28.07.2011, 11:45 
	
	
	
		W połowie lipca widziałem Polskiego Bus'a w drodze do Łodzi. Ja jechałem, on stał... na przejeździe kolejowym  :lol:
	
	
	
	
| 
					PolskiBus - konkurencja również dla kolei
				 | 
| 
		
		
		28.07.2011, 11:45 
	
	 
		W połowie lipca widziałem Polskiego Bus'a w drodze do Łodzi. Ja jechałem, on stał... na przejeździe kolejowym  :lol:
	 
		
		
		28.07.2011, 11:46 
	
	 
		Tanie linie lotnicze od dobrych paru miesięcy już nie dają biletów za 1-2 zł. Minimum trzeba zapłacić kilkadziesiąt zł, a tych biletów również jest coraz mniej dostępnych. A i nie wszystkim się udało przetrwać, przypominam nieistniejące już marki: Centralwings, SkyEurope, cośtam... I podobnie będzie z PB. Na razie robią sobie promocję oferując b. przystępne stawki (wożą poniżej kosztów), ale to się skończy za jakiś czas. Bilety z Warszawy do Berlina już teraz są na ogół po 130 zł, te najtańsze schodzą na pniu. Może będą dawać po 2-3 bilety za 1zł / kurs, ale reszta zejdzie po wyższej cenie. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		29.07.2011, 08:23 
	
	 
		Czyli jak się pasażer zorientuje, to przestanie jeździć. Nie znam cen przejazdów innych przewoźników autokarowych, ale jeśli ich będą wyższe, to nawet wygląd autokarów nie pomoże.
	 
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2 Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej 
		
		
		22.10.2011, 10:39 
	
	 
		Normalne że ceny w końcu muszą pójść w górę, bo przewoźnik musi jakoś zarabiać. Ale iluś klientów na pewno przyciągnął.
	 
		
		
		22.10.2011, 11:17 
	
	 
		Ma ktoś jakieś wieści na temat Polskiego Busa? Ostatnio coś cisza na ich temat.
	 
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2 Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej 
		
		
		22.10.2011, 19:09 
	
	 
		DamianT, jak cisza to znaczy, że idzie im dobrze
	 
		
		
		23.10.2011, 21:31 
	
	 
		Moim skromnym zdaniem uważam jednak, że kolej ma zdecydowaną przewagę. Dlaczego? Ponieważ podróżnik wybiera bezpieczeństwo, komfort oraz cenę.
	 
		
		
		23.10.2011, 22:24 
	
	 
		Bezpieczeñstwo faktycznie przemawia na korzy¶æ kolei (chocia¿ media staraj± siê to pokazaæ inaczej), ale stosunek komfort/cena ju¿ niekonieczne. Podam przyk³ad z w³asnego do¶wiadczenia: jad±c na ostatnie Trako dziêki uprzejmo¶ci spó³ki PKP Informatyka, która nie by³a uprzejma wprowadziæ w rozk³adzie internetowym aktualnych zmian spó¼ni³em siê na poci±g i by³em zmuszony skorzystaæ z us³ug PKS, ale powiem szczerzê, ¿e nie ¿a³ujê. Powód? Poci±giem jecha³bym 10 godzin z 1,5 godzinn± przesiadk± w ¶rodku nocy za cenê 30z³ w raczej niezbyt komfortowych warunkach (regio + TLK, która z pewno¶ci± by³aby napchana). Autobusem pojecha³em w 6 godzin za 45z³ na wygodnym siedzeniu, w klimatyzowanym wnêtrzu, bez t³oku i bez nerwów, ¿e jak zasnê to mo¿e i ubrania mi zabior±.
	 
		
		
		24.10.2011, 09:01 
	
	 
		I to mówi miłośnik kolei?   A tak na serio, to cóż poradzić. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Nawet zbiorowe przewozy. 
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2 Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej 
		
		
		24.10.2011, 10:41 
	
	 
		Ja niestety również zdecydowałem się na PB, gdy ostatnio miałem wracać z Gdyni do Warszawy. Sorry, cena (35 zł) i czas jazdy (6h z ogonkiem) przeważyły, poza tym podeszły mi godziny. Na miejscu byliśmy punktualnie (!) co przy jeździe pociągiem nie zdarzyło mi się już dość dawno. PolskiBus uruchomił kasy stacjonarne, wiedzieliście? W Gdańsku PKS oraz w Warszawie na Dw. Południowym widziałem. 
Bahnfahren ist unser Business
 
		
		
		25.10.2011, 09:16 
	
	 
		A tym czasem PB zapowiedziało zakup kolejnych 50 autokarów, stworzenie nowych połączeń (przedstawienie w listopadzie) itp. W sumie będzie to 68 pojazdów. Coraz silniejsza konkurencja dla kolei? Więcej na ten temat: http://finanse.wp.pl/kat,104126,title,P ... omosc.html 
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2 Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej 
		
		
		25.10.2011, 09:43 
	
	 
		Gdyby to by³ normalny kraj powiedzia³bym, ¿e to dobrze. Bo w normalnym kraju konkurencja stymuluje poprawê jako¶ci/obni¿enie cen biletów. U nas tylko zgrzytanie zêbami.
	 
		
		
		02.11.2011, 23:38 
	
	 
		I gdzie te sukcesy PB? Choćbym chciał je znaleźć to nie mogę :-) A te nowe autokary na pewno nie zostaną zakupione za skromne przychody uzyskane w Polsce - to po prostu wulgarna dotacja skrośna :-) 
		
		
		03.11.2011, 09:22 
	
	 
		Ja tylko stwierdzę fakt, iż w zeszłym tygodniu widziałem w Częstochowie wypełniony autokar PB relacji Wiedeń - Warszawa w około 80-90%   Fajnie to wygląda, gdy przynajmniej połowa pasażerów ma włączone komputery  Oczywiście nie musi się to przekładać na ich sukces, tylko stwierdzam fakt   
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2 Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej 
		
		
		03.11.2011, 11:37 
	
	 ET40 napisał(a):nowe autokary na pewno nie zostaną zakupione za skromne przychody uzyskane w Polsce Oczywiście, że nie. "Jest czas siewu, i czas zbiorów" jak to mawiają. Spodziewałeś się wyzerowania i zysków po 3 miesiącach? Jak kolej się nie ogarnie z czasem przejazdu, i z tymi wszystkimi swoimi idiotyzmami (typu: podawanie do wiadomości publicznej 3 różnych rozkładów na ten sam dzień), to PB uruchomi np. z Trójmiasta do Warszawy 2 autokary "w takcie" co godzinę i będzie pozamiatane. | 
| Użytkownicy przeglądający ten wątek: | 
| 1 gości |