Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Przystanek Szczekociny - reaktywacja?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5

Virakocha

Są szanse na przystanek w Szczekocinach

Jak donosi "Dziennik Zachodni", społeczna inicjatywa przywrócenia przystanku kolejowego w Szczekocinach zaczyna przynosić znaczące efekty. W akcję „Przystanek Szczekociny” angażuje się miejscowa młodzież.

O sprawie informowaliśmy już kilkakrotnie. Polskie Linie Kolejowe podjęły decyzję o modernizacji i budowie linii kolejowej 64, jednak projekt nie uwzględnia przystanku kolejowego w Szczekocinach. Nie uwzględnia też możliwości jego odbudowy w przyszłości. Przystanek ten wciąż istnieje, jednak na chwilę obecną nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi.

Źródło: Rynek Kolejowy

Trochę odgrzewany kotlet, ale warty komentarza
A co tam będzie jeździć?

Virakocha

Pociągi IR przewoźnika Przewozy Regionalne
Druga Włoszczowa? Pośpieszne pociągi będą zatrzymywać się w miejscowości, która ma około 5 tys mieszkańców?!
Wiedziałem, że argument o Włoszczowie Płn się pojawi 8-) . Stety/niestety tego się porównywać nie da. We Włoszczowie był budowany od podstaw peron na CMK, Szczekociny to linia 64, która będzie modyfikowana do 140km/h. Jeśli chcecie przeczytać cały artykuł to tutaj jest link Dziennik Zachodni

//Pisz staranniej
przem710
Może i masz rację, ale moim zdaniem powinni tam upchać jakiś pociąg Regio, na którym skorzystałyby także inne miejscowości na tej linii.
Ale WSZYSTKIE przystanki pomiędzy Kozłowem a Koniecpolem idą do likwidacji. Do tego dochodzi problem z tym, że 64 przechodzi przez 3 wojwództwa.

//edit by Obleśny Szczur
Zaczynamy zdanie WIELKĄ literą.
Właśnie, problemem w Polsce jest to, że taka a nie inna linia przechodzi przez 3 województwa. Może to OT, przepraszam, ale to po prostu paranoja. Czy współpraca jest aż tak trudna?
PR nie będzie mieć pociągów na tej linii bo, musiała by być opłacana przez 3 województwa. IR nie ma interesu w tym żeby puszczać skład gdyż stan trasy(szczególnie od Koniecpola do Czewy) jest fatalny. Ten sam powód ma PKP IC. To jest tzw. kwadratura koła Wink.
O tym mówię - problemy lokalnie dają nam obraz tego, jaki jest problem globalnie. "Niedasię", bo linia przechodzi, nieszczęśliwie, przez 3 województwa.
Paradoksalnie jest szansa na powrót do życia połączeń Kraków-Miechów-Szczekociny-Koniecpol-Częstochowa-i dalej. Jest to spowodowane tym, że Kraków-Katowice idzie, prędzej czy później, do remontu więc pociągi(jadące od Krakowa na Zawiercie) będą jeździć inną trasą. Jedynym logicznym rozwiązaniem jest puszczenie ich przez 64-ke. Jedyny kłopot to to, że na łączniku Koniecpolskim nie ma kabla a prędkość od Koniecpola do Czewy woła o pomstę do nieba ;-)
Sprawa koniecpolska jest głośna i u mnie, bo tą trasą najszybciej dojechałyby EIC z Wrocławia do Warszawy, ale przez ten feralny odcinek szans na przetrasowanie niektórych z E20 nie ma. Ponad 5 h jazdy między tymi miastami to stanowczo za dużo, stąd dziwi brak ruchów inwestycyjnych na wspomnianym odcinku, ale kto zrozumie polską kolej? ;-)
Ja słyszałem o tzw. lobby łódzkim ;-) ale z natury w teorie spiskowe nie wierze
rolmops napisał(a):PR nie będzie mieć pociągów na tej linii bo, musiała by być opłacana przez 3 województwa. IR nie ma interesu w tym żeby puszczać skład gdyż stan trasy(szczególnie od Koniecpola do Czewy) jest fatalny. Ten sam powód ma PKP IC. To jest tzw. kwadratura koła Wink.

Chwila chwila... to które pociągi w założeniu w końcu mają się tam zatrzymywać? Smile

Teraz pytanie... czy Szczekociny chcą bardziej połączenie z Krakowem, czy z Częstochową i Kielcami?
Teraz przez Szczekociny jadą pociągi: z jednej strony od Kozłowa/Krakowa, a z drugiej zjeżdżają na CMK-e. Nie ma(z przyczyn jakie wymieniłem w tym cytacie) połączeń, które jechałyby "prosto" do Koniecpola a potem np. dalej do Czewy/Łodzi/Szczecina itp. Co do połączeń to do Krakowa/Wa-wy(i wszystko pomiędzy czy też dalej) jest w orbicie naszego zainteresowania.
Stron: 1 2 3 4 5