Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [Newag] 31WE
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

Virakocha

Zakup 5 ezetów dla Kolei Dolnośląskich - projekt oceniony pozytywnie

31 maja została zakończona ocena merytoryczna wniosku o dofinansowanie projektu indywidualnego pod nazwą: „Zakup pięciu nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych na potrzeby realizacji przez Koleje Dolnośląskie SA zadań przewozowych dla potrzeb komunikacji podmiejskiej” złożonego przez KD.


Wniosek o dofinansowanie został oceniony pozytywnie pod względem merytorycznym uzyskując 24,5 pkt. i został przekazany do oceny strategicznej dokonywanej przez zarząd województwa dolnośląskiego.

Całkowita wartość projektu to 130 mln 830 tys. zł, a wnioskowana kwota dofinansowania unijnego to 70 mln 715 tys. 880,6 zł.

Projekt zakupu znajduje się na liście projektów indywidualnych planowanych do współfinansowania przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2013, Priorytet 3 – Rozwój infrastruktury transportowej na Dolnym Śląsku, Działanie 3.3 Transport miejski i podmiejski.

Projekt ma strategiczne znaczenie dla regionu. Dzięki jego realizacji nastąpi m.in:
- usprawnienie komunikacji zbiorowej na terenie dwóch ośrodków miejskich: Wrocławia i Legnicy oraz na obszarach funkcjonalnie, ekonomicznie i społecznie z nimi zespolonych;
- wygenerowanie istotnego efektu ekologicznego, polegającego na ograniczeniu emisji spalin samochodowych na terenach miejskich i podmiejskich Wrocławia i Legnicy (również Oleśnicy i Żmigrodu)
- stworzeniu podstawy do dalszego rozwoju zaplanowanej do realizacji Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Wyznaczone, do obsługi przez zakupiony w ramach projektu tabor komunikacyjny, linie kolejowe dobrane zostały tak, aby w pełni można było wykorzystać cechy nowych pociągów oraz objąć najdokładniej strefy ciążenia do miast – Wrocław, Legnica.

Połączenia zbudowano pomiędzy ośrodkami miejskimi, celem wygenerowania maksymalnie dużych potoków pasażerskich, co podyktowane jest przesłankami ekonomicznymi. Biorąc pod uwagę lokalizację oraz zasięg planowanych linii komunikacyjnych aglomerację wrocławską oraz legnicką, oddziaływanie w skali regionalnej uznać należy za znaczące.

Przewidywana termin zakupu taboru to lata 2010 - 2011.
(źródło: dolnyslask.pl/RK, 8 czerwca 2010)
jestem ciekawy jakie EZTy kupią, swoją drogą mogły by być to flirty
milosnikkolei90 napisał(a):swoją drogą mogły by być to flirty
Mogły by mogły, Ale ja prędzej bym liczył na ELFA z Bydgoskiej Pesy albo 19WE. Ale bardziej się będziemy mogli zastanawiać nad tym co wybiorą KD jak zostanie ogłoszony przetarg oraz jego kryteria, miejmy nadzieję że głównym kryterium nie będzie znowu cena jak to z zakupem SZT.
Wydaje mi się, że zakup Flirtów byłby bezcelowy, linie są w takim stanie, że nie dałoby się wykorzystać ich potencjału.
mikrobart napisał(a):że nie dałoby się wykorzystać ich potencjału.
Jeżeli masz namyśli prędkość to i u ELF-a, 19WE oraz wyżej wymienionego FLIRT-a prędkość konstrukcyjna wynosi 160km/h.
Wątpię także w zakup innych pojazdów z Vmax = 160 km/h. To będzie wyrzucanie pieniędzy w błoto, skoro pojazdy mają wykonywać pracę jako kolej aglomeracyjna, gdzie wysokie prędkości komunikacyjne nie mają racji bytu, tym bardziej na takiej infrastrukturze jaką mamy na tych terenach obecnie.
To w takim razie znajdź mi na rynku jakiś sensowny EZT o prędkości konstrukcyjnej nie większej niż 125km/h. Ale zawsze byłaby to inwestycja na przyszłość (tylko pytanie czy te EZT by się doczekały tych czasów ?!!)
Ale tabor kupuje się w perspektywie 20-30 lat, a za taki okres czasu możemy się linii dostosowanych do 160 km/h doczekać. Są w ogóle dostępny pojazdy z Vmax inną niż 160 km/h. Sam zakup tak dużych jednostek wydaje się bezcelowy. Na jakich liniach miałyby one kursować?
EZT mają kursować po liniach w granicach szeroko pojętej aglomeracji Wrocławia, m.in. do Legnicy, Żmigrodu.
Masz tylko kawałki linii np. Opole-Brzeg , Oraz fragmenty (póki co fragment)na E59 ale to i tak daleko.
Małe update. Stadler i Newag wnieśli odwołania, oba zostały uwzględnione przez KIO:

ftp://ftp.uzp.gov.pl/KIO/Wyroki/2010_2518_2534.pdf
Czyli specyfikacja musi być zmieniona - nowy przetarg będzie ogłoszony?
Raczej zmiana ogłoszenia i SIWZ z ewentualnym odsunięciem terminu otwarcia ofert.
Watek nieco zamarł, ale wokół przetargu sporo się dzieje. KD zmieniły SIWZ:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/u ... s6nmiy.pdf
Jednak wyrok KIO był na tyle nieprecyzyjnie napisany, że przewoźnik zinterpretował go na swoją (i Pesy) korzyść, od czego odwołał się Newag:
http://www.kolejedolnoslaskie.4bip.pl/u ... 1givhxpp.A

A w wyroku jest napisane tylko, że dokumentacja techniczna to nie to samo co dopuszczenie, tym niemniej odwołanie Newagu zostało uznane. Jest to zgodne z poprzednimi wyrokami, zgodnie z którymi ważne jest aby wszystkie świadectwa były dostarczone wraz z pojazdem (bo to np. nowy produkt) i właśnie to jest w interesie zamawiającego.
Kolejna zmiana terminu otwarcia ofert (na 31 marca):

http://kolejedolnoslaskie.eu/przetargi/ ... _ofert.pdf
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14