Ocena wątku:
  • 14 głosów - średnia: 4.07
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład jazdy 2025/2026
1. PRZEMYŚLANIN nie pojedzie przez Kluczbork tylko lk 132 Bytom - Strzelce Opolskie - Opole [jazda przez Kluczbork - Opole to tak jakby jechać z Warszawy do Poznania przez Białystok]. Sprawdzajmy przed wypowiedzią podstawową wiedzę a nie piszmy "z głowy" czy jakkolwiek inaczej. Wystarczy zajrzeć na https://mapa.plk-sa.pl/ i wszystko będzie jasne.
2. Od grudnia PRZEMYŚLANIN będzie niejako podzielony na dwie części w porównaniu z obecnym rozkładem jazdy. Część do Świnoujścia pojedzie jako URSA  z wagonami do Berlina i z manewrami łączenia/ rozłączania w Poznaniu. Druga część do Ustki jako PRZEMYŚLANIN pojedzie "samodzielnie" do Krakowa gdzie zostanie dołączona do PODHALANINA i z nim pojedzie przez Łódź, Konin do Poznania. Tam zostanie odłączona i znowu "samodzielnie" pod nazwą PRZEMYŚLANIN będzie kontynuowała jazdę do Ustki. To było już wielokrotnie omawiane.
3.Zastanawiam się czy ja jestem na portalu dla Mikoli czy Marynistów na przykład? Chodzi mi o to przywiązanie do nazw handlowych. Kiedy woduje się okręt/ statek nadaje się mu nazwę ("chrzci się"), którą nosi aż pójdzie na złom. Wszystkie remonty, przebudowy itd. robi się na nim (np. na ORP Błyskawica; ORP = Okręt Rzeczpospolitej Polskiej; w Zjednoczonym Królestwie jest HMS = Okręt Jego/ Jej Królewskiej Mości np. HMS Prince of Wales). Z pociągami tak nie jest. Tak się składa, że dość często - w związku z pracą - podróżuję. Staram się rezerwować to samo miejsce w wagonie o tym samym numerze. Jeszcze się nie zdarzyło żeby w ciągu miesiąca po kolei przyjechał Griffin lub Husarz o tym samym numerze i te same wagony. Żadna lokomotywa czy wagon nie jest PRZEMYŚLANINEM i nie będzie URSĄ. Decyduje o tym system obiegów. To zestawienie losowo wybranych maszyn lokomotywa + wagon albo inaczej zestaw kolejno zapisanych godzin z przyporządkowaniem do stacji. Nie rozumiem skąd to mówienie i przywiązanie do nazw handlowych.
Odpowiedz

Panie ekspert co do IC PRZEMYŚLANINA to jak się to ma do zamknięcia nocnego w Gliwicach Łabędach gdzie są roboty modernizacyjne... Bo jeżeli ma jak zjawa przemknąć na Strzelce Opolskie, to mógł równie dobrze jechać przez Kędzierzyn Koźle... I posiłkowanie się beta mapą, no nie wiem czy jest aż tak wiarygodne Panie znawco
Odpowiedz

W jakim celu ma jechać przez Kędzierzyn bez postoju?
Skoro przez Strzelce jest szybciej.
Kędzierzyn Koźle jak i brzeg czy Wodzisław śląski to nie pępek świata
Odpowiedz

W Wodzisławiu i Rybniku to w porównaniu do Kędzierzyna i Brzegu akurat mało jeździ.
Odpowiedz

Przez Strzelce Opolskie na dzień dzisiejszy nie jest szybciej niż przez Kędzierzyn Koźle bo czas przejazdu dłuższą trasą przez Kędzierzyn Koźle jest albo szybszy albo taki sam ...Tak więc nie siejmy dezinformacji...i poza tym zrobiono postój IC Przemyślanina w Bytomiu ,tylko po to by od grudnia go nie było... No ale taka jest zabawa z tym pociągiem i nie tylko
Odpowiedz

Otóż to panie Kristop: nie siejmy dezinformacji. Do tego dołożę nie pyskujmy i nie obrażajmy rozmówców nawet ironicznym użyciem słów typu ekspert. Po drugie taką moralną naprawę należy rozpoczynać od siebie. Rozumiem zatem że od teraz pan Kristop da nam wszystkim przykład. Potem ten zacznie się rozprzestrzeniać w Internecie i poza nim aż dotrze do naszych polityków i zaczniemy żyć w kraju miłym i spokojnym. Do dzieła! To nie jest ironia ani nic takiego

Gdyby Pan zamiast pyskować i wyzywać zechciał zapoznać się ze wskazanymi przeze mnie mapami [jeżeli mapy PLK nie są wiarygodne to co jest?] to wiedziałby bez mojej pomocy, że jadąc z Bytomia na Opole nie trzeba robić objazdu przez Gliwice i Łabędy tylko jest prosta droga obrzeżami Zabrza i na Pyskowice. Kiedyś kursowały tam pociągi osobowe [inna rzecz jak często!] linia 166 SRJP Bytom - Zabrze Biskupice - Gliwice/Pyskowice/Tworóg Brynek.
Pozdrawiam i jako mikol i nauczyciel akademicki w jednym zachęcam: więcej zaufania do wiedzy.
Nauka ma kolosalną przyszłość a wiedzy nigdy za dużo.
Bardziej merytorycznie odnośmy się do siebie.

(24.09.2025, 18:37)Kristop napisał(a): Przez Strzelce Opolskie na dzień dzisiejszy nie jest szybciej niż przez Kędzierzyn Koźle bo czas przejazdu dłuższą trasą przez Kędzierzyn Koźle jest albo szybszy albo taki sam ...Tak więc nie siejmy dezinformacji...i poza tym zrobiono postój IC Przemyślanina w Bytomiu ,tylko po to by od grudnia go nie było... No ale taka jest zabawa z tym pociągiem i nie tylko
Nie siejmy dezinformacji: Portal Pasażera podaje, że od RJ 2025/2026 pociąg Przemyśl - Świnoujście będzie kursował!!! i to podstawową trasą przez Katowice - Zabrze - Gliwice - Kędzierzyn Koźle (p.23.38/ o. 23.39) tyle, że pod nazwą handlową URSA i z wagonami do Berlina zamiast dotychczasowych wagonów do Ustki. I jeszcze jedna istotna zmiana. Pojedzie ok. jednej godziny wcześniej. Koniec. Kropka
Odpowiedz

(24.09.2025, 21:21)TKt48-27 napisał(a):
(24.09.2025, 18:37)Kristop napisał(a): Przez Strzelce Opolskie na dzień dzisiejszy nie jest szybciej niż przez Kędzierzyn Koźle bo czas przejazdu dłuższą trasą przez Kędzierzyn Koźle jest albo szybszy albo taki sam ...Tak więc nie siejmy dezinformacji...i poza tym zrobiono postój IC Przemyślanina w Bytomiu ,tylko po to by od grudnia go nie było... No ale taka jest zabawa z tym pociągiem i nie tylko
Nie siejmy dezinformacji: Portal Pasażera podaje, że od RJ 2025/2026 pociąg Przemyśl - Świnoujście będzie kursował!!! i to podstawową trasą przez Katowice - Zabrze - Gliwice - Kędzierzyn Koźle (p.23.38/ o. 23.39) tyle, że pod nazwą handlową URSA i z wagonami do Berlina zamiast dotychczasowych wagonów do Ustki. I jeszcze jedna istotna zmiana. Pojedzie ok. jednej godziny wcześniej. Koniec. Kropka

Panie Profesorze, gdyby Pan śledził uważnie wcześniejsze posty to by już widział co było napisane o nocnym pociągu z Przemyśla do Berlina i to że nie jest to skład do Świnoujścia z wagonami do Berlina... Nawet biorąc portal pasażera napewno nie pisze że IC URSA jest do ŚWINOUJŚCIA, co najwyżej będzie miała tam kilka wagonów, które będą łączone w Poznaniu z IC UZNAM relacji Chełm - Świnoujście z którego dla odmiany będzie na tenże Frankfurt nad Odrą (Berlin) doczepiane kilka wagonów do IC URSA..Taki Misz Masz w nocy na stacji Poznań . A pisze bardzo wyraźnie, że do Frankfurtu nad Odrą, a dalej prawdopodobnie będzie Zastępcza Komunikacja Autobusowa do Berlina jeżeli nie nawali strona niemiecka z uwagi na kolejne roboty torowe po stronie niemieckiej... Ja zawsze twierdzę że miejsce Kolejowego Emeryty Profesora jest właśnie na emeryturze... Ps. No i gdzie ta moja Dezinformacja?
Odpowiedz

Panowie TKt48-27 i Kristop, bardzo proszę o merytoryczną dyskusję, bez wzajemnych uszczypliwości bo to do niczego dobrego nie prowadzi. Dziękuję.
Odpowiedz

Do wiadomości TKt48-27 . Nie wiem czy Pan profesor wie, ale linia kolejowa nr 132 pomiędzy Zabrzem Biskupicami  a Pyskowicami została rozebrana w 2004 roku! 
Ruch pociągów z Bytomia do Pyskowic prowadzony jest liniami nr 188, 147,  137 i 135 czyli przez odcinek Gliwice - Gliwice Łabędy.
więcej:
https://dziennikzachodni.pl/pyskowice-ko.../c1-147340
Odpowiedz

Śmieszne to parę postów wyżej. Ja też jestem w sferze nauki i nie widzę potrzeby podnoszenia swojego ego, gdyż wiem, że mam rację i nie muszę o niej nikogo przekonywać. Konkretny komentarz wystarczy, a kto co sobie pomyśli, to jego sprawa. Zresztą gdyby chociaż naukowców ktoś z decydentów w ogóle słuchał... To nie ten kraj, gdzie polityka i nauka tworzą jeden klaster rozwoju.
Natomiast wracając do rozkładu jazdy, to generalnie kształt jest taki, jak pisałem znacznie wcześniej. 
Świnoujście uzyskuje dwa sensowne nocne pociągi. Pierwszy to Uznam, który pojedzie z wagonami do Chełma i Przemyśla, czyli odpowiednio przez Warszawę i Lublin oraz przez Wrocław i Kraków. Drugi to Podhalanin, który pojedzie do Zakopanego, a jednocześnie obsłuży relację Ustka - Przemyśl obsługiwaną pociągiem o nazwie Przemyślanin. I tu nie ma co się o to rzucać. Natomiast nowością jest nocny pociąg z Berlina, który w swojej głównej relacji pojedzie do Przemyśla, mając wagony także do Chełma. Z kolei nowością... nie jest to, że Świnoujście - Wrocław - Kraków (Przemyśl) pojedzie w ramach pociągu Uznam, gdyż takie coś jeździło przez wiele lat, kiedy to Przemyślanin kończył bieg w Szczecinie, a Uznam miał swoją główną grupę wagonów Świnoujście - Kraków. Warszawę obsługiwał wtedy Szczecinianin. To, że Przemyślanin i Uznam wymagały zmian, było oczywiste. Przemyślanin był w środku nocy we Wrocławiu - teraz tego nie będzie. Natomiast Uznam był "za szybki" jak na nocny, stąd wytrasowano go przez Łódź, jak i dano manewry w Poznaniu. Mnie osobiście dziwi trochę spora podaż miejsc na pociągach Saxonia i Via Regia. W porównaniu do nocnego Berlina z południa kraju to jednak o dwa wagony więcej. Oby jednak Chełmoński i Wyczółkowski nie były przez to skrócone w relacji do Świnoujścia, bo zapowiada się, że jednak Świnoujście będzie uwzględnione w HRJ w kontekście Nadodrzanki, o czym świadczą właśnie te dwa pociągi + prawdopodobnie Swarożyc, który jednak musi się jeszcze przyjąć. Generalnie rozkład w wielu miejscach ma w końcu znamiona taktu i o to chodzi. Rozwiązano wiele istniejących problemów i teraz powinno być tylko lepiej, choć oczywiście do zrobienia wciąż jest sporo.
Odpowiedz

grudnia Koleje Mazowieckie wydłużą do/ z Mławy połączenia obecnie kończące/ rozpoczynające bieg w Ciechanowie.

* 15407: Warszawa Zachodnia (22:17) – Warszawa Gdańska (22:28–22:29) – Mława Miasto (0:14) – Mława (0:17).

* 51402: Mława (4:12) – Mława Miasto (4:14–4:15) – Warszawa Gdańska (5:58–5:59) – Warszawa Zachodnia (6:10).
Odpowiedz

Otóż Przemyślanin nie pojedzie, ani przez Kędzierzyn, ani przez Strzelce, ani przez Kluczbork, ani też obrzeżami Zabrza wprost do Pyskowic, tylko pojedzie przez Tarnowskie Góry, Lubliniec i Ozimek Smile
Odpowiedz

Ooo to już potwierdzone info? W PP jeszcze go nie widać Big Grin
Odpowiedz

Tak, przypadkiem wkradł mi się ten Kluczbork, którego nie ma na tej tymczasowej trasie, Od 26 października do 13 grudnia IC PRZEMYŚLANIN zmieni trasę na kierunek Bytom od strony Mysłowic gdzie będzie miał postój i potem przez Tarnowskie Góry, Lubliniec, Ozimek do Opola gdzie będzie miał kolejny postój... Tak więc jak widać poza 6 tygodniowym postojem w Bytomiu nikt na tym nie skorzysta... W ogóle to tymczasowe postoje PKP INTERCITY w Bytomiu ponoć mają się skończyć wraz z wejściem nowego rozkładu w grudniu 2025... Ale jak to bywa wszystko jest zależne od robot modernizacyjnych ?
Odpowiedz

aaa okej, czyli bez postoju w TG?
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information Rozkład jazdy 2024/2025 pasażerSzczecin 759 280 050 Wczoraj, 12:10
Ostatni post: lilly
Lightbulb Rozkład jazdy 2023/2024 pasażerSzczecin 145 94 611 20.10.2024, 09:52
Ostatni post: myszka
Wink Rozkład jazdy PKP 2024/2025 Farynsk 0 1 185 20.10.2024, 09:35
Ostatni post: Farynsk
  Rozkład jazdy 2022/23 Adams 64 83 588 22.05.2023, 10:41
Ostatni post: Adams
  Rozkład jazdy 2021/2022 pasażerSzczecin 87 82 966 02.02.2022, 13:59
Ostatni post: Adams

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
@Pociągi w Polsce, 6 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2025 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2025 Melroy van den Berg.