| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		https://tvn24bis.pl/z-kraju,74/maszynist...69030.html
Nareszcie...Teraz czescy maszyniści nie będą już mówić że tylko u nich "se ne huka" ...    
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	 Dołączył: 17.09.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Ten przepis będzie martwy. Analizowałem ostatnio jedną z linii kolejowych (D29-367) na odcinku Zbąszynek - Gorzów. Żaden przejazd nie spełnia norm do likwidacji wskaźnika W6a. Albo nie ma rogatek, albo widoczności.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Tja, a zarządca weźmie na swoją d... ryzyko, że przypiszą mu winę za wypadek. Zniesienie obowiązku trąbienia będzie dotyczyło garstki przejazdów i pozostanie, jak zauważył Kolega, martwy. 
 P.S. Tak, mieszkam przy torach od urodzenia, do przejazdu mam jakieś 100 metrów. Tak, nie przeszkadzają mi przejeżdżające i trąbiące pociągi. Upierdliwców, którym przeszkadza, że sąsiad oddycha proponuję wysłać na Syberię, tam mają ciszę, spokój i dużo przestrzeni.
 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 243 
    Liczba wątków: 2
	 Dołączył: 19.10.2017
 Reputacja: 
2 
	
	
		Przejazdy z oświetleniem i szlabanami to jakaś 1/3 ogółu przejazdów: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przejazd_kolejowo-drogowy  , więc nie można mówić że będzie dotyczyć to garstki.
 
Ja też mieszkam od urodzenia przy torach (jakieś 4-5 metrów) ruchliwej stacji towarowej, i przez całą dobę trąbią, przetaczają, hamują itp, i mnie to nie przeszkadza, bo się zdążyłem przyzwyczaić. Ale oczywiści ktoś kto mieszka w takim miejscu od niedawna może mieć inne zdanie - cóż ludzie są różni. 
 
Osobiście uważam że to rozporządzenie to za mało, powinni całkowicie znieść obowiązek "trąbienia" przy przejazdach. Skoro u naszych południowych sąsiadów nie ma takiego przymusu, to czemu nie w Polsce ? Poza tym wyjdzie to na zdrowie naszym maszynistom i ich uszom     
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Jeszcze kwestia, ile z tych przejazdów będzie uznana za bezpieczne. No i kto zadecyduje o tym, narażając się na postępowanie wyjaśniające, gdy dojdzie do wypadku. A ludzie, którzy kupili domy albo działki przy torach, tańsze przez to właśnie, że są przy torach, nie powinni mieć żadnych roszczeń ani oczekiwań wobec tego stanu rzeczy.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 243 
    Liczba wątków: 2
	 Dołączył: 19.10.2017
 Reputacja: 
2 
	
	
		Zgodnie z rozporządzeniem:  
„1a. Dla przejazdów kolejowo-drogowych kategorii A z obsługą na miejscu i przejazdów kolejowo- -drogowych kategorii B ustawienie wskaźnika W6a nie jest wymagane, jeżeli są zachowane warunki widoczności czoła pociągu z drogi publicznej z odległości 5 m, określone w części B załącznika nr 3 do rozporządzenia.”
http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/downlo...181876.pdf 
Tak więc przepisy mają dotyczyć ok. 3700 przejazdów, a jaka będzie ich realna liczba, to już zależy od konkretnych uwarunkowań. I mówimy tu o przejazdach z oświetleniem i rogatkami, więc jeżeli jakiś idiota wjeżdża na taki przejazd mimo opuszczonych rogatek i sygnałów świetlnych, to nie wiem czy jakiekolwiek trąbienie tu pomoże.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Nie chodzi o to, czy pomoże tylko o to, że stanowi tzw. dupochron dla szeroko pojętej kolei. Zarówno drużyny, przewoźnika jak i zarządcy. Na miejscu tak samo szeroko pojętej kolei rękami i nogami wzbraniałbym się przed taką regulacją. Tutaj akurat beton kolejowy z PLK może się okazać zbawienny, bo zanim wprowadzi instrukcję, dokona poprawek na gruncie i trafi to do świadomości maszynistów to już dojdzie do jakiegoś wypadku i J.W. Prezes z dekretu się wycofa rakiem,
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	 Dołączył: 17.09.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Widoczność czoła z drogi z odległości 5 metrów? Zależy jak będą to interpretować
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		 (10.10.2018, 19:00)nakama napisał(a):  Przejazdy z oświetleniem i szlabanami to jakaś 1/3 ogółu przejazdów: https://pl.wikipedia.org/wiki/Przejazd_kolejowo-drogowy , więc nie można mówić że będzie dotyczyć to garstki.
 Ja też mieszkam od urodzenia przy torach (jakieś 4-5 metrów) ruchliwej stacji towarowej, i przez całą dobę trąbią, przetaczają, hamują itp, i mnie to nie przeszkadza, bo się zdążyłem przyzwyczaić. Ale oczywiści ktoś kto mieszka w takim miejscu od niedawna może mieć inne zdanie - cóż ludzie są różni.
 
 Osobiście uważam że to rozporządzenie to za mało, powinni całkowicie znieść obowiązek "trąbienia" przy przejazdach. Skoro u naszych południowych sąsiadów nie ma takiego przymusu, to czemu nie w Polsce ? Poza tym wyjdzie to na zdrowie naszym maszynistom i ich uszom
  Na lokomotywie jest tyle decybeli przez bijącą sprężarkę i załączone przetwornice ,że dla maszynisty podawanie 'Baczność" to dla uszu nie ma już żadnego znaczenia!
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 591 
    Liczba wątków: 24
	 Dołączył: 01.11.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		Ponadto zgadzam się,że jak ktoś buduje się lub wprowadza się do mieszkania przy torach , to nie ma prawa mieć pretensji na nieudogodnienia z tym związane.
	 
"Im dłużej żyjemy,tym życie więcej nam odbiera,niż daje"
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 52 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 13.03.2018
 Reputacja: 
3 
	
	
		Bez przesady, dupochroństwo i formalizowanie wszystkiego w celu uławiania sobie życia tylko dla jednej grupy należy tępić, bez względu na to kto z tego korzysta. Opuszczone rogatki i czerwone światła są wystarczającą informacją o tym że pojedzie pociąg i nie powinno być żadnego tłumaczenia że ktoś nie wiedział bo nie trąbiło. Nie dostosowujmy wszystkiego pod ludzi o najniższej inteligencji.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Niestety odsetek ludzi z najniższą inteligencją rośnie, dlatego musimy ich brać pod uwagę. Nie, żebym ich żałował, ale dlaczego rodzina takiego ma mieć później pretensje do kolei?
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 52 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 13.03.2018
 Reputacja: 
3 
	
	
		Pretensje może sobie mieć, ważne żeby zostały skutecznie odrzucone (o ile były niesłuszne). I tak zawsze znajdą się tacy co zwalą na wszystko dookoła.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881 
    Liczba wątków: 156
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
26 
	
	
		Dlatego lepiej, że kolej może się bronić faktem, że ma procedurę (podawanie sygnału baczność) niż żeby nie miała nic.
	 
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.PL-KSL
 |