Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Praca na kolei - jaka przyszłość?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Mika napisał(a):Do tytułu technika nie jest potrzebna matura

Teoretycznie nie. Ale znowu z takim wykształceniem nie ma szans na prace w spółce kolejowej. (nie dot. to pracowników już zatrudnionych)
Mika napisał(a):
rustsaltz napisał(a):(wiem, że w Katowicach są, )
A skąd Ty masz te informacje? :-P
Nie, żebym antyreklamę robił firmie, ale "nie podążaj tą drogą" Wink

Cytat:Ale najpierw to ze zdrowiem się zorientuj jak tam u Ciebie, bo to dyskwalifikuje przy samych badaniach.
Jakieś nowe przepisy co do zdrowia miały wchodzić. Wiadomo coś na ten temat?
Cytat:Teoretycznie nie. Ale znowu z takim wykształceniem nie ma szans na prace w spółce kolejowej. (nie dot. to pracowników już zatrudnionych)
Praktycznie też nie.

Cytat:Jakieś nowe przepisy co do zdrowia miały wchodzić. Wiadomo coś na ten temat?
Nic mi na ten temat nie wiadomo, chciałem mu uświadomić że to nie takie proste ;-)
Ja tam dopiero 18 lat mam i rok szkoły LO a potem na techniczne 2 letnie, a co do zdrowia to jest git, pierwsza kategoria ostatnio badania miałem właśnie. A praca na kolei jako maszynista to od 6 roku życia się podobała i tak to zostało. I tak się zastanawiam czy na PKP jest w ogóle jakaś szansa, że na warsztat by przyjęli, bo jak słyszałem gdzieś to niby to prawie niemożliwe bez znajomości. Ale spróbować zawsze można. A kto wie jak z przyjęciami na kolej w PR ???

//edit by Obleśny Szczur
Ortografia.


: Informacje to wiesz gdzieś z neta od znajomych którzy robią w tym fachu od mechaników i każdy różne rzeczy mówi. Jeden mechanik z IC powiedział kiedyś że ma samo wykształcenie ogólnokształcące dopiero jak zaczął prace na warsztacie poszedł robić tytuł technika - elektryka :!: a był z ulicy po prostu tak jak opowiadał.

//Scaliłem posty
przem710
Nie wiem czy w chwili obecnej opłacałoby się wziąć kogoś z "ulicy" po ogólniaku i wyszkolić go do technika...To przecież są koszta.
Ja obecnie mam skończone technikum, mam tytuł technika mechanika, obecnie studiuję automatykę i robotykę. Planuję po studiach "uderzyć" do PLK z nadzieją pracy jako automatyk.
Na mechanika żeby iść to nie koniecznie trzeba mieć skończone Technikum - elektrotechniczne ? Może być np. mechaniczne, mechatronik ?
Może.
Alexej napisał(a):Planuję po studiach "uderzyć" do PLK z nadzieją pracy jako automatyk.
A po co Ci studia do pracy automatyka? Naczelnikiem chcesz zostać? Tongue
No pewnie :-D

// mikrobart: Nie cytujemy przedmówcy.
Na początku można nap******ć, później przyjdą starsze latka, chociażby 50 i wtedy lepiej jest przejść na stołek i z głową kierować tym "co się ma" ;-)

// mikrobart: Nie przeklinajmy.
Ale na ten stołek w PKP to nie jest taka łatwa rzecz przejść. Kto na stołku ten na stołku. :-D Na dyżurnego ruchu możesz śmiało startować.
Tylko, że z wyższym wykształceniem masz szansę zostać kierownikiem/naczelnikiem. Małą,ale zawsze ;-) A ze średnim, no cóż... nie ma szans awansu aż tak wysoko.
To uderzaj do PLK ;-) Ja też po ukończeniu szkoły średniej Technicznej z nadzieją zatrudnienia w PKP na warsztat i ukończenia kursu maszynisty. Trzeba próbować ;-)
Alexej napisał(a):Tylko, że z wyższym wykształceniem masz szansę zostać kierownikiem/naczelnikiem. Małą,ale zawsze ;-) A ze średnim, no cóż... nie ma szans awansu aż tak wysoko.

Człowiek rozwija się całe życie, zawsze możesz się dokształcić, to chyba nie problem.
Mo¿e, ale lepiej jest i¶æ po kolei do szko³y ¶redniej i od razu na studia. Przerwy powoduj±, ¿e cz³owiek wypada z rytmu. Znam osobi¶cie takie osoby, które zrobi³y sobie tylko roczn± lub dwuletni± przerwê i po przyj¶ciu na studia mia³y straszne problemy na pierwszym roku.
Stron: 1 2 3 4 5