Liczba postów: 3 909
    Liczba wątków: 159
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Dwa kraje, dwa podejścia:
![[Obrazek: kopenhaga_az-115-przedzial_rowerowy.jpg]](http://www.zm.org.pl/img/img.114/kopenhaga_az-115-przedzial_rowerowy.jpg) 
 
Cytat:Kolejnym czynnikiem, który niewątpliwie zachęca do jazdy na rowerze, jest skojarzenie roweru z transportem publicznym – przy każdej stacji metra lub kolejki miejskiej znajduje się duży parking rowerowy (w większości zadaszony, często piętrowy), w wagonach znajdują się wydzielone przedziały ze stojakami, a na stacjach nie ma konieczności dźwigania swojego jednośladu, ponieważ na każdych schodach znajduje się rynna
http://www.zm.org.pl/?a=rowerowy_raj-115&img=5
![[Obrazek: mdr-115-2058.jpg]](http://www.zm.org.pl/img/img.114/mdr-115-2058.jpg) 
 
Cytat:Powrót zmodernizowanym EN57 AKM. Niestety, jak widać na załączonym obrazku, zmodernizowanym bez pomyślunku - rowery powieszone na wieszakach dla rowerów całkowicie blokują przejście.
http://www.zm.org.pl/?a=mdr-115-lodz&img=16
(pierwsze to niestety nie Polska)
	
Bahnfahren ist unser Business
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 387
    Liczba wątków: 16
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Czy ten wagon, skład itp nie jest szerszy nic u nas?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909
    Liczba wątków: 159
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Jest. Ale u nas też rowery zmieściłyby się na poziomo, ustawione pod ukosem przy jednej ze ścian. Myślę że w przeciętnym EN-57 spokojnie byłoby miejsca na przynajmniej te 6 sztuk ustawione w ten sposób. 
Ale producenci nie zawracają sobie głowy jakimiś przymiarkami, jakimś filozofowaniem o ergonomii. Oczywistym dowodem jest sposób montażu wieszaków i półek w 14we - ich wzajemne położenie początkowo całkowicie uniemożliwiało umieszczenie roweru na wieszaku.
	
	
	
Bahnfahren ist unser Business
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 387
    Liczba wątków: 16
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Ale nie ma co porównywać kraju, gdzie rowerzyści stanowią ogromny % osób przemieszczających się z Polską, gdzie rower stanowi sposób na rekreację.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026
    Liczba wątków: 365
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
2
	 
	
	
		Dzisiaj wracałem z Poznania, w EN57 SPOT jechało 7 rowerzystów. Rowery wprowadzili do dawnego służbowego, bo tam jest więcej miejsca, jednak o żadnym sposobie umocowania rowerów nie mogło być mowy. Chyba żaden EN57 nie ma wieszaków na rower, mam rację?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 8 026
    Liczba wątków: 365
	
Dołączył: 04.06.2010
	
Reputacja: 
2
	 
	
	
		Rzeczywiście, może ograniczyłem się tylko do PR - przyznam, że nigdy takiego wieszaka nie spotkałem, co widocznie świadczyło o moich pechu albo niedokładnym przeczesywaniu składu. 
Ile EN57 ma takie wieszaki?
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909
    Liczba wątków: 159
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Łukasz Turek napisał(a):Ale nie ma co porównywać kraju, gdzie rowerzyści stanowią ogromny % osób przemieszczających się z Polską, gdzie rower stanowi sposób na rekreację.
A czemu nie? Czy z tego powodu że u nas rower jest mniej popularny, należy godzić się z niepotrzebnymi utrudnieniami dla jego użytkowników? Od tego na pewno się nie spopularyzuje...
Wszelkie unijne i aglomeracyjne strategie stawiają na transport rowerowy. W Warszawie w ostatnich latach liczba rowerzystów dojeżdżających 
komunikacyjnie wzrosła (na oko) przynajmniej kilkukrotnie. Na wsiach (zwłaszcza np. na Podlasiu, ale nie tylko) rower często stanowi podstawę komunikacji w trybie "intermodalnym" (rower+ pociąg).  ;-) I często wcale nie jest to rekreacja.
To tak jak z niepełnosprawnymi: nie ma po co robić im ułatwień, bo i tak nie jeżdżą. A dlaczego nie jeżdżą? Bo nie mają ułatwień...
mikrobart napisał(a):może ograniczyłem się tylko do PR
Drugie z wklejonych zdjęć pochodzi z interREGIO (łódzkie AKMy).
	
 
	
	
Bahnfahren ist unser Business
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 387
    Liczba wątków: 16
	
Dołączył: 06.06.2010
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		To tak jakby porównywać linie kolejowe w Rumuni i u nas.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 3 909
    Liczba wątków: 159
	
Dołączył: 01.02.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		A jak tam w Rumunii z tym stoi? Obyśmy tylko po wykonaniu takiego porównania nie mieli się z pyszna...  :-P Stereotypy wodzą na manowce.
	
	
	
Bahnfahren ist unser Business
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 153
    Liczba wątków: 4
	
Dołączył: 22.05.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		W SA106 jest super wynalazek.-wieszak na rowery, a jak nie ma rowerzystów to siedzenie.
	
	
	
	
 
 
	
	
	
		
	Liczba postów: 41
    Liczba wątków: 16
	
Dołączył: 16.06.2011
	
Reputacja: 
0
	 
	
	
		Witam!
Na stronie Przewozów Regionalnych jest napisane , że w razie braku odpowiedniego taboru do przewozu rowerów , rower można przewozić w pierwszym/ostatnim przedsionku wagonu. Czyli w przypadku składu złożonego z EZT rower moge przewieźć w tym przedziale tuż za kabiną maszynisty , tak? Mieliście jakieś problemy w IR lub Regio , z przewozem roweru?