Ocena wątku:
  • 6 głosów - średnia: 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład jazdy 2024/2025
(05.06.2025, 10:09)Adams napisał(a): Pomysł jak najbardziej trafiony, jednak omijanie głównego dworca w Bytomiu, gdzie znajduje się największy węzeł przesiadkowy w mieście jest błędem. Zmiana kierunku jazdy dla EZT wielkim problemem nie jest, a to właśnie Gliwice i Bytom mogłyby generować największe potoki pasażerskie dla tej relacji.

Docelowo z tym pociągiem do Pyrzowic jeszcze może się wiele zmienić. KŚ rozważają, aby niektóre połączenia na lotnisko startowały z Rybnika (przez Gliwice). W jednym z wywiadów, była mowa o grudniu, ale sprawy mogą nabrać przyśpieszenia (być może już od września).
Odpowiedz

W ogóle ta relacja Gliwice - Pyrzowice trochę nie trafiona. Te przez Bytom powinny kończyć w Zawierciu albo nawet Częstochowie, a te przez Katowice w Tarnowskich Górach.
Odpowiedz

To co jest w PP od września to rozkład roczny, którym absolutnie nie należy się sugerować.
Odpowiedz

,,W Mławie znowu spór o miejsce zatrzymań pociągów spółki PKP Intercity".

https://codziennikmlawski.pl/2025/06/23/...isterstwa/
Odpowiedz

Kiedy można się spodziewać wrześniowej korekty na PP?
Odpowiedz

Pod koniec lipca.
Odpowiedz

Korekta wrześniowa juz jest dostępna na Portalu Pasażera!
Odpowiedz

Oficjalnie powrót pociągów PKP Intercity na stację Mława.

Dziwna trasa pociągu IC Karkonosze Jelenia Góra – Pabianice, Pabianice – Łódź Kaliska – Łódź Widzew – Tomaszów Mazowiecki – Opoczno Południe – Warszawa.
Odpowiedz

Warto zauważyć, że pojawia się rozwój na trasie Szczecin - Krzyż - Poznań - Wrocław, która ma ogromny potencjał niewykorzystywany przez kilka dobrych lat. Najpierw modernizacja LK 271, później LK 351, aż w końcu zastanawianie się, czy nie puszczać EIC, co wykorzystało KD, tworząc swój ekspres po LK 273. Teraz, gdy w MI/PKP IC ogarnęli, że KD odnosi sukces, to nagle wrzucają komercyjne IC na E59. To, że taki IC Merkury odniesie sukces, to było pewne. Wkrótce pojawi się także IC Bolko w obsłudze Szczecina, Stargardu, Krzyża, Poznania w drodze do Częstochowy i Lublina. Ja jednak widziałbym rozwiązanie analogicznie do Wrocław - Świnoujście, a więc Szczecin - Szklarska Poręba skomunikowane jednocześnie z IC Bolko do Lublina i IC Mehoffer do Przemyśla we Wrocławiu. To, że pociąg odjeżdżający około 05:00 ze Szczecina przez Poznań na Wrocław ma potencjał, to kolejna oczywistość taka jak wspomniany Merkury, czy KD Premium Nadmorski. Generalnie ze Szczecina: najpierw Mehoffer przez LK 273 do Przemyśla, potem Szklarska Poręba przez E59, potem Matejko itd. Po LK 273 powinny zostać Mehoffer, Matejko, Wyczółkowski, Chełmoński, Swarożyc, którzy się już przyjęli. Natomiast na E59 powinien powstać nowy ciąg Pomorze Zachodnie - Sudety, który i tak będzie atrakcyjny ze względu na czas jazdy, czyli właśnie IC Merkury (Wrocław - Świnoujście), czy IC, nie wiem Książ (Szczecin/Świnoujście - Szklarska Poręba.). Lud by był, nie mam wątpliwości, a i obrót byłby możliwy na jednym składzie.
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozkład jazdy 2025/2026 abo 432 41 591 9 godzin(y) temu
Ostatni post: Kolejowa_Mława
Lightbulb Rozkład jazdy 2023/2024 pasażerSzczecin 145 90 687 20.10.2024, 09:52
Ostatni post: myszka
Wink Rozkład jazdy PKP 2024/2025 Farynsk 0 993 20.10.2024, 09:35
Ostatni post: Farynsk
  Rozkład jazdy 2022/23 Adams 64 81 665 22.05.2023, 10:41
Ostatni post: Adams
  Rozkład jazdy 2021/2022 pasażerSzczecin 87 80 335 02.02.2022, 13:59
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
5 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.