda rodzinna" w czasie usuwania przez niego śniegu ze zwrotnicy, inny pracownik nastawni przełożył zwrotnicę układając drogę przebiegu dla pociągu Warszawa-Gdynia, w wyniku czego stopa została uwięziona między iglicą a opornicą i wujek nie był w stanie opuścić toru przed jadącym składem. Mam pytanie na ile jest to możliwe? Czy iglica dociśnięta do opornicy jest w stanie zmiażdżyć ludzką stopę w grubym zimowym obuwiu ? Czy w wyniku nieprzylegania iglicy do opornicy nie doszłoby do wykolejenia jadącego ze znaczną prędkością pociągu? Mówimy o infrastrukturze kolejowej z roku 1968. Dziękuję za odpowiedzi.


  Cofanie pociągu ze szlaku
Napisane przez: fabregasx343 - 09.01.2022, 10:16 - Forum: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY - Odpowiedzi (2)

Witam, chciałbym zapytać jak wygląda procedura postępowania maszynisty, który musi cofać na szlaku EZT na np blokadzie samoczynnej .


  Patki kolejowe
Napisane przez: adzet2021 - 08.01.2022, 22:26 - Forum: DZIAŁ KOLEKCJONERA - Odpowiedzi (2)

Posiadam patki kolejowe na wymianę. Mnie interesują tylko komplety tj. patka prawa oraz lewa, i w dobrym stanie. Za brakujący mi komplet patek mogę zaoferować dwa inne komplety, a za komplet patek wyższych grup (dyrektorskich) nawet trzy komplety. Mogę przekazać fotografie patek pocztą mailową: [email protected]