Witam wszystkich!
Sezon 2011 rozpocznie się 16.04 (sobota)
Terminy kursowania parowozu Bn2t-2 ,,AGUSIA''
Kwiecień: 30.04
Maj: 01.05, 02.05, 03.05, 14.05, 15.05, 28.05 i 29.05
Czerwiec: 11.06, 12.06, 23.06, 24.06, 25.06 i 26.06
Lipiec: 09.07, 10.07, 23.07 i 24.07
Sierpień: 06.08, 07.08, 20.08 i 21.08
Wrzesień: 10.09, 11.09, 24.09 i 25.09
Wszelkie daty mogą ulec zmianie z powodów technicznych
Serdecznie zapraszamy na Maltankę 8-)
Jaka Agusia? Borsig i tyle. ;-)
Agusia przyjęła się od pewnego czasu. Pare literek wyropowanych na tendrze a mimo to nazwa się przyjeła :-D
A jak ma się sprawa kasy? Bo fruwały ploty że los Maltanki wisi na włosku?
Nie mnie się wypowiadać w sprawach finansowych ale nie zanosi się na zamknięcie kolejki :-)
SPM napisał(a):Zgodnie z zeszłorocznymi obietnicami MPK Poznań wynajęło na najbliższe 2 sezony wóz kolei konnej z muzeum kolei wąskotorowych z Sochaczewa. Wagon jeszcze w tym tygodniu trafi na zajezdnie na ul Fortecznej. Koń również będzie stacjonował w tamtej jednostce (będzie codziennie dowożony i odwożony z Maltanki)
Link
W zeszłym roku przewieziono podobno rekordową ilość pasażerów, więc raczej Maltanka nie zostanie tak szybko zamknięta.
Dzięki uprzejmości MPK Poznań przywieziono wagon kolebę, który będzie poddany renowacji przez członków SPM Maltanka.
Aktualnie odbywają się Mistrzostwa Europy w wioślarstwie. Transmisja na żywo do wielu krajów i co? Co jakiś czas kolejka wynurza się zza łuku i wjeżdża centralnie w kadr kamery
Bardzo dobra reklama i przede wszystkim gratulacje za tajming, bo trzeba wiedzieć kiedy ruszyć, by w odpowiednim miejscu znaleźć się na wysokości ścigających się wioślarzy
Ja Was widziałem na TVP Sport dzisiaj do południa
Cytat z forum skyscrapercity.com
Cytat:MPK Poznań ogłosiło przetarg na remont Maltanki - zaprojektuj +wybuduj. Prócz remontu torowiska, przebudowa peronów dla pasażerów wsiadających na Maltance oraz Zwierzyńcu i peronów na Balbince. Do tego dostosowanie srk. Z tego co jeszcze można wyczytać, to na odcinkach prostych mają być podkłady betonowe. MPK chce odzyskać część materiału (szyny, rozjazdy, elementy kamienne).
I bardzo ważne: "Wyposażenie peronów przystankowych w ewentualne wiaty, ławki, kosze na odpadki, ogrodzenie itp. zgodnie z Katalogiem Mebli Miejskich Poznania." Będą tablice dynamicznej informacji pasażerskiej? Wiaty mogłyby być jakieś z odzysku "kolejowe".
I link do przetargu:
http://www.mpk.poznan.pl/przetargi/oglo ... j-maltanka
To jest chyba podstawowa bolączka wielu wąskotorówek w Polsce - gdzieś na siłę stara się je unowocześniać, dostosowywać do obecnych standardów kolei normalnotorowych (patrz Rewal), a takich kolejek z klimatem jak w Rudach czy Środzie Wlkp. jest po prostu coraz mniej
Tak jak ta konkretna kolejka ma bardzo niewielkie znaczenie komunikacyjne dla Poznania - nie dość że równolegle biegnie znacznie szybsza, prawie bezkolizyjna trasa tramwaju to jeszcze wagony wyglądają jak zabawki a bilety ZTM i Bus-Tramwaj-Kolej nie są honorowane. Jeżeli zaś chodzi o Rewal, tamtejsza kolejka ma ogromne znaczenie komunikacyjne dla regionu - te okolice są bardzo popularnymi miejscowościami turystycznymi, a najbliższa stacja normalnotorowa znajduje się w Gryficach - to może być nawet 40 km! Co do infrastruktury, moim zdaniem wykonali ją po prostu świetnie. Zaś organizacyjnie w tej chwili jest niezbyt dobrze - jest tylko jedna para pomiędzy stacją końcową a stacją przesiadkową z/na kolej normalnotorową, a cała reszta jeździ bez sensu z końca świata na koniec świata, poza tym nie wiem czy odnowienie całego taboru w stylu retro zamiast prawdziwej modernizacji było dobrym posunięciem w tym wypadku. Tory są ułożone w tej chwili na strunobetonach (chyba nawet bezstyk), co umożliwiałoby osiągnięcie przy tym rozstawie spokojnie 70 km/h, a z tego co wiem prędkości rozkładowe są znaczenie niższe.
Oj zapędziłeś się z tym Rewalem. Inwestycja na Gryfickiej wąskotorówce, czy jak wolą urzędnicy Nadmorskiej Kolei Wąskotorowej jest chyba idealnym przykładem jak nie inwestować w turystyczną infrastrukturę kolejową. Nie zgodzę się również z twierdzeniem, że "kolejka ma ogromne znaczenie komunikacyjne dla regionu" - jest to po prostu nieprawda, co więcej w Polsce poza Pleszewem żadna wąskotorówka nie odgrywa większej roli w lokalnym transporcie zbiorowym.