( 8 godzin(y) temu)Wafelek75 napisał(a): Witam czy ktoś jest w stanie podać mi odpowiedź dlaczego PKP Intercity nie jest zainteresowane pociągiem relacji Jelenia Góra ( Szklarska Poręba) - Szczecin ( Świnoujście) .
Jest zainteresowane poprzez zainteresowanie MI. Obecnie trwają analizy, czy miałby to być pociąg stanowiący przeciwwagę dla IC Merkury, czy też jego trasa prowadziłaby przez Węgliniec, Żary, Zieloną Górę i dalej Nadodrzankę. Oczywiście w tym drugim wariancie problemem jest tabor, a w zasadzie jego brak. Natomiast patrząc na padakę na trasie Zielona Góra - Jelenia Góra w kontekście Regio w tym roku MI może naciskać właśnie na niego, tym bardziej, że są głosy polityczne za tą opcją. Niby w 2015 była zasada "siedmiu wspaniałych", że pociągi PKP IC będą jeździły tylko tam, gdzie trasa prowadzi przez: Warszawę, Kraków, Katowice, Wrocław, Poznań, Trójmiasto lub Łódź. W kwestii już samej relacji, to należy pomyśleć o obiegowaniu takiego pociągu. Jeśli miałby to być jeden skład, to byłby to wczesny wyjazd z jednego miejsca i stosunkowo późny wyjazd z drugiego. Jeśli godziny odjazdu miałyby być pod turystykę, czyli około 09:00, to wtedy trzeba zadbać o domknięcie obiegu. Sprawa tutaj jest jednak dość prosta, gdyż obieg powinien wyglądać następująco:
IC 8652 Świnoujście -> Szklarska Poręba
IC 65190 Szklarska Poręba -> Hel
IC 54150 IC Heweliusz: Hel -> Bielsko-Biała
IC 45150 IC Heweliusz: Bielsko-Biała -> Hel
IC 56190 Hel -> Szklarska Poręba
IC 6853 Szklarska Poręba -> Świnoujście
Liczba wagonów zaangażowanych w to pewnie wyniosłaby z 20, przy czym dwa składy Heweliusza już istnieją. Należałoby sformować dwa podobne pięciowagonowe do Merkurego i Heweliusza. Odjazdy ze Świnoujścia i Szklarskiej Poręby byłyby około 10:00, a więc w sam raz pod turystów. Czy poza sezonem taki pociąg by jeździł? Być może, gdyż takie Bosman, czy Swarożyc też na początku się przyjmowały, a jak się przyjęły, to jest u nich lepiej z napełnieniami i stały się całoroczne.