| 
				
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	 Dołączył: 20.08.2010
 Reputacja: 
5 
	
	
		Od dziś na polski rynek transportowy wchodzi nowy przewoźnik autokarowy, który chce udzielać usług przewozowych między szesnastoma największymi miastami. Ma on działać na zasadzie podobnej do tanich linii lotniczych. Promocje mają zaczynać się od złotówki. 
Pod tym linkiem znajdziemy więcej informacji na ten temat: http://www.tvn24.pl/-1,1705741,0,1,po-p ... omosc.html 
Jak to wszystko będzie mogło oddziaływać na kolej?
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035 
    Liczba wątków: 247
	 Dołączył: 16.06.2010
 Reputacja: 
4 
	
	
		Myślę że może im się udać, lecz nie wszędzie znajdą się zwolennicy. Ta oferta na pewno zostanie zauważona przez osoby które stawiają na cenę. Biorąc pod uwagę porównywalne czasy przejazdu autokaru i pociągu np 
 Gdańsk-Warszawa koleją to 5,5 h cena 59 zł (TLK)
 Gdańsk-Poznań koleją to 4,5 h cena 50 zł (TLK)
 
 Czasy przejazdu autobusu są niemal identyczne wszystko zależy od ceny.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Patrząc na to, jak działa firma Soutera w innych krajach dochodzę do wniosku, że to może być prawdziwa rewolucja. Są dwie drogi - albo kolej podejmie walkę cenową i jakościową, albo będziemy obserwować postawę bierną a co za tym idzie ogromny odpływ pasażerów w kierunku autokarów. Może Polsce potrzebna jest tak silna konkurencja, która zmusi kolejowe spółki do działania? Nie będą miały wyjścia, tym bardziej, jeśli oferta PolskiegoBusa będzie tak rewolucyjna jak głoszą zapowiedzi.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 271 
    Liczba wątków: 5
	 Dołączył: 08.07.2010
 Reputacja: 
0 
	
	
		Czas najwyższy, aby kolej zaczęła sprzedawać bilety na zasadach lotniczych...
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Co kryje się za "lotniczym sposobem sprzedaży biletów"? Samolotami nie podróżuję, stąd pytanie.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 84 
    Liczba wątków: 4
	 Dołączył: 29.04.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		17 lat temu Anglicy weszli do Polski z projektem Polski Express. W szczytowym momencie siatka połączeń była imponująca, ale firma się rozleciała. Działalność PE dla kolei miała taki plus, że ilość połączeń na linii Warszawa - Toruń - Bydgoszcz potroiła się    (chociaż marcowa korekta przewoźnika od służby publicznej zaowocowała znacznym regresem, połączeń jak i frekwencji). Tylko, że PE działał w innych warunkach. 10 lat temu nawierzchnie dróg krajowych przypominały często zaorane pole, a dziś po 5 latach ciągłych inwestycji, nawierzchnie polskich dróg zmieniły się nie do poznania. Co najważniejsze dla PolskiegoBusa, powstaje siatka autostrad i dróg szybkiego ruchu. Obecny system opłat za autostrady dla pojazdów >3,5 t. faworyzuje transport drogowy, ale na szczęście dla PKP IC, niedługo się to zmieni. Jednak dalsze brnięcie przez PKP IC w "bizantyjskie" postrzeganie swoich produktów, doprowadzi ich do jeszcze większych problemów.
	
interREGIO - taniej niedasię.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 153 
    Liczba wątków: 4
	 Dołączył: 22.05.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ha ha ha.Autokary nigdy nie pobiją kolei.
 Pociągi jadą o wiele szybciej, są bezpieczniejsze.
 A ci co się wieszają w Rospudzie na drzewach też wybiorą pociąg.
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		karolmaszynista napisał(a):Pociągi jadą o wiele szybciej 
Mówisz o Polsce? Pociągi tylko na kilku liniach jadą na prawdę szybko jak na nasze warunki, szlakowe na magistralach często oscylują w granicach 70-80 km/h - na prawdę, kolej w Polsce nie jest szybka.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 5 941 
    Liczba wątków: 146
	 Dołączył: 20.08.2010
 Reputacja: 
5 
	
	
		Póki co ciężko się jest wbić na ich stronę, która miała ruszyć trzy minuty temu    
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Działa. Darmowe Wi-Fi, klimatyzacja - brzmi na prawdę ciekawie, to może być silna konkurencja dla kolei. Do doczytałem jaką dysponują flotą.
 Widzę, że dużo poświęca się na tej stronie obsłudze niepełnosprawnych - dlaczego kolej nadal do tego nie dorosła?
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909 
    Liczba wątków: 159
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Hrrrhrrrhrrr... ikonka "zawodowy kierowca" którym reklamuje się to przedsięwzięcie na pierwszym miejscu, wiele mówi o polskim rynku przewozów busowych  :roll: 
 Coś mi ta ich strona szwankuje w moim Chromie, nie daje się klikać w "czytaj więcej" ani w rezerwację...
 
Bahnfahren ist unser Business
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 6 035 
    Liczba wątków: 247
	 Dołączył: 16.06.2010
 Reputacja: 
4 
	
	
		karolmaszynista napisał(a):...Autokary nigdy nie pobiją kolei.
 Pociągi jadą o wiele szybciej, są bezpieczniejsze.
 ...
 
Chyba nie znasz kolejowych realiów, przykłady podałem wyżej, a to nie wszystko.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909 
    Liczba wątków: 159
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		...w ogóle, co nie kliknę, to ląduję na pierwszej stronie    atrapa jakaś chyba.
 
Jak będą honorować płatności wyłącznie kartami, to nie wróżę sukcesu w rozwoju sprzedaży internetowej. Polska ma ukształtowaną nieco inną kulturę we wzg. płatności elektronicznych (i dobrze).
	
Bahnfahren ist unser Business
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026 
    Liczba wątków: 365
	 Dołączył: 04.06.2010
 Reputacja: 
2 
	
	
		Strona nie działa - jest tylko szkielet, linki prowadzą na główną.
	 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909 
    Liczba wątków: 159
	 Dołączył: 01.02.2011
 Reputacja: 
0 
	
	
		Ojejku, powiedzmy im że jeśli chcą robić rezerwację miejsc, to muszą oprócz ceny za bilet kasować oddzielnie za miejscówkę.
 Przecież to "intuicyjne" i tak było od 100 lat. Polacy nie zdołają się połapać, jeśli w bilecie będzie wliczona cena rezerwacji :-P
 
Bahnfahren ist unser Business
 |