24.09.2018, 22:33
(21.09.2018, 23:43)sztaba napisał(a): W aplikacji Rozkład Kolejowy, a więc zapewne na Portalu Pasażera też, jest dostępny rozkład jazdy 2018/19.
W PKP IC został zatrudniony niezły fantasta jeśli chodzi o relacje niektórych pociągów. Wiem że większość z nich to łączenie relacji, ale mimo wszystko wygląda to zabawnie. Oto kilka "kwiatuszków" które rzuciły mi się w oczy:
TLK "Mamry" BIAŁYSTOK - Olsztyn - Poznań - Wrocław - KATOWICE 917 km czas 12:47h
TLK "Pobrzeże" WROCŁAW GŁ. - Łódź - Warszawa - Trójmiasto - KOŁOBRZEG 945 km czas 12:00h
TLK "Branicki" KRAKÓW GŁ. - CMK - Warszawa - Białystok - Olsztyn - GDYNIA GŁ. 944 km czas 13:07h
TLK "Ustronie” PRZEMYŚL GŁ. – Kraków – Kielce –Częstochowa – Inowrocław – Toruń – Iława – Trójmiasto – KOŁOBRZEG 1256 km, czas 17:21h.
W nowym rozkładzie nie będzie już IC “Pogoria” Katowice – Gdynia Gł., oraz krakowskiego łącznika TLK “Uznam” Kraków Gł. – Świnoujście. W zamian Górny Śląsk z Trójmiastem połączy TLK “Rozewie” relacji BIELSKO BIAŁA – Katowice – Wrocław – Poznań – GDYNIA GŁ., a IC “Przemyślanin” będzie kursował w relacji Przemyśl – Świnoujście przez cały rok.
Plusem są całoroczne weekendowe dwie pary pociągów na linii Podsudeckiej. Będą to pociągi relacji Kędzierzyn – Kłodzko i Gliwice – Kłodzko, natomiast w drodze powrotnej oba w relacji Kłodzko – Gliwice. Szkoda tylko że pierwszy poranny pociąg z Kędzierzyna do Kłodzka nie będzie skomunikowany z niczym od strony Gliwic. Moim zdaniem bardziej racjonalniej by było, gdyby te pociągi kursowały w relacji Kędzierzyn – Kłodzko – Kędzierzyn, a dalej pociągi “dowozowe” relacji Kędzierzyn – Katowice – Kędzierzyn. W weekendy między Katowicami a Gliwicami pociągów jest mniej, więc takie Regio do Kędzierzyna nie byłoby konkurencją dla KŚ, przez co UMWŚ mógłby się do nich dorzucić.
Nowością będzie także weekendowe połączenie “Kolei Śląskich “Kubalonka” relacji GLIWICE – Knurów – Rybnik – Żory – Strumień – WISŁA GŁĘBCE.
Natomiast dość dużą plamę dały Koleje Dolnośląskie. Kosztem reaktywacji linii Legnica – Lubin nieco ucierpi linia zgorzelecka, ponieważ kilka pociągów kursujących obecnie w relacji Lubań – Węgliniec – Wrocław zostanie skrócone do Legnicy i tam przesiadka do Wrocławia. Zlikwidowane zostaną także wszystkie połączenia Drezno – Wrocław, przez co w kilku przypadkach do czasu elektryfikacji podróżnych ze Zgorzelca czekają dwie przesiadki – w Węglińcu i Legnicy.
Na plus zachowane zostaną wakacyjne połączenia do Adršpach i Trutnova.
To na razie tyle z moich wstępnych obserwacji. Zapraszam do dzielenia się Waszymi obserwacjami dotyczącymi nowego rozkładu
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas