30.09.2012, 09:14 
	
	
	
		pism, akurat w tym wypadku pitagoras ma rację. Te piętrusy byłyby zdecydowanie lepsze niż kible.
	
	
	
	
| 
					PR pozbywają się 40 bohunów
				 | 
| 
		
		
		30.09.2012, 09:14 
	
	 
		pism, akurat w tym wypadku pitagoras ma rację. Te piętrusy byłyby zdecydowanie lepsze niż kible.
	 
		
		
		30.09.2012, 09:24 
	
	 psim napisał(a):Natomiast czy na pewno ciąganie loka w ruchu pasażerskim ma uzasadnienie ekonomiczne? Przecież chyba nie będą modyfikować liczby wagonów w składzie w środku dnia, żeby odzwierciedlić zapotrzebowanie w szczycie i poza nim...To nie jest takie oczywiste. Powyżej jakiejś długości opłacalne jest już prowadzenie pociągu składem wagonowym. Poza tym tu chodzi o inną elastyczność. Jeśli wybiją ci szybę w jednym członie EZT odstawiasz cały 3,4-członowy EZT, zaś ze składu wyłączasz jeden wagon. Poza tym są pociągi gdzie 2EZT to za dużo, a 1EZT to za mało. Na takich obiegach można jeździć składem 4 Bohunów i wszyscy się pięknie zmieszczą. Poza tym komfort jazdy dla pasażerów nieporównywalny. 
		
		
		30.09.2012, 09:44 
	
	 semaforek napisał(a):Powyżej jakiejś długości opłacalne jest już prowadzenie pociągu składem wagonowym. Może i tak, ale oprócz patrzenia na koszt pojedynczego kursu, trzeba patrzeć na koszt w skali makro. Tzn., jak da się ten skład wykorzystać w ciągu doby, i na ile będzie on odpowiadał na realne zapotrzebowanie, ile czasu zmarnuje się na zmianę czoła, itd. 2 EZT możesz bez problemu rozdzielić, i każdy pojedzie osobno. Z wagonowcami - sorry, nie ma tak lekko. semaforek napisał(a):Poza tym tu chodzi o inną elastyczność. Jeśli wybiją ci szybę w jednym członie EZT odstawiasz cały 3,4-członowy EZT, zaś ze składu wyłączasz jeden wagon. No zgoda, ale czy takie zabezpieczanie się na każdą możliwą ewentualność nie doprowadzi do absurdu i w efekcie ekonomicznego wykończenia? semaforek napisał(a):Poza tym są pociągi gdzie 2EZT to za dużo, a 1EZT to za mało. Na takich obiegach można jeździć składem 4 Bohunów i wszyscy się pięknie zmieszczą. Stopień możliwej do osiągnięcia "regulacji" jest tak naprawdę niewielki. 132 miejsca siedzące vs 170-200, a narzut "manipulacyjny" - ogromny. semaforek napisał(a):Poza tym komfort jazdy dla pasażerów nieporównywalny. Zdania są podzielone, poza tym - przypominam - mówimy przede wszystkim o ruchu regionalnym, z krótkimi przejazdami, gdzie częstotliwość i regularność ma większe znaczenie, niż komfort. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		30.09.2012, 12:07 
	
	 
		Słoneczny jeździ na piętrusach nie pierwszy rok. Wygląda na to że to dobre rozwiązanie. Ilość miejsca na bagaże w piętrusach jest porównywalna jak w EN57. Wszystko zależy od zapotrzebowania, jeżeli będzie ogromne to pojada wagony.
	 
		
		
		30.09.2012, 14:58 
	
	 psim napisał(a):Może i tak, ale oprócz patrzenia na koszt pojedynczego kursu, trzeba patrzeć na koszt w skali makro.Mówię o koszcie w skali makro. Nie mamy konkretnych danych, więc nie ciągnę tej dyskusji. psim napisał(a):ile czasu zmarnuje się na zmianę czoła, itd.To zależy od tego jak często są te zmiany czoła. Jeśli często to od tego są wagony sterownicze. psim napisał(a):No zgoda, ale czy takie zabezpieczanie się na każdą możliwą ewentualność nie doprowadzi do absurdu i w efekcie ekonomicznego wykończenia?Czemu miałoby doprowadzić jeśli nie generuje wysokich kosztów? Poza tym przykład Niemiec i (najlepiej zorganizowanej kolei w Europie) Szwajcarii pokazuje że składy wagonowe się sprawdzają. Także w innych krajach są wagonowe osobówki. To że u nas przez kilka lat powtarzało się że EZT są tańsze, to nie znaczy że to prawda. 
		
		
		30.09.2012, 15:10 
	
	 semaforek napisał(a):To że u nas przez kilka lat powtarzało się że EZT są tańsze U nas mocniej zaciskało się pasa, niż w Niemczech. We wschodnich landach te ich przerośnięte piętrowe push-pulle b. często wożą muchy, a w zachodnich kolej regionalna opiera się w znacznej mierze na jednostkach prywatnych przewoźników. Ale już im to coraz mocniej wyłazi w księgowości... Dopóki do bohunów po PR nie widać lokomotyw push-pull i wagonów sterowniczych, nie ma o czym gadać. Wszelkie użycie ich w kolei regionalnej będzie wykoślawieniem. Zgadzam się, że poważną dyskusję można prowadzić dopiero po zaznajomieniu sie z b. licznymi czynnikami mającymi wpływ na ostateczny koszt (a nawet charakterystyki konkretnej linii - EZT lepiej nadaje się do częstych postojów, niż wagonowiec). No a może jednak kupi je Newag/Silesia Rail? Kto wie, kto wie. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		23.10.2012, 16:45 
	
	 
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
 
		
		
		23.10.2012, 17:19 
	
	 
		Widać PRom nie jest potrzebny tabor w postaci wagonów. Siatka połączeń IR jest coraz mniejsza, składów wagonowych na REGIO jest niewiele. Oczywiście najwięcej takich składów kursuje w Wielkopolsce, ale zapewne niebawem i tu się to zmieni. Teraz Wielkopolska otrzymała ze ŚZPR kilka EZT, więc może jakiś skład wagonowy wyleci. Ponadto w najbliższej przyszłości niektóre trasy w Wlkp obsługiwać będą KW, więc pewnie podobny los spotka te wagony, które jeszcze kursują
	 
		
		
		23.10.2012, 19:49 
	
	 
		Ale inni przewoźnicy mają zapotrzebowanie na wagony, no ale tu mam wrażenie psa ogrodnika...
	 
		
		
		23.10.2012, 20:16 
	
	 
		przeklejam z pmk http://tablica.pl/oferta/siedzenia-ID1HY...98a4;r:1;s 
		
		
		23.10.2012, 21:40 
	
	 stachu napisał(a):Ale inni przewoźnicy mają zapotrzebowanie na wagony To niech się zgłoszą z ofertą, na co czekają. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		24.10.2012, 06:07 
	
	 psim napisał(a):To niech się zgłoszą z ofertą, na co czekają. Może i się zgłoszą, kto ich wie. Lutek napisał(a):Te wagony muszą zostać pocięte. Jak to muszą? 
		
		
		24.10.2012, 09:00 
	
	 Lutek napisał(a):Te wagony muszą zostać pocięte. Uzasadnij. Nie czytałem ogłoszeń, ale z tego co słyszałem nie stosuje się już zakazu konkurencji przy zbywaniu taboru. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		24.10.2012, 09:11 
	
	 ![[Obrazek: Clipboard02.jpg]](http://s9.postimage.org/az3spf1jf/Clipboard02.jpg) W przetargu na sprzedaż nie ma mowy o dalszym użytkowaniu wagonów, w postanowieniach jest napisane, że po zakupie wagonów należy je pociąć przez 30 dni. Chyba że źle 'rozumuję'? 
PL-PKPIC | Zapraszam - *Baza Wagonów Kolejowych*
 | 
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 1 gości |