Liczba postów: 8
    Liczba wątków: 6
	
Dołączył: 29.12.2014
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Witam! Ostatnio zastanawiałam się nad sposobami uszczelniania w pojazdach szynowych. Czy jest jakiś generalny podział? Ktoś może coś więcej kojarzy w temacie? Ostatnio słyszałam też o uszczelnieniach ciśnieniowych, ale nie wiem dokładnie na czym ta metoda polega. Będę wdzięczna za pomoc
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Jakie uszczelnienia? Elektrowóz powietrze zasysa każdą dziurą 

 Pendolino na przykład jest szczelnie ciśnieniowo, tak jak samolot. Chodzi o to, że przy dużych prędkościach pasażer nie odczuwał zmian ciśnienia powietrza w okolicy pojazdu. Musiałby to wytłumaczyć ktoś obyty w fizyce, ale podczas np. mijania się pociągów powstaje nadciśnienie (które w przypadku ED74 zwala z fotela, a w przypadku ED250 jest nieodczuwalne).
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		Za bardzo się skróciło- pasażer w środku ma nie odczuwać zmian na zewnątrz 
 
P.S. Swego czasu gdzieś czytałem o jeździe na batmana- przy czym to w pendolino jest niewykonalne, a popularne w SKM Trójmiasto. Więc i pasażer może znajdować się w okolicy pojazdu 
 
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 965
    Liczba wątków: 22
	
Dołączył: 19.04.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Kabiny lokomotyw tez są szczelnie odizolowane od przedziałów maszynowych akustycznie termicznie i na szczelność.
	
	
	
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 756
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 28.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Szczególnie SM42 gdzie w zimę trzeba szafę obkładać szmatami bo inaczej w kabinie ciężko o 10 stopni na plusie.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 965
    Liczba wątków: 22
	
Dołączył: 19.04.2012
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		To że jeśli w przedziale maszynowym wybuchnie pożar i system przeciwpożarowy stłumi ogień CO2 to ten dwutlenek węgla w żaden sposób nie przedostanie się do kabiny. Podobnie jeśli np do przedziału maszynowego byś nalał wody po sufit nie ma prawa ona się przedostać do kabin.
	
	
	
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 881
    Liczba wątków: 156
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
26
	 
	
	
		W nowej lokomotywie może to faktycznie jest szczelnie, ruscy wymyślili podwójne drzwi, w zmodernizowanych SM42 dobrze jak woda nie chlapie do kabiny
 
	
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL