Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Rozkład jazdy 2014/2015 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: ROZKŁAD JAZDY, BILETY I TARYFY PRZEWOZOWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-34.html)
+--- Wątek: Rozkład jazdy 2014/2015 (/thread-4205.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32


Rozkład jazdy 2014/2015 - DamianT - 14.04.2014

Zakładam nowy temat, bo znalazłem już pierwszy artykuł piszący o nowym rozkładzie.

Cytat:Radni nie zgadzają się na ograniczenia w lokalnym ruchu kolejowym

Częstochowski samorząd domaga się przywrócenia połączeń na trasie Częstochowa-Lubliniec. Podczas ostatniej sesji Rady Miasta przyjęli nawet stanowisko w tej sprawie. Pismo jest skierowane do władz Województwa Śląskiego – sejmiku i zarządu Kolei Śląskich.

To reakcja na planowane utrzymanie niekorzystnych zmian na trasie kolejowej do Lublińca w nowym rozkładzie jazdy. Jak się okazuje połączenia między tym miastem a Częstochową nie zostały ujęte w planowanej nowej rozpisce jaka ma wejść w życie od 14 grudnia.

Radni liczyli, że pociągi powrócą na tę trasę po zakończeniu jej rewitalizacji. Prace związane z gruntowną modernizacją odcinka nadal trwają, mają pozwolić na znaczne przyspieszenie pociągów i skrócenie czasu podróży.

Być może możliwe będzie przedłużenie połączeń relacji Opole-Lubliniec oraz Piotrków Trybunalski–Radomsko właśnie do Częstochowy i Lublińca. Modyfikacja istniejących połączeń byłaby dla przewoźnika tańsza niż uruchomienie zupełnie nowej linii.

Protest Rady Miasta to potwierdzenie stanowiska w tej sprawie jakie radni wydali już w grudniu ubiegłego roku.

Źródło: http://www.radiojura.com.pl

Pociągi jeździły 50km/h i jeździły. Teraz, gdy będą mogły 120km/h, to jeździć nie będą. Bo po co... Jeszcze pod koniec lat 90tych do pociągu osobowego na tej linii często człowiek mógł się nie dostać, tak były obłożone. Pekinie zniszczyli popyt na jazdę pociągiem na tej linii.


- Pabianiczanin - 07.05.2014

No to ja zapytam wprost czy jakieś nowości będą w nowym RJ z Łodzi :?


- DamianT - 12.05.2014

Zastanowiła mnie informacja podana pod tym zdjęciem na TWB: http://rail.phototrans.eu/14,89031,0,HC ... 1_131.html

Mianowicie:
Cytat:Z tego co Wojtek wrzucił na forum to: "Warszawa - Wrocław - Warszawa 4 pary EICP przez CMK i Koniecpol + EIC Odra przez CMK i Koniecpol + Opolanin przez Wiedenkę Z i do Krakowa ma byc 6 par Chełmoński Płaszów - Wro - Przemyśl Barbakan Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł. Kossak Przemyśl - Szczecin - Kraków Gł Światowid Płaszów - Szczecin - Przemyśl Dolnoślązak Przemyśl - Wro - Przemyśl Wyspiański Płaszów - Wro - Płaszów

Czyżby aż tyle pociągów straciły Katowice w nowym rozkładzie?


- pitagoras23 - 12.05.2014

Niektóre miały zostać skrócone do Katowic, ale jak widać od tego czasu sporo się już zmieniło. A była coś mowa o Hetmanie i jeszcze jakiś składach właśnie Przemyśl - Szczecin. A tymczasem już jest spora zmiana z trasowaniem na protezę. Ciekawe czy mimo tej zmiany pociągi w Herbach pojadą prosto na Wrocław czy też jakiś odbije na Ostrów, bo jednak linia 271 jest rozkopana i nie widać końca modernizacji. Sama kluczborska też weszła w fazę poważnej rewitalizacji. Wynika z tego, że dwa ważne korytarze będą miały bardzo ograniczoną przepustowość.


- Mati_An - 12.05.2014

Teoretycznie z Krakowa do Katowic (z powrotem też) mogą jeszcze puścić przez Skawinę, Spytkowice i Oświęcim, choć trochę do wyremontowania tam zostało (dość konkretna przeplatanka szlakowych 40 i 80), poza tym nie wiem czy IC było by tak chętne na pominięcie Krakowa Głównego.


- rustsaltz - 12.05.2014

Te linie są w stanie rozkładu...


- Mati_An - 12.05.2014

W porównaniu do E30 linia 94, zwłaszcza do mostu na Skawie do Włosienicy to prawie jak KDP ;-D


- przem710 - 12.05.2014

Poczytajcie to http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25678.0.html

Ciekawostką jest Sobieski do Wiednia z Gdyni, oraz teoretyczny rozkład Pendo.


- pitagoras23 - 12.05.2014

Nagle IC jest takie chętne, żeby do Trójmiasta kolejny EC jeździł?? Aż mi się wierzyć nie chce i uwierzę jak zobaczę.


- Poznanski_mech - 12.05.2014

pitagoras23, daruj sobie.


- Adams - 12.05.2014

"Sobieski" z Gdyni to bardzo dobry krok. Powinien prowadzić dodatkowo także wagony do Pragi, ale to już za daleko idące życzenia :-D
Dobrym posunięciem jest także powrót "Karkonoszy" przez Katowice. Przynajmniej Śląsk odzyska nocne połączenie z Warszawą i Wrocławiem, które w tegorocznym rozkładzie perfidnie zabrano.

Poznanski_mech, nie dziw się, bo po numerach jakie ostatnio odstawia PKP IC, każda pozytywna decyzja potrafi zaskoczyć i stać się niewiarygodna. :-P


- pitagoras23 - 13.05.2014

Poznanski_mech, Adams ma rację. Ja oceniam rzetelnie każdego przewoźnika. Nie jestem ani fanem ani przeciwnikiem IC, ale ostatnio przewoźnik pod kątem podejścia do pasażerów jest widziany nie tylko przeze mnie w czarnych barwach.
Jeżeli EC Gdynia - Wiedeń okaże się prawdą i będą chętni to super. Oby więcej takich połączeń, oby więcej powrotów siatki EC.
Ale już minusem jest kasacja EC Varsovia na rzecz EC Praha. To już oba pociągi jeździć nie mogą? Tak samo z Polonią, nagle już przestaje jeździć do Villach, po wielu latach kursowania.


- DamianT - 13.05.2014

przem710 napisał(a):Poczytajcie to http://eu07.pl/forum/index.php/topic,25678.0.html

Nic nie napisano o Pendolino do Wrocławia.


- kebeka - 13.05.2014

Na E30 nie jest już tak tragicznie ostatnio otwarto drugi tor na odcinku Jęzor - Szczakowa i są już zaawansowane prace nad rewitalizacją drugiego toru na odcinku Mysłowice - Jęzor. Więc niedługo powinny się zacząć prace na Szczakowa - Trzebinia.


- przewoz - 13.05.2014

Pamiętajcie, że to tylko założenia. PLK potem to wywraca do góry nogami, zamawiający (ministerstwa, urzędy wojewódzkie) obcinają "naddatek" i wyjdą ogryzki Wink