Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	  Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
 5
	 
 
	
	
		rolmops napisał(a):Masz racje 2km to nie tragedia ale.... podczas rozmowy z PR o IR okazało sie, że mała ilość zatrzymań w Miechowie jest spowodowana małym zainteresowaniem podróżnych(1,7 osoby na pociąg). Jedną z przyczyn takiego stanu jest znaczna odległość stacji od centrum(wg PR). Tak się składa, że odległość naszego peronu i tego w Miechowie od centrum, jest praktycznie taka sama(około 2km). Więc aby uniknąc tego klopotu i odebrac argument PLK/PR/PKP IC załatwiliśmy ten transport. 
Wszystko zależy od tego jakie są inne środki lokomocji do wyboru. Nie wiem jak jest w Szczekocinach (choć widzę jakieś prywatne autobusy i busy łączące z Częstochową). Jednak, gdy to ma "zaspokoić" PLK/PR/PKP IC, no to oczywistym jest, że warto mieć czym dowozić pasażerów. No a jak już jest załatwione to już nawet nie ma o czym mówić   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		My wybraliśmy autobus do Zawiercia dlatego, że ten do Czewy nic ciekawego po drodze nie mijają  :lol:. Dodatkowy argument za połączeniem zawierciańskim jest taki, że nie będzie szybszego/tańszego/łatwiejszego dotarcia na Jure z Krakowa/Warszawy/Poznania, dla turystów czy też skałkowych wspinaczy, niż to przez Szczekociny.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Interpelacja posla Klepacza: 
Cytat:Szanowny Panie Ministrze! PKP PLK SA zamierza modernizować linię 
Kozłów – Koniecpol. Pierwszym etapem inwestycji, który ma się rozpocząć w 
tym roku, jest m.in. likwidacja szczekocińskiego przystanku kolejowego, nie 
przewidując możliwości odbudowy. Natychmiast ruszyła akcja społeczna 
„Przystanek Szczekociny”, ukazując tym samym problem, z jakim borykają się 
mieszkańcy. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu 10 lat temu, zlikwidowanych 
zostało również część autobusów, pozostałe kursują bardzo rzadko. Sytuacja ta 
jest uciążliwa dla wszystkich mieszkańców. Bardzo dużo osób pracuje w innych 
miastach, również młodzież dojeżdża do szkół ponadgimnazjalnych. Brak 
łatwego dostępu to olbrzymi problem również dla studentów. Czynna stacja 
kolejowa ułatwi szczekocinianom, jak i mieszkańcom pobliskich miejscowości 
dojazd do Warszawy czy Krakowa bez korzystania z oddalonej o kilkadziesiąt 
kilometrów stacji Włoszczowa-Północ. Takie rozwiązanie wpłynie również 
korzystnie na rozwój miasta i jego perspektywy. 
Pod planem odbudowania peronu w miejscu starego lub utworzenia nowego 
w pobliżu wiaduktu Szczekociny – Goleniowy (DK nr 78) podpisują się 
mieszkańcy oraz władze lokalne. Aby w drugim etapie uwzględniono budowę 
peronów, przewoźnicy muszą powiadomić Centrum Realizacji Inwestycji PKP, 
że przewidują zatrzymywanie się pociągów w Szczekocinach. Przedstawiciele 
Przewozów Regionalnych zapewniają, że dawno to uczynili. Jednak w wyniku 
nieporozumienia między poszczególnymi spółkami PKP Szczekociny wraz z 
sąsiednimi gminami (to około 50 tys. osób) nadal pozostają bez dostępu do 
połączeń kolejowych. Zatrzymywanie pociągów w Szczekocinach z pewnością 
przyniesie wiele korzyści zarówno mieszkańcom, jak i przewoźnikom. Podobny 
problem dotyczył miasta Włoszczowy, gdzie ostatecznie zaważyło dobro 
mieszkańców. 
W związku z powyższym kieruję do Pana Ministra następujące pytania: 
1. Czy Ministerstwo Infrastruktury jest poinformowane o planowanej 
rozbiórce peronu w Szczekocinach, mimo potrzeb społeczności lokalnej i miast 
ościennych wyrażanych akcją społeczną i protestami? 
2. Jakie jest stanowisko ministerstwa w sprawie uwzględnienia w 
planowanej modernizacji linii kolejowej nr 64 na odcinku Kozłów – Psary 
przystanku kolejowego w miejscowości Szczekociny? 
3. Czy ministerstwo jest w stanie skoordynować prace trwające w PKP PLK 
Centrum Realizacji Inwestycji nad modernizacją linii kolejowej nr 64 z planami 
Przewozów Regionalnych i PKP InterCity w sprawie zatrzymywania pociągów 
na przystanku Szczekociny? 
 
Z poważaniem 
Poseł Witold Klepacz 
Odpowiedz ministerstwa:
Cytat:Szanowny Panie Marszałku! W odpowiedzi na interpelację pana Witolda 
Klepacza, posła na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, skierowaną do pana 
Cezarego Grabarczyka, ministra infrastruktury, pismem nr SPS-023-20863/11, 
z dnia 2 marca 2011 r. w sprawie reaktywacji przystanku kolejowego w 
miejscowości Szczekociny przedstawiam poniższe informacje. 
W przygotowywanym „Wieloletnim programie inwestycji kolejowych 
2010–2013” zarządca infrastruktury kolejowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA 
zawarł zadanie pn. „Modernizacja linii kolejowej nr 64 Psary – Kozłów”. W 
ramach przedmiotowego zadania planowane jest dostosowanie linii do 
prędkości V=140 km/h. W zakres prac dostosowawczych linii wchodzi również 
przebudowa układu geometrycznego torów w obrębie peronu w Szczekocinach, 
co w konsekwencji spowoduje likwidację peronu wyspowego. Zakończenie 
prac modernizacyjnych przewidziane jest do końca 2013 r. 
Z uzyskanych informacji od PKP Polskie Linie Kolejowe SA wynika, iż 
peron ten nie jest użytkowany od 2003 r. Obecny stan techniczny obiektu nie 
pozwala na jego otwarcie do eksploatacji bez zaangażowania dodatkowych 
środków, które ze względu na brak zainteresowania przewoźników kolejowych 
na zatrzymywanie się pociągów na przystanku osobowym w Szczekocinach nie 
zostały zaplanowane. 
Biorąc pod uwagę wymogi techniczne przy budowie lub modernizacji linii 
kolejowych, jak również dostosowanie ich do prędkości V=140 km/h wydaje 
się mało realne, aby peron w obecnym miejscu mógł istnieć. 
Zgodnie z posiadaną wiedzą od PKP PLK SA informuję, iż istnieje 
możliwość budowy nowych peronów w innej lokalizacji niż dotychczas. 
Jednakże ostateczna decyzja o ewentualnej budowie peronów w nowej 
lokalizacji powinna wynikać z przeprowadzonych analiz ekonomicznofinansowych, 
jak również z realnych możliwości pozyskania dodatkowych 
środków na jego realizację – również z uwzględnieniem środków będących w 
gestii władz samorządowych. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, iż decyzja ta 
powinna wynikać z realnych możliwości leżących po stronie podaży i popytu 
na pasażerskie przewozy kolejowe. Bez tych elementów nie ma 
ekonomicznego uzasadnienia do wydatkowania dodatkowych środków 
finansowych. 
 
[ Dodano: 2011-04-21, 17:54 ]
a teraz SENSACJA!!
 Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac projektowych oraz robót budowlanych na odcinku Kozłów-Starzyny, realizowanych w ramach zadania:  Modernizacja linii kolejowej nr 64 Psary  – Kozłów. 
I mały screen z dokumentacji:
  
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
http://zawiercie.naszemiasto.pl/artykul ... m,zid.html
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 066 
    Liczba wątków: 3
	  Dołączył: 26.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Nie lepiej głosować za dworcem w Zawierciu ?
	 
	
	
Pozdrawiam ;-)
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 2 287 
    Liczba wątków: 45
	  Dołączył: 07.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Osobi¶cie zag³osowa³em na dworzec w Zawierciu i na parowóz w £azach, nie wydaje mi siê ¿eby ten przystanek w Szczekocinach by³ czym¶ tak mega wa¿nym. 
rolmops napisał(a):http://zawiercie.naszemia...d,t,tm,zid.html A tym panienkom na zdjêciu to nikt nie powiedzia³ ¿e po pierwsze na torach staæ nie wolno, a po drugie karygodnym b³êdem jest stawanie na szynie?
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 110 
    Liczba wątków: 3
	  Dołączył: 19.11.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Ja głosowałem pięciokrotnie na przystanek Szczekociny, a jutro to głosy trafią na dworzec, w Zawierciu i parowóz w Łazach.
	 
	
	
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej" 
Pozdrowienie od Grzegorza
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Dzięki   
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 110 
    Liczba wątków: 3
	  Dołączył: 19.11.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Nie ma za co, na tą kolej to mogę zawsze popierać   
	 
	
	
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej" 
Pozdrowienie od Grzegorza
 
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Mamy trzy "kolejowe" wydarzenia w moim powiecie. Ja z oczywistych powodód promuje jedno ale głosowanie na dwa pozostałe jest bardziej niż mile widziane    
@ Obleśny Szczur, dla usprawiedliwienia dodam, że tych torów/peronu już nie ma. Teraz wszystko jest nowe, tyle że bez peronu :/
	  
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	  Dołączył: 20.08.2010
	
Reputacja: 
 5
	 
 
	
	
		A jak aktualnie przedstawia się sytuacja z reaktywacją tego przystanku?
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		"Przystanek Szczekociny - Reaktywacja"  
PKP twierdzi, że istnieje możliwość odbudowy peronów w Szczekocinach. Zakładają nawet, że może to nastąpić w miejscu bardziej dogodnym dla podróżnych. Jednak stawiane są trzy warunki:
 
1) decyzja o budowie peronu będzie wynikać z analiz ekonomiczno-finansowych,
 
2) możliwości pozyskania dodakowych środków od samorządu,
 
3) budowy posterunku odgałęźnego Sprowa.
 
Odnosząc się w skrócie do tego:
 
ad1 Posiadamy analize z Przewozów Regionalnych, szacującą dzienny potok podróżnych w granicach od 30 do 50 osób. Również PR i PKP IC zadeklarowały chęć zatrzymywania się w Szczekocinach, o ile peron powstanie.
 
ad2 Trudno uzyskac informacje o jaką dokładnie kwotę chodzi. Jeśli przystanek by powstał to wybudowanie chodnika czy zadbanie o drogę dojazdowa jest w granicach możliwości gminy Szczekociny,
 
ad3 w/w posterunek został już wybudowany.
 Stara i nowa lokalizacja ew. peronu
czarna kropa - centrum miasta
 czerwona kreska - stary zlikwidowany peron
 zielona kreska - nowa lepsza lokalizacja
  
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 190 
    Liczba wątków: 0
	  Dołączył: 22.02.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Szczekociny: Peron może powstać w pobliżu wiaduktu i drogi krajowej nr 78 
Cytat:Walka o peron kolejowy w Szczekocinach wciąż trwa. Być może już nie tak nagłośniona i bez takiego zaangażowania młodzieży, jak kilkanaście miesięcy temu, ale małymi krokami zbliżająca się - na co liczą mieszkańcy gminy - do szczęśliwego finału. 
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 548 
    Liczba wątków: 5
	  Dołączył: 18.03.2011
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Tak czy siak bez jakiejś komunikacji dojazdowej, ten przystanek nie będzie miał większego sensu raczej. Mniej pociągów niż we Włoszczowie, więc mniejsze szanse, że ludzie na prawdę będą chcieli jeździć.
	 
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 1 050 
    Liczba wątków: 70
	  Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
 0
	 
 
	
	
		Zrobienie od razu komunikacji dojazdowej może okazać się nie takie proste. Na sam początek dużo może dać zwykły parking.
	 
	
	
Volenti non fit iniuria
 
	
 
 
			 
		 |