| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 646 
    Liczba wątków: 100
	 Dołączył: 01.11.2010
 Reputacja: 
37 
	
	
		Wieść gminna niesie, że "Ustronie" ma wrócić do starej relacji Kołobrzeg - Kraków i jeździć na Flircie. Na Flircie ma podobno także jeździć "Uznam" w relacji Warszawa - Szczecin (bez grupy krakowskiej). Tym samym Świnoujście traci jedyne całoroczne nocne połączenie. Mam cichą nadzieję, że PKP IC zrezygnują z tych pomysłów, bo już w tym roku strzeliły sobie w stopę uruchamiając nocne "Karkonosze" na Darcie i "Pogorię" na Flircie. które pasażerowie przeklinają.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Dlaczego ten (k) TLK Ustronie pojedzie jako EZT? PKP IC już chyba przesadza!Zresztą niech wsadzą tych pracowników PKP IC do jakiegoś pociągu, w którym podróż trwa ponad 17 goc w wagonach z miejscami do siedzenia i zobaczymy co powiedzą! Oni chyba nie rozumieją, że Polska kolej to nie jak kolej w europie zachodniej, żeby usuwać pociągi nocne!
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 646 
    Liczba wątków: 100
	 Dołączył: 01.11.2010
 Reputacja: 
37 
	
	
		Co prawda nie miałem tej wątpliwej okazji jazdy Flirtem w nocy, ale kilku moich znajomych jechało "Pogorią" i jednym głosem stwierdzili że była to droga przez mękę.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Mam nadzieje, że składy wagonowe powrócą!
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	 Dołączył: 17.09.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		A może, skoro PKP IC ma problem z taborem do pociągów nocnych to niech spróbują chociaż część oddać w przetargu innej firmie, tak jak robi to DB, które zleca obsługę pociągów nocnych OeBB. Ciekawe co by z tego wyszło
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 361 
    Liczba wątków: 7
	 Dołączył: 21.11.2011
 Reputacja: 
1 
	
	
		Podróżuje regularnie Pogorią oraz Karkonoszami i nie narzekam. Dużo lepsza opcja, niż 8-miejscowy mechpom, do tego wiele udogodnień, jak strefa gastronomiczna. Gadałem kiedyś z obsługą i gdyby nie składy ED160/161, to tych połączeń prawdopodobnie już by nie było z powodu wysokich kosztów  eksploatacyjnych (znacznie większych dla składów wagonowych, niż dla EZTów), w stosunku do wpływów biletowych, oraz, że odpływ podróżnych w nocnych połączeniach to nie efekt wysłania EZTów, a efekt skrócenia czasów przejazdów w połączeniach dziennych, oraz poprawy oferowania.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 487 
    Liczba wątków: 11
	 Dołączył: 17.09.2014
 Reputacja: 
8 
	
	
		W Niemczech też tak DB twierdziło, weszło OeBB, i jakoś prawie pełnymi składami jeżdżą
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Nie wiem, co myślicie, ale moim zdaniem taka podróż z Przemyśla do Kołobrzegu która trwa ponad 17 godz lepiej przespać w wagonie sypialnym.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 646 
    Liczba wątków: 100
	 Dołączył: 01.11.2010
 Reputacja: 
37 
	
	
		 (06.08.2018, 17:27)Urbi napisał(a):  Podróżuje regularnie Pogorią oraz Karkonoszami i nie narzekam. Dużo lepsza opcja, niż 8-miejscowy mechpom, do tego wiele udogodnień, jak strefa gastronomiczna. Gadałem kiedyś z obsługą i gdyby nie składy ED160/161, to tych połączeń prawdopodobnie już by nie było z powodu wysokich kosztów  eksploatacyjnych (znacznie większych dla składów wagonowych, niż dla EZTów), w stosunku do wpływów biletowych, oraz, że odpływ podróżnych w nocnych połączeniach to nie efekt wysłania EZTów, a efekt skrócenia czasów przejazdów w połączeniach dziennych, oraz poprawy oferowania. 
Wiadomo że każdy ma swoje jakieś tam aspiracje. Ja tak jak wspomniałem nie miałem okazji jechać nocą EZT i opieram się jedynie o opinie moich znajomych którzy jechali. Co do frekwencji, to nie wiem jak to wygląda w "Karkonoszach", ale wiem że "Pogoria" ma dosyć przyzwoitą frekwencję i to przez cały rok. Od nowego rozkładu w miejsce "Pogorii" pojedzie "Metropol" z Wiednia, więc powróci na tą relację skład wagonowy.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 210 
    Liczba wątków: 0
	 Dołączył: 17.05.2016
 Reputacja: 
2 
	
	
		 (04.08.2018, 21:40)gurski napisał(a):  Dlaczego ten (k) TLK Ustronie pojedzie jako EZT? PKP IC już chyba przesadza!Zresztą niech wsadzą tych pracowników PKP IC do jakiegoś pociągu, w którym podróż trwa ponad 17 goc w wagonach z miejscami do siedzenia i zobaczymy co powiedzą! Oni chyba nie rozumieją, że Polska kolej to nie jak kolej w europie zachodniej, żeby usuwać pociągi nocne!
 
Powtórzę się po raz kolejny , to celowe działanie, żeby pozbyć się nocnych połączeń. Remonty są najważniejsze.....
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Najwyżej utracą pasażerów.Niech robią jak chcą, ale niech potem nie płaczą że nie mają pasażerów!
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 646 
    Liczba wątków: 100
	 Dołączył: 01.11.2010
 Reputacja: 
37 
	
	
		Im to będzie na rękę, bo będą mieć powody do uwalania nocnych połączeń z powodu niskiej frekwencji.  W tym wszystkim chyba o to chodzi, żeby ograniczyć ruch pociągów w nocy do minimum.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ale ja nie zamierzam jechać przez 17 godzin z Przemyśla do Kołobrzegu na miejscach siedzących.Chyba będzie lepiej użyć transportu indywidualnego.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 26 
    Liczba wątków: 3
	 Dołączył: 24.07.2018
 Reputacja: 
0 
	
	
		Zobaczymy jak to będzie w okresie wakacyjnym 2019.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 52 
    Liczba wątków: 1
	 Dołączył: 13.03.2018
 Reputacja: 
3 
	
	
		Zasadniczo to widać że ludzie nie bardzo chcą jeździć w nocy tak jak kiedyś, ale w zamian przydałyby się sensowne połączenia dzienne. A relacje północ-południe to jest tragedia, jak kogoś nie stać na Pindola to musi się kisić po kilkanaście godzin w 8-miejscowych wagonach szwędających się zygzakiem po bocznych trasach. Tu by się przydała zupełna zmiana podejścia w PKP IC.
	 |