Liczba postów: 47
Liczba wątków: 0
Dołączył: 14.05.2024
Reputacja:
2
(21.07.2025, 15:54)Atoman napisał(a): W planach dotyczących IC Ursa i IC Uznam przywrócono mniej więcej założenia pociągu "Stanisław Moniuszko" z 2008 roku, czyli obsługi zarazem połączeń do Świnoujścia jak i Berlina z Warszawy i Śląska/Małopolski. Teraz jednak będzie na bogato, bo dojdzie jeszcze Lubelskie i Podkarpackie, no i manewry nie będą w Krzyżu, tylko w Poznaniu.
Przewidywany rozkład jazdy najważniejszych zmodyfikowanych nocnych jest następujący:
IC 37070 Ursa
Przemyśl Gł. 18:45
Kraków Gł. 21:00
Katowice 22:00
Opole Gł. 23:15
Wrocław Gł. 00:00-00:40
Poznań Gł. 02:20 - 03:00 (z 28170)
Berlin Charl. 07:00
IC 460 Baltic Express
Praha hl. n. 20:00
Wrocław Gł. 00:00
Poznań Gł. 01:45-02:00
Toruń Gł. 03:30-03:45
Gdynia Gł. 06:30
IC 28170 Uznam
Chełm 19:10
Lublin Gł. 20:00
Warszawa Cen. 22:00
Łódź Widzew 23:20
Kalisz 00:50
Poznań Gł. 02:20 - 03:20 (z 37070)
Szczecin Gł. 06:00
Świnoujście 07:20
IC 33173 Przemyślanin
Przemyśl Gł. 19:45
Kraków Gł. 22:00
IC 38173 Podhalanin
Zakopane 19:40
Kraków Gł. 22:00 - 22:40 (z 33173)
Łódź Widzew 02:10
Poznań Gł. 05:00 - 05:30
Szczecin Gł. 07:45
Świnoujście 09:00
IC 78173 Przemyślanin (jako de facto 33173/38173/78173)
Poznań Gł. 05:30
Białogard 08:30
Ustka 10:00
W drugą stronę należy zastosować symetrię i bez problemu zauważy się, co kiedy pojedzie.
Jeżeli chodzi natomiast o pociąg z Mazur, to dawniej mieliśmy nocny z Białegostoku na Wrocław oraz na Szczecin (ostatnio jako TLK Posejdon). Problemem tego drugiego jest, podobnie jak w przypadku obecnie modyfikowanego Przemyślanina, obsługa dużego ośrodka w środku nocy - Trójmiasta, stąd takie połączenie niezbyt ma rację bytu. Większe szanse dawałbym na to, aby Mazurom przywrócono nocny Wrocław, ale nie przez Olsztyn, Toruń, Poznań, tylko Olsztyn, Warszawę, Częstochowę, Katowice i do Szklarskiej Poręby jako Karkonosze.
A postój IC URSA w Kędzierzynie Koźlu bo przecież jest
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21.03.2025
Reputacja:
0
(22.07.2025, 09:35)pasażerSzczecin napisał(a): @Kolelfan@gmall.com, a nie lepiej żebyśmy byli cierpliwi? W listopadzie będą wiadomo zestawienie pociągów.
Niestety, wszystkie pociągów na linii Lublin - Warszawa prawdopodobniej będą na EU160.
@Arturerur bez zmian, czyli IC Beskidy.
Przypominam, że na tej forum jest projekt rozkładu jazdy, które podano przez księdza! Znajdźcie sobie na "Forumowe Sprawy".
Dziękuję, słyszałem ponoć, że koniec modernizacji linii kolejowej z Żywca do Suchej Beskidzkiej ma się skończyć w 2026, a to oznacza, że może wrócić Polregio z Krakowa/Suchej Beskidzkiej do Żywca.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.07.2025
Reputacja:
0
IC Kuter Wrocław – Gdynia w jakich godzinach będzie odjeżdżał z Mławy?
Liczba postów: 26
Liczba wątków: 0
Dołączył: 18.07.2024
Reputacja:
1
(22.07.2025, 10:07)Arturerur napisał(a): Dziękuję, słyszałem ponoć, że koniec modernizacji linii kolejowej z Żywca do Suchej Beskidzkiej ma się skończyć w 2026, a to oznacza, że może wrócić Polregio z Krakowa/Suchej Beskidzkiej do Żywca. Tak, od wrześniowej korekty. 11 par w dni powszednie, 9 w weekendy i święta. Na kierunku z Żywca 4 codzienne wydłużone do Krakowa, z Krakowa 2 codzienne do Żywca. W Suchej Beskidzkiej mają być przesiadki do pociągów Kraków - Zakopane i Zakopane - Kraków.
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 1
Dołączył: 19.02.2025
Reputacja:
0
Podobno EU160 mają być na IC Halny czy to prawda?
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 11.02.2022
Reputacja:
5
Z IC Kuter jest taka sprawa, że wygląda mi na testy wydłużenia Karkonoszy do relacji Wrocław - Łódź - Warszawa - Gdynia w przyszłości, oczywiście jeśli mówimy o tych samych godzinach kursowania Kutera jak obecnie. Jeżeli całość polegałaby na wydłużeniu Kutera z 2024/2025, to odjazd z Wrocławia o 00:00, przyjazd z powrotem o 05:00. Nie brzmi to najlepiej, gdyż o wiele więcej dobrego przyniosłoby trasowanie Karkonoszy przez Górny Śląsk, Warszawę, Olsztyn i dalej na Białystok lub Gdynię.
Ponadto przypominam, że nocą długości postojów nie są tożsame ze zmianami lokomotyw, czy manewrami, a odczekaniem na odpowiedni slot na szlaku. Przykładowo takie Baltic Express i Ursa nie będą jechały jednocześnie z Wrocławia, bo byłoby to niezbyt mądre. Dlatego jeden z nich prawdopodobnie będzie miał dłuższy postój. Teoretycznie miałoby to sens w przypadku Baltic Express i przełączania grupy ze Szklarskiej Poręby, gdyby oczywiście ona była. Natomiast Ursa musi być w Poznaniu wtedy, gdy dojedzie tam Uznam stąd lepiej stać 30 minut we Wrocławiu i potem manewrować w Poznaniu kolejne 40 minut niż 70 minut w Poznaniu. Taki Przemyślanin stał we Wrocławiu bezczynnie 30 minut w jednym z rozkładów właśnie z tego samego powodu. Daje to też możliwości zniwelowania opóźnienia. Lokomotywy nic tu do tego nie mają.
Liczba postów: 15
Liczba wątków: 1
Dołączył: 21.05.2025
Reputacja:
0
@ pasażerSzczecin Dzień dobry chciałem się zapytać który z pociągów będzie miał grupę wagonów z Przemyśla do Lipska ?
Liczba postów: 222
Liczba wątków: 6
Dołączył: 14.08.2018
Reputacja:
12
Chełmoński i Wyczółkowski.
Liczba postów: 4
Liczba wątków: 0
Dołączył: 22.07.2025
Reputacja:
0
(22.07.2025, 17:01)Atoman napisał(a): Z IC Kuter jest taka sprawa, że wygląda mi na testy wydłużenia Karkonoszy do relacji Wrocław - Łódź - Warszawa - Gdynia w przyszłości, oczywiście jeśli mówimy o tych samych godzinach kursowania Kutera jak obecnie. Jeżeli całość polegałaby na wydłużeniu Kutera z 2024/2025, to odjazd z Wrocławia o 00:00, przyjazd z powrotem o 05:00. Nie brzmi to najlepiej, gdyż o wiele więcej dobrego przyniosłoby trasowanie Karkonoszy przez Górny Śląsk, Warszawę, Olsztyn i dalej na Białystok lub Gdynię.
Ponadto przypominam, że nocą długości postojów nie są tożsame ze zmianami lokomotyw, czy manewrami, a odczekaniem na odpowiedni slot na szlaku. Przykładowo takie Baltic Express i Ursa nie będą jechały jednocześnie z Wrocławia, bo byłoby to niezbyt mądre. Dlatego jeden z nich prawdopodobnie będzie miał dłuższy postój. Teoretycznie miałoby to sens w przypadku Baltic Express i przełączania grupy ze Szklarskiej Poręby, gdyby oczywiście ona była. Natomiast Ursa musi być w Poznaniu wtedy, gdy dojedzie tam Uznam stąd lepiej stać 30 minut we Wrocławiu i potem manewrować w Poznaniu kolejne 40 minut niż 70 minut w Poznaniu. Taki Przemyślanin stał we Wrocławiu bezczynnie 30 minut w jednym z rozkładów właśnie z tego samego powodu. Daje to też możliwości zniwelowania opóźnienia. Lokomotywy nic tu do tego nie mają.
Posiadasz informacje odnośnie odjazdu z Mławy w kierunku Gdyni i Wrocławia?
Liczba postów: 7
Liczba wątków: 0
Dołączył: 11.02.2022
Reputacja:
5
Nie posiadam, gdyż nie mam dostępu do danych takich jak ma Ksiedzu. Bazuję wyłącznie na własnych analizach, ewentualnie na wymianie informacji w zakresie współpracy z operatorami/organizatorami w ramach PSC. Należy przewidywać, że za dwa miesiące RJ będzie już dostępny online.
Liczba postów: 222
Liczba wątków: 6
Dołączył: 14.08.2018
Reputacja:
12
Liczba postów: 31
Liczba wątków: 1
Dołączył: 19.02.2025
Reputacja:
0
@ pasażerSzczecin czy to prawda że IC Halny od grudnia mają prowadzić EU160??
Liczba postów: 3
Liczba wątków: 0
Dołączył: 04.08.2013
Reputacja:
0
(07.07.2025, 16:41)Koleifan@gmail.com napisał(a): @pasażerSzczecin I czy jest planowane żeby jakiś pociąg IC z Przemyśla był obsługiwany lokomotywą EU200 ? Pozdrawiam I dziękuję
Liczba postów: 1
Liczba wątków: 0
Dołączył: 24.07.2025
Reputacja:
0
Witam, wiadomo jak wygląda sprawa dla stacji Rzepin?
Liczba postów: 2
Liczba wątków: 0
Dołączył: 21.04.2025
Reputacja:
0
Gruchnęło w sieci że z rozkładu jazdy wylatuje łacznik Mehoffera przez Żagań i Zary. Czy ktoś może zweryfikować ta informację.
|