Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		ET40 napisał(a):rustsaltz, a ile masz wolnego po takiej kilkunastogodzinnej zmianie? Wolnego po zmianie ma być tyle, ile było pracy. Utarło się, że robi się dzień, noc, wolne, wolne dzień, noc itd.
 Cytat:Powyżej np. jakieś opóźnienia to do 16 ale już tylko pasażerem no chyba że jest jakiś kataklizm 
Mało rozgarnięty dyspozytor   
	 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 555 
    Liczba wątków: 134
	  Dołączył: 15.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		mixer napisał(a):Do 12 godzin czynnej jazdy. Obecnie już mało jest takich służb, gdzie się jeździ po 11-12 godzin niemal bez przerwy. Do niedawna maszyniści z Warszawy mieli taką służbę na 11,5 godz., z Warszawy Centralnej do Rzepina BWE i po pół godzinie z powrotem. Teraz już chyba jej nie mają.
 
Minimalny czas służby 8 godzin. Są nawet takie, gdzie samej jazdy są 3-4 godziny. Oczywiście piszę z perspektywy jednej sekcji, w różnych miejscach praca może być bardziej efektywna. 
Od jakiegoś czasu jedna służba w miesiącu może być regulacyjną i wynosić mniej niż 8 godzin.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		Mariusz W. napisał(a):Obecnie już mało jest takich służb, gdzie się jeździ po 11-12 godzin niemal bez przerwy. Na towarach to loteria. 
 Cytat:Od jakiegoś czasu jedna służba w miesiącu może być regulacyjną i wynosić mniej niż 8 godzin. 
Nie praktykuje się (przynajmniej w mojej sekcji). Jak nie da się zrobić normy dwunastkami to się rozbija na dziesiątki albo pokrywa urlopem.
	  
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 499 
    Liczba wątków: 4
	  Dołączył: 25.12.2012
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Mariusz W. niezbyt jasno się wyraziłem chodziło tu o to że od rozpoczęcia pracy możesz prowadzić pociąg do 12 godzin.Powyżej 12 godzin przepisowo powinienem dostać podmianę. 
rustsaltz co miałeś na myśli pisząc "mało rozgarnięty dyspozytor"?
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		Może w przewozach pasażerskich tego nie ma, ale w przewozach towarowych pracę organizuje dyspozytor praktycznie z minuty na minutę. No i jeżeli dyspozytor jest mało rozgarnięty to praca jest zaplanowana tak, że nie ma podmian, lokomotywa jedzie na nie tą stację, gdzie trzeba, maszynista nie ma autoryzacji na daną serię, nie zna szlaku, po którym pociąg pojedzie itd. Wtedy jest właśnie kataklizm   
	 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 499 
    Liczba wątków: 4
	  Dołączył: 25.12.2012
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Ahaaa   to się zgodzę. No raczej w pasażerskich takiego czegoś nie ma.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830 
    Liczba wątków: 27
	  Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Zdarza się np. 12h, 11h, 8h pod rząd szczególnie latem. 
Cytat:Obecnie już mało jest takich służb, gdzie się jeździ po 11-12 godzin niemal bez przerwy. Do niedawna maszyniści z Warszawy mieli taką służbę na 11,5 godz., z Warszawy Centralnej do Rzepina BWE i po pół godzinie z powrotem. Teraz już chyba jej nie mają.  
Bo nie ma pociągów.
 Cytat:Są nawet takie, gdzie samej jazdy są 3-4 godziny.  
Są i po 1,5h.
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 178 
    Liczba wątków: 10
	  Dołączył: 19.07.2014
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Po przeczytaniu wszystkich wypowiedzi powiem tak, każdy pracujący najbardziej zwraca uwagę na minusy swojego zawodu i jest to normalne, bo człowiek bardziej pamięta negatywne zdarzenia. Gdybym ja, przed podjęciem decyzji  o wyborze zawodu w wieku 15 lat przeczytał wszystkie negatywne opinie może bym się przestraszył. Jeżeli więc młody chłopak jest zdecydowany gdzie chce pracować, to dlaczego ma nie spróbować. Jeżeli nie spodoba mu się, to zrezygnuje.  
Dlatego dla tych którzy mieszkają w okolicy Rybnika i chcą pracować na kolei lub zostać maszynistą, jest propozycja wybrania konkretnej szkoły która będzie pierwszym etapem na tej drodze. Jest to wiadomość z 15.01.2015r.
 Cytat:Dzisiaj w Zespole Szkół Mechaniczno-Elektrycznych zostało podpisane porozumienie pomiędzy prezydentem Piotrem Kuczerą, a firmą PKP Cargo S.A. W ramach tej umowy szkoła będzie kształcić uczniów w nowym zawodzie - technik elektroenergetyk transportu szynowego. Przyszli absolwenci będą mieli zatem szansę na zatrudnienie u tego operatora kolejowego.  
http://www.rybnik.com.pl/wiadomosci,ryb ... 26129.html
	 
	
	
skalt 
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20 
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą 
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.” 
- Henry Ford
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		Lepiej rozczarowac sie pozytywnie niz negatywnie;-)
	 
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 178 
    Liczba wątków: 10
	  Dołączył: 19.07.2014
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Taką metodę stosuję gdy oczekuje na pociąg, zakładam że pociąg przyjedzie opóźniony a gdy  przyjeżdża planowo jestem pozytywnie rozczarowany że się myliłem. O wiele lepiej się wtedy czuje. 
  Jeżeli coś mi się podoba, to sytuację które dla kogoś wywołują negatywne emocje dla mnie będą niezauważalne. Jeśli przed podjęciem każdej decyzji będziemy zwracać uwagę tylko na negatywne aspekty to popadniemy w paranoje.
	 
	
	
skalt 
“Każdy, kto przestaje się uczyć jest stary, bez względu na to, czy ma 20 
czy 80 lat. Kto kontynuuje naukę pozostaje młody. Najwspanialszą 
rzeczą w życiu jest utrzymywanie swojego umysłu młodym.” 
- Henry Ford
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 26
	 
 
	
	
		We wszystkim trzeba zachowac umiar, jak pisal Horacy  .
	  
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze. 
PL-KSL
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 06.03.2015
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Witam, 
 
od razu przepraszam, jeśli odpowiedź na zadane przeze mnie pytanie gdzieś na forum już padła, ale ze względu na dużą ilość podobnych wątków nie jestem w stanie w krótkim czasie przestudiować ich wszystkich. 
 
Czy warunkiem koniecznym do uzyskania licencji maszynisty jest wykształcenie zawodowe? Czy jeśli skończyłem liceum ogólnokształcące i studia licencjackie, to mogę pożegnać się z marzeniami o pracy w roli maszynisty? 
 
Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi!
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	  Dołączył: 17.09.2014
	
Reputacja: 
 8
	 
 
	
	
		Na przykładowych ofertach pracy: Wykształcenie co najmniej średnie. 
Także możesz spokojnie próbować   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 06.03.2015
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Dziękuję za odpowiedź. ;-)
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 24 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 13.08.2014
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Panowie, po zdaniu licencji otrzymuje sie swiadectwo zdania egzaminu i czy ten papierek wystarczy dla potencjalnego przewoznika zeby nas zatrudnil na swiadectwo  maszynisty? Czy trzeba miec fizycznie w reku licencje i wtedy przewoznik nas zatrudnia?  Pytam, bo slyszalem ze UTK ma problem z wydawaniem licencji...ostatnio panowie czekali okolo (!) cztery miesiace na licencje.....
	 
	
	
	
 
 
			 
		 |