Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład jazdy 2014/2015
A jest to sprytne wypchnięcie PR ze Zgorzelca. Gdy nie ma dotacji na niemieckie szynobusy, to PR kiblami swoimi będzie mógł dojeżdżać tylko do Węglińca...
Odpowiedz

I to jest przykład polskiej gospodarności. Magistrala o znaczeniu europejskim, wyremontowana a ruchu praktycznie nie było, a teraz ogranicza się go praktycznie do zera.
Pociągi te pewnie jak kiedyś Poznań - Frankfurt zaczynają zagrażać "spójności terytorialnej kraju", dlatego zostają wykasowane.
Nie tak dawno zamieszczałem artykuł jak Polska pod kątem połączeń granicznych jest zacofana. I teraz będzie jeszcze bardziej.

Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Zależy od tego ile kasy DB bierze za uruchomienie tych pociągów od MIR, ewentualnie od Samorządu. Podejrzewam że nie jest to duża kwota, dlatego może je zostawią.
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):I to jest przykład polskiej gospodarności. Magistrala o znaczeniu europejskim, wyremontowana a ruchu praktycznie nie było, a teraz ogranicza się go praktycznie do zera.

To wniosek trochę zbyt daleko idący. Praktycznie bez ruchu będzie tylko odcinek paru kilometrów czyli Zgorzelec - Goerlitz. Góra dwóch. Pociągi Kolei Dolnośląskich dalej będą jeździły szynobusami do Zgorzelca. Jedynie utrudniernie dla mieszkańców wzdłuż tej linii, a konkretnie z Legnicy, Bolesławca, Węglińca i Zgorzelca jest to, że pojadą składy osobowe, a PR robiła IR, który był szybszy.

Poza tym ta "magistrala o znaczeniu europejskim" na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest niezelektryfikowana...
Odpowiedz

Cytat:Poza tym ta "magistrala o znaczeniu europejskim" na odcinku Węgliniec - Zgorzelec jest niezelektryfikowana...
I to jest największa głupota tej modernizacji.
Cytat:PR kiblami swoimi będzie mógł dojeżdżać tylko do Węglińca...
Nie jest z dolnośląskiego, ale coś mi się wydaję, że na E-30 na zachód od Wrocławia jeżdżą tylko KD. Więc do Węglińca PR-owe kibelki raczej nie dojadą.
Cytat:Jedynie utrudniernie dla mieszkańców wzdłuż tej linii, a konkretnie z Legnicy, Bolesławca, Węglińca i Zgorzelca jest to, że pojadą składy osobowe, a PR robiła IR, który był szybszy.
Niekoniecznie szybszy. RE na 120, a osobówki (nie wszystkie) na Impulsach na 160 (tyczy się Węglińca, Bolesławca i Legnicy, bo Zgorzelec bez druta).
Odpowiedz

MK_ŚLĄSK napisał(a):Nie jest z dolnośląskiego, ale coś mi się wydaję, że na E-30 na zachód od Wrocławia jeżdżą tylko KD. Więc do Węglińca PR-owe kibelki raczej nie dojadą.

"Będzie mógł dojechać" nie znaczy to samo co "dojedzie". :-) Wypowiadam się tylko o możliwościach technicznych w tej kwestii.

MK_ŚLĄSK napisał(a):Niekoniecznie szybszy. RE na 120, a osobówki (nie wszystkie) na Impulsach na 160 (tyczy się Węglińca, Bolesławca i Legnicy, bo Zgorzelec bez druta).

Chodzi mi o czas przejazdu, a nie prędkość maksymalną. Czas przejazdu KD na tej trasie (Wrocław Gł - Zgorzelec) wynosi 2 godz 12 min. tymczasem RE 1 godz. 56 - 58 min. Strata czasu jednak będzie.
Odpowiedz

Cytat:"Będzie mógł dojechać" nie znaczy to samo co "dojedzie". :-)
W takim razie zwracam honor Smile
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde.

Pociągi na trasach jadące z Szczecina za granicę są finansowane przez woj. zachodniopomorskie, które mimo wszystko przychylnie patrzy na Przewozy Regionalne. Ostatnie likwidację pociągów międzynarodowych są raczej związane z cięciami kosztów przez ministerstwo lub tak jak w przypadku pociągów Wrocław - Drezna po prostu z braku empatii dla PR-ów.
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Pewnie za niedługi czas polecą połączenia Szczecin - Lubeck / Angermunde.
Raczej mało prawdopodobne. Kostrzyn ze swoimi 16 parami się utrzymuje, choć od Kostrzyna (Granicy Państwa) to pociągi Przewozów Regionalnych. Jest na to nacisk Niemiec, w przeciwnym wypadku pociągi kończyłyby bieg na st. Kostrzyn-Chyże (Küstrin-Kietz).
Tak samo w przypadku pociągów z Lubeki i Dobrzyńca (Angermünde). Niemcy przycisną, aby pociągi te dojeżdżały do Szczecina Głównego, a nie do Szczecina Gumieniec czy chociażby Stobna Szczecińskiego (które dawniej nawet nie było stacją graniczną).

To są połączenia, które kiedyś w całości realizowały Koleje Niemieckie, przynależą do niemieckiej sieci przewozów i jest na nie nacisk ze strony Niemiec.
Odpowiedz

Połączenia Berlin - Kostrzyn obsługiwane są przez koleje niemieckie, tak jak Świnoujście Centrum - Zussow. Połączenia Wrocław - Drezno, Poznań - Frankfurt, Szczecin - Lubeka to kooperacja polskiego i niemieckiego przewoźnika, więc rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, co było już nie raz pokazywane.
Zapraszam na swój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/MrPitagoras1989
Odpowiedz

Berlin - Kostrzyn są obsługiwane przez koleje niemieckie przy współpracy z Przewozami Regionalnymi
Odpowiedz

pitagoras23 napisał(a):Połączenia Berlin - Kostrzyn obsługiwane są przez koleje niemieckie.
Urzędowo przewoźnikiem od granicy państwa są Przewozy Regionalne.
Przewozy Regionalne napisał(a):W Polsce przewoźnikiem uruchamiającym wspomniane pociągi [Kostrzyn – Berlin – przyp. M.W.] są Przewozy Regionalne […].

pitagoras23 napisał(a):Połączenia Wrocław - Drezno, Poznań - Frankfurt, Szczecin - Lubeka to kooperacja polskiego i niemieckiego przewoźnika, więc rzeczywistość wygląda zupełnie inaczej, co było już nie raz pokazywane.
Szczecin – Lubeka to pociągi przygraniczne, w przeciwieństwie do pozostałych wymienionych przez Ciebie. Jeszcze do niedawna te pociągi były obsługiwane wyłącznie przez Koleje Niemieckie.
Odpowiedz

Z tego co obserwowałem to od Kostrzyna do Kustrin-Kietz jedzie polski maszynista, ewentualnie niemiecki, ale z dopuszczeniem na Polskę. Zawsze w Kietz się oni przesiadają Tongue
Odpowiedz

Za półtora tygodnia wchodzi poprawiony rozkład i spojrzałem sobie na "moje podwórko". Przez Częstochowę będzie jechać dodatkowy EIC o nazwie ŚLĘZA relacji Warszawa Wschodnia - Wrocław Główny, którego do tej pory nie było. EIC Odra miała być już składem Pendolino, ale widzę, że nadal będzie na wagonach.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

Jeśli miało być 5 par EIP Wrocław - Warszawa przez Częstochowę Stradom to Odra i Ślęża powinny być w czerwcu na Dziobakach.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information Rozkład jazdy 2024/2025 pasażerSzczecin 30 6 704 Wczoraj, 07:49
Ostatni post: Krzysio.kolej.pl
Lightbulb Rozkład jazdy 2023/2024 pasażerSzczecin 144 64 003 29.10.2023, 09:23
Ostatni post: pasażerSzczecin
  Rozkład jazdy 2022/23 Adams 64 68 235 22.05.2023, 10:41
Ostatni post: Adams
  Rozkład jazdy 2021/2022 pasażerSzczecin 87 62 785 02.02.2022, 13:59
Ostatni post: Adams
  Służbowy rozkład jazdy pociągów w wersji elektronicznej fru_jay_km 3 6 870 22.10.2021, 21:07
Ostatni post: Siódemkowiec

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.