Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Alstom] ETR 610 Pendolino PKP Intercity
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
torczes, jest tam ETCS?
Na odcinku Legnica – Wrocław – Opole powstaną urządzenia ECTS poziom 2 i GSM –R. Część pierwsza projektu ma zostać przeprowadzona w ciągu 26 miesięcy, część druga w ciągu – 22 miesięcy, część trzecia – 6 miesięcy, część czwarta 6 miesięcy. Info jest sprzed roku.
No to jeżeli będzie tam ETCS i promień łuku będzie wystarczający to spokojnie będzie mógł jechać z V160+km/h, aaa jeszcze braku przejazdów w poziomie szyn Wink
Czyli mówiąc po polsku "nie da się" Sad
Na zmodernizowanym odcinku Opole-Wrocław mają byc urządzenia ECTS i GSM-R więc może pendo mogłoby się tam jechać więcej niż Vmax 160 km/h ale jest tam bardzo dużo przejazdów na poziomie torów i dlatego będzie przysłowiowa d...a
A co do odcinka Koniecpol-Opole tz "proteza" remont nie zakłada urządzeń ECTS więc bedziemy mieli tam "najszybciejszy" Pendolino w Europie.
Ta a ICE w Niemczech cz TGV we Francji wszędzie jeździ 200 lub więcej, poza tym
celem systemu ECTS jest podniesienie bezpieczeństwa na kolei a nie podniesienie prędkości
torczes napisał(a):A co do odcinka Koniecpol-Opole tz "proteza" remont nie zakłada urządzeń ECTS więc bedziemy mieli tam "najszybciejszy" Pendolino w Europie.

W niektórych miejscach max 100 km/h przez uwarunkowania terenowe na odcinku Koniecpol - Częstochowa Stradom
Pendolino zatrzyma się w Lublińcu

Urząd miasta Lublińca otrzymał zapewnienie ze strony zarządcy infrastruktury kolejowej PKP PLK, że w mieście będą zatrzymywać się szybkie pociągi Pendolino PKP Intercity.

Całość: Rynek Kolejowy

To pewnie niedługo inne miasta na trasie też będą chciały postoju Pendolino.
Po pierwsze, to odkąd PLK rządzi sie pociągami PKP IC?

Po drugie, to teraz jeszcze Brzeg, Oława, Włoszczowa, Koniecpol... Albo jeszcze lepiej niech zatrzymuje się na każdej stacji i przystanku. Moja Blachownia do boju! Walczyć o Pendolino, przecież jesteśmy miastem 10 tysięcznym ;] Do tego jeszcze może w polu na CMK Smile Paranoja!
Przecież to mają być pociągi "dużej prędkości", w założeniu powinny jechać z Warszawy do Wrocławia max z dwoma postojami.
A przepraszam bardzo, czy w tym mieście, zwanym Lubliniec, jest kasa PKP-intercity? Bo przeciez bilety na ten eksta, hiper, super, normalnie miodem płynące pendolino, trzeba skądś nabyć.
To może jeszcze puszczą pendolino na E30 Katowice-Kraków, po wini się wyrobic z modernizacją E30 ;-D
kebeka, żarty, żartami, ale tak naprawdę to szybka kolej łącząca wschód-zachód byłaby bardzo wskazana.
Sądze, że Północ-południe jest tak samo ważne jak wschód-zachódWink
kolejfan napisał(a):A przepraszam bardzo, czy w tym mieście, zwanym Lubliniec, jest kasa PKP-intercity?

Nie ma. Przynajmniej nie było w grudniu, kiedy przeprowadzano remonty. wcześniej jakaś była, ale którego przewoźnika, to nie wiem.
PKP Intercity dementuje zapowiedź burmistrza 24-tysięcznego Lublińca, że szybkie pociągi Pendolino będą miały tam przystanek. - A powinny. I to nie z przyczyn politycznych, ale merytorycznych - uważa burmistrz

Cały tekst: http://czestochowa.gazeta.pl/czestochow ... z2OYeOc0ZN