Liczba postów: 5 646
Liczba wątków: 100
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
37
(26.09.2025, 09:35)Kristop napisał(a): W ogóle to tymczasowe postoje PKP INTERCITY w Bytomiu ponoć mają się skończyć wraz z wejściem nowego rozkładu w grudniu 2025...
Gdyby tak faktycznie się stało, byłoby to największą głupotą. Mimo że pociągi dalekobieżne do Bytomia wróciły niedawno, to obecnie Bytom generuje całkiem przyzwoitą wymianę pasażerską, tak w kierunku Krakowa, jak i Wrocławia. Myślę że po zakończeniu modernizacji węzła katowickiego kilka par powinno w Bytomiu pozostać. Czas przejazdu między Katowicami a Gliwicami niewiele by się różnił od tego przez Zabrze.
Liczba postów: 60
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.05.2024
Reputacja:
2
(26.09.2025, 09:55)Fostduds napisał(a): aaa okej, czyli bez postoju w TG?
Tak, bez postoju w Tarnowskich Górach
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.04.2025
Reputacja:
0
Od 15 grudnia z postojem Tarnowskie Góry, Bytom, Chorzów Miasto zatrzymie się TLK Osterwa relacji Szczecin-Kraków-Szczscin i TLK Spodek relacji Poznań-Kraków-Poznań.
Liczba postów: 5 646
Liczba wątków: 100
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
37
Oprócz "Osterwy" i "Spodka", przez Tarnowskie Góry pojedzie także "Morcinek" i "Sztygar" relacji Katowice - Lublin, obsługując przy okazji Pyrzowice Lotnisko. Obiło mi się o uszy że przez Tarnowskie Góry miał jeździć także "Flisak", ale póki co jest wpisany tak jak obecnie przez Gliwice - Lubliniec.
Liczba postów: 14
Liczba wątków: 0
Dołączył: 18.04.2025
Reputacja:
0
FLISAK jest tak puszczony - przez Bytom i Tarnowskie Góry ale póki co tylko 26.10-13.12.
Liczba postów: 5 646
Liczba wątków: 100
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
37
Do tego od Częstochowy przez Karsznice i Pabianice. Fajna trasa, mogłaby zostać na dłużej.
Liczba postów: 60
Liczba wątków: 1
Dołączył: 14.05.2024
Reputacja:
2
(27.09.2025, 00:07)Adams napisał(a): Oprócz "Osterwy" i "Spodka", przez Tarnowskie Góry pojedzie także "Morcinek" i "Sztygar" relacji Katowice - Lublin, obsługując przy okazji Pyrzowice Lotnisko. Obiło mi się o uszy że przez Tarnowskie Góry miał jeździć także "Flisak", ale póki co jest wpisany tak jak obecnie przez Gliwice - Lubliniec.
TLK FLISAK od grudnia wraca na aktualną trasę ale od Gliwic do Częstochowy jedzie tylko przez Częstochowę Stradom omijając Lubliniec... Oczywiście przy okazji różnych komplikacji w Gliwicach Łabędach może być różnie
Liczba postów: 5 646
Liczba wątków: 100
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
37
Nie tylko rozkopane Łabędy, ale także rozpoczynające się prace na Wiedence między Koluszkami a Częstochową będą ograniczać przepustowość na planowanej trasie "Flisaka". Dlatego uważam że dobrą, stałą trasą byłaby ta, która będzie obowiązywać od 26 X, czyli przez Karsznice.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 25.07.2024
Reputacja:
0
A propos "Morcinka" i "Sztygara" to czy ktoś jest w stanie wyjaśnić, dlaczego rękami i nogami PKP Intercity broni się jak tylko może przed wjazdem swoimi pociągami w końcu na LK62 i jazdę między Katowicami a Kielcami przez Olkusz (przez Sławków lub obecnie z uwagi na prace przez Mysłowice i Bukowno)? Gliwice - Lublin docelowo przecież podobno mają tak jeździć, tak też wskazano w HRJ. Odległością jest bliżej, przejazd przez LK62 tych pociągów byłby najpewniej w tym samym czasie co przez Tarnowskie Góry, tam na LK62 (a i na LK156 jest 100) jest chyba w większości 100-120 km/h.
Liczba postów: 5 646
Liczba wątków: 100
Dołączył: 01.11.2010
Reputacja:
37
@Gigi, są takie szanse, ale dopiero po zakończeniu przebudowy KWK.
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 25.07.2024
Reputacja:
0
(29.09.2025, 22:52)Adams napisał(a): @Gigi, są takie szanse, ale dopiero po zakończeniu przebudowy KWK.
@ Adams - ale dlaczego dopiero po zakończeniu przebudowy KWK? Dlaczego PIC woli nadkładać drogi i czasu by objeżdżać niektóre połączenia przez Tarnowskie Góry, zamiast jechać całą LK62, ewentualnie przez Mysłowice i LK156 na razie? Argumentem będzie pewnie liczba mieszkańców choćby Chorzowa i Bytomia, ale PIC się zachowuje, jakby trasa po LK62 to była populacyjna pustynia, a przecież tam przy samej LK62 mieszka jak na polskie warunki bardzo dużo ludzi. Już nie wspominając nawet gdyby był objazd po LK156, bo wtedy obsługujemy dodatkowo Mysłowice i Jaworzno, które by zyskały pierwsze bezpośrednie połączenia do Kielc/Lublina.
Liczba postów: 44
Liczba wątków: 0
Dołączył: 05.09.2024
Reputacja:
29
(30.09.2025, 11:48)Gigi napisał(a): (29.09.2025, 22:52)Adams napisał(a): @Gigi, są takie szanse, ale dopiero po zakończeniu przebudowy KWK.
@Adams - ale dlaczego dopiero po zakończeniu przebudowy KWK? Dlaczego PIC woli nadkładać drogi i czasu by objeżdżać niektóre połączenia przez Tarnowskie Góry, zamiast jechać całą LK62, ewentualnie przez Mysłowice i LK156 na razie? Argumentem będzie pewnie liczba mieszkańców choćby Chorzowa i Bytomia, ale PIC się zachowuje, jakby trasa po LK62 to była populacyjna pustynia, a przecież tam przy samej LK62 mieszka jak na polskie warunki bardzo dużo ludzi. Już nie wspominając nawet gdyby był objazd po LK156, bo wtedy obsługujemy dodatkowo Mysłowice i Jaworzno, które by zyskały pierwsze bezpośrednie połączenia do Kielc/Lublina.
Może dlatego:
https://staszicowskiepress.pl/modernizac...io-kielce/
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.05.2025
Reputacja:
0
(27.09.2025, 08:52)Fostduds napisał(a): FLISAK jest tak puszczony - przez Bytom i Tarnowskie Góry ale póki co tylko 26.10-13.12.
Jak pojawią się SZT (te z nowego przetargu na wypożyczenie) oraz HZT to docelowa trasa IC Flisak (min 4 pary będą wtedy) ma być przez Tarnowskie Góry. Wtedy też będzie on wydłużony do Krakowa. Bardzo możliwe, że w 2026 to będzie, bo w tymże roku ma zniknąć kategoria handlowa TLK
Liczba postów: 6
Liczba wątków: 0
Dołączył: 20.05.2025
Reputacja:
0
Liczba postów: 12
Liczba wątków: 0
Dołączył: 11.02.2022
Reputacja:
6
Powiedzmy sobie wprost: w praktyce w Polsce mamy trzy kategorie pociągów zatrzymujących się nie na wszystkich stacjach:
PSC:
-pośpieszne (InterRegio) - czyli TLK oraz IC o dotąd pięciocyfrowych numerach
-przyśpieszone - IC o wyraźnie ograniczonych postojach oraz EC, które powinny mieć swoją kategorię jak w normalnych krajach, a także Chopin, który powinien być EN
Komercyjne:
-ekspresy - w tym EIP o najwyższym standardzie i EIC na składach wagonowych - w praktyce niejednokrotnie standard jest gorszy niż w przyśpieszonych, choćby ze względu na zastępcze składy
Numeracja?
-pośpieszne - powinny mieć numer pięciocyfrowy - nie zawsze tak jest. Przykład? IC 6300 Wyspiański - zatrzymuje się wszędzie
-przyśpieszone - powinny mieć numer czterocyfrowy - oczywiście też nie zawsze tak jest. Przykład? IC 63100 Siemiradzki - pomija wiele stacji
-międzynarodowe - w normalnych krajach mamy jeden numer, np. 56, a tu oczywiście mamy 37000 i nie dowiemy się, że jest on przyśpieszony
-komercyjne - jakimś cudem mają czterocyfrowe numery, ale nie odróżni czy to EIE czy EIJ
Co będzie od grudnia?
-mało co będzie miało pięciocyfrowy numer
-pojawią się kuriozalne numery typu 5442 - czyli już nie sezonowy, tylko jakiś nadzwyczajny - tu akurat wagonowy Artus z Helu bez gastronomicznego wagonu, tymczasem Fredro na ED161 jadący całorocznie w tej samej relacji będzie miał... no... zgadnijcie... 6142
-pominę fakt, że taki całoroczny Halny dalej będzie 73150 czyli... sezonowy
Ciekawostką będzie fakt, że jedyne austriackie wagony będą w Porta Moravica do/z Wrocławia na karkołomnym obiegu, a i ED160 w końcu zajedzie do stolicy Dolnego Śląska jako IC Merkury.
|