Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kolej Parkowa Maltanka
#1
Witam wszystkich!

Sezon 2011 rozpocznie się 16.04 (sobota)

Terminy kursowania parowozu Bn2t-2 ,,AGUSIA''
Kwiecień: 30.04
Maj: 01.05, 02.05, 03.05, 14.05, 15.05, 28.05 i 29.05
Czerwiec: 11.06, 12.06, 23.06, 24.06, 25.06 i 26.06
Lipiec: 09.07, 10.07, 23.07 i 24.07
Sierpień: 06.08, 07.08, 20.08 i 21.08
Wrzesień: 10.09, 11.09, 24.09 i 25.09

Wszelkie daty mogą ulec zmianie z powodów technicznych

Serdecznie zapraszamy na Maltankę 8-)
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#2
Jaka Agusia? Borsig i tyle. ;-)
Odpowiedz

#3
Agusia przyjęła się od pewnego czasu. Pare literek wyropowanych na tendrze a mimo to nazwa się przyjeła :-D
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#4
A jak ma się sprawa kasy? Bo fruwały ploty że los Maltanki wisi na włosku?
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
Odpowiedz

#5
Nie mnie się wypowiadać w sprawach finansowych ale nie zanosi się na zamknięcie kolejki :-)
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#6
SPM napisał(a):Zgodnie z zeszłorocznymi obietnicami MPK Poznań wynajęło na najbliższe 2 sezony wóz kolei konnej z muzeum kolei wąskotorowych z Sochaczewa. Wagon jeszcze w tym tygodniu trafi na zajezdnie na ul Fortecznej. Koń również będzie stacjonował w tamtej jednostce (będzie codziennie dowożony i odwożony z Maltanki)
Link
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#7
W zeszłym roku przewieziono podobno rekordową ilość pasażerów, więc raczej Maltanka nie zostanie tak szybko zamknięta.
Odpowiedz

#8
Dzięki uprzejmości MPK Poznań przywieziono wagon kolebę, który będzie poddany renowacji przez członków SPM Maltanka.
[Obrazek: dsc0547l.th.jpg]
Konrad ,,Tp4'' Czapracki vel. C-ARTon
Odpowiedz

#9
Maltanka rusza już jutro: http://epoznan.pl/news-news-32049-Malta ... j_przerwie Wink
Odpowiedz

#10
Aktualnie odbywają się Mistrzostwa Europy w wioślarstwie. Transmisja na żywo do wielu krajów i co? Co jakiś czas kolejka wynurza się zza łuku i wjeżdża centralnie w kadr kamery Smile Bardzo dobra reklama i przede wszystkim gratulacje za tajming, bo trzeba wiedzieć kiedy ruszyć, by w odpowiednim miejscu znaleźć się na wysokości ścigających się wioślarzy Smile

Ja Was widziałem na TVP Sport dzisiaj do południa Smile
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#11
Cytat z forum skyscrapercity.com

Cytat:MPK Poznań ogłosiło przetarg na remont Maltanki - zaprojektuj +wybuduj. Prócz remontu torowiska, przebudowa peronów dla pasażerów wsiadających na Maltance oraz Zwierzyńcu i peronów na Balbince. Do tego dostosowanie srk. Z tego co jeszcze można wyczytać, to na odcinkach prostych mają być podkłady betonowe. MPK chce odzyskać część materiału (szyny, rozjazdy, elementy kamienne).

I bardzo ważne: "Wyposażenie peronów przystankowych w ewentualne wiaty, ławki, kosze na odpadki, ogrodzenie itp. zgodnie z Katalogiem Mebli Miejskich Poznania." Będą tablice dynamicznej informacji pasażerskiej? Wiaty mogłyby być jakieś z odzysku "kolejowe".

I link do przetargu: http://www.mpk.poznan.pl/przetargi/oglo ... j-maltanka
Odpowiedz

#12
To jest chyba podstawowa bolączka wielu wąskotorówek w Polsce - gdzieś na siłę stara się je unowocześniać, dostosowywać do obecnych standardów kolei normalnotorowych (patrz Rewal), a takich kolejek z klimatem jak w Rudach czy Środzie Wlkp. jest po prostu coraz mniej
Odpowiedz

#13
Tak jak ta konkretna kolejka ma bardzo niewielkie znaczenie komunikacyjne dla Poznania - nie dość że równolegle biegnie znacznie szybsza, prawie bezkolizyjna trasa tramwaju to jeszcze wagony wyglądają jak zabawki a bilety ZTM i Bus-Tramwaj-Kolej nie są honorowane. Jeżeli zaś chodzi o Rewal, tamtejsza kolejka ma ogromne znaczenie komunikacyjne dla regionu - te okolice są bardzo popularnymi miejscowościami turystycznymi, a najbliższa stacja normalnotorowa znajduje się w Gryficach - to może być nawet 40 km! Co do infrastruktury, moim zdaniem wykonali ją po prostu świetnie. Zaś organizacyjnie w tej chwili jest niezbyt dobrze - jest tylko jedna para pomiędzy stacją końcową a stacją przesiadkową z/na kolej normalnotorową, a cała reszta jeździ bez sensu z końca świata na koniec świata, poza tym nie wiem czy odnowienie całego taboru w stylu retro zamiast prawdziwej modernizacji było dobrym posunięciem w tym wypadku. Tory są ułożone w tej chwili na strunobetonach (chyba nawet bezstyk), co umożliwiałoby osiągnięcie przy tym rozstawie spokojnie 70 km/h, a z tego co wiem prędkości rozkładowe są znaczenie niższe.
Odpowiedz

#14
Oj zapędziłeś się z tym Rewalem. Inwestycja na Gryfickiej wąskotorówce, czy jak wolą urzędnicy Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej jest chyba idealnym przykładem jak nie inwestować w turystyczną infrastrukturę kolejową. Nie zgodzę się również z twierdzeniem, że "kolejka ma ogromne znaczenie komunikacyjne dla regionu" - jest to po prostu nieprawda, co więcej w Polsce poza Pleszewem żadna wąskotorówka nie odgrywa większej roli w lokalnym transporcie zbiorowym.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
3 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.