Liczba postów: 3
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 04.06.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Pytanie może dość lakoniczne, ale dobrze oddające treść tego o co chcę zapytać. Niedługo kończę studia - geografię i już jakiś czas temu zaczął w mojej głowie przemykać pomysł zostania maszynista.
Trochę zacząłem o tym czytać, ale szczerze mówiąc nie ogarniam jeszcze co i jak.
Czy mógłbym liczyć na podpowiedzi jak w zasadzie zostać maszynistą i jakie są tego koszta?
Nie rozumiem do końca, bo w niektórych wypowiedziach to wygląda tak jakby spółki na własny koszt szkoliły maszynistów, a gdzie indziej zaś widzę, że trzeba i świadectwo i licencję co sporo kosztuje.
Czy ewentualnie w woj. łódzkim jest gdzie się szkolić?
Czy ktoś mógłby mi to wyklarować krok po kroku?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 89
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 11.11.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		W WCE taki kurs kosztuje 4060zł. Również myślałem nad tym kursem, jednak póki co kwestie finansowe robią swoje... Z tego co się dowiedziałem, kurs trwa 4 miesiące w systemie weekendowym, co według mnie jest nieco krótkim czasem jak na licencję maszynisty.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830
    Liczba wątków: 27
	
Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Po takim kursie i tak będziesz szkolony w normalnym cyklu jakbyś robił kurs na licencję bezpośrednio u przewoźnika. Pytanie czy zrobić na własną rękę czy szczęściem trafić na kurs u przewoźnika.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 04.06.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Cóż, mało to to nie jest. Ja już od jakiegoś czasu kasę zbieram. A w jaki sposób trafić na kurs u przewoźnika? Czy komukolwiek zależy na fundowaniu takich kursów?
W ogóle jak to jest z tymi testami psychologicznymi i zdrowotnymi?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Niektóre spółki przyjmują z myślą o szkoleniu na maszynistę.
	
	
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 499
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 25.12.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		np. IC ponoć jeszcze jeden na nowy rok ma startować.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830
    Liczba wątków: 27
	
Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Niedawno był nabór w KW, teraz się zakończył w Arrivie. IC szykuje się ponownie po Nowym Roku.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 89
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 11.11.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		W IC biorą tak po prostu z ulicy czy trzeba robić licencję na własny koszt i wtedy się do nich zgłosić?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 499
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 25.12.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Żadnych kosztów nie ponosisz. Wszystko oplaca Ci IC,
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830
    Liczba wątków: 27
	
Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Płacisz jedynie za badania, ale po podpisaniu umowy dostaniesz zwrot pieniędzy.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 04.06.2013
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Czy badania trzeba już mieć zrobione jak się wysyła CV czy robi się je dopiero jak się odezwą?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 830
    Liczba wątków: 27
	
Dołączył: 13.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Dopiero po rozmowie dostaniesz skierowanie na badania.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 23.01.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Czyli z tego co rozumiem po waszych wypowiedziach można startować na maszynistę do danego przewoźnika bez posiadania licencji. Robi się ją po prostu niego, tak?
W PKP-Cargo jest tak samo? 
W takim też razie też najlepiej też zadzwonić do danego przewoźnika i zapytać kiedy robi "nabór".
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 7
    Liczba wątków: 1
	
Dołączył: 23.01.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Może ktoś wie jak wyglądają zarobki takiego "młodego" maszynisty zanim oczywiście zacznie jeździć sam a nie w duecie jak to pewnie jest na początku?
A jak to wygląda po usamodzielnieniu?