28.05.2018, 11:40
Jeśli faktycznie to wejdzie w życie, to jest to kolejny bardzo dobry pomysł ze strony PKP IC.
Przede wszystkim super wykorzystanie "Metropola" poprzez grupę wagonów łączącą Podkarpacie i Małopolskę ze stolicą Niemiec. Pytanie tylko, czy te wagony pojadą przez Katowice, czy przez Częstochowę Stradom i czy będą to wagony z miejscami do siedzenia, czy wyłącznie sypialki/kuszety.
Co do "Hańczy", to od samego początku byłem zwolennikiem tego, że skoro "Chopina" przetrasowano na Kraków, to "Hańcza" powinna jeździć na Śląsk. W chwili obecnej "Hańcza" i "Chopin" między Krakowem a Warszawą się perfidnie ze sobą dublują w obie strony, przez co Kraków ma dwa jadące po sobie szybkie i tanie połączenia z Warszawą w rozsądnych godzinach, a Śląsk żadnego. Niemal od zawsze było tak, że "Hańcza" i "Chopin" były ze sobą skomunikowane w Warszawie i wzajemnie na siebie czekały w przypadku opóźnień, więc tą tradycję można utrzymać także od nowego rozkładu jazdy. "Wysocki" powinien zostać, tyle że w skróconej relacji do/z Częstochowy, tak żeby to miasto, jak i Radomsko i Piotrków nie utraciły połączenia z Warszawą w dogodnych godzinach. Na upartego można by ten pociąg wydłużyć np. do Opola, a nawet Wrocławia bo obecnie te miasta nie posiadają połączeń w tych godzinach i w tej relacji mógłby się przyjąć.
Do należy przypomnieć to, o czym była mowa wcześniej. "Metropol" to nie tylko Wiedeń - Berlin via Wrocław, ale także grupa wagonów relacji Wiedeń - Gdynia utworzona z połączenia obecnych pociągów "Moravia" (Wiedeń - Katowice - Wiedeń) i "Pogoria" (Katowice - Gdynia - Katowice), co będzie nocną alternatywą dla dziennego EIC "Sobieski". Do tego bezpośrednie połączenie ze stolicą Austrii otrzymają min. Częstochowa, Piotrków, Łódź i Bydgoszcz.
Przede wszystkim super wykorzystanie "Metropola" poprzez grupę wagonów łączącą Podkarpacie i Małopolskę ze stolicą Niemiec. Pytanie tylko, czy te wagony pojadą przez Katowice, czy przez Częstochowę Stradom i czy będą to wagony z miejscami do siedzenia, czy wyłącznie sypialki/kuszety.
Co do "Hańczy", to od samego początku byłem zwolennikiem tego, że skoro "Chopina" przetrasowano na Kraków, to "Hańcza" powinna jeździć na Śląsk. W chwili obecnej "Hańcza" i "Chopin" między Krakowem a Warszawą się perfidnie ze sobą dublują w obie strony, przez co Kraków ma dwa jadące po sobie szybkie i tanie połączenia z Warszawą w rozsądnych godzinach, a Śląsk żadnego. Niemal od zawsze było tak, że "Hańcza" i "Chopin" były ze sobą skomunikowane w Warszawie i wzajemnie na siebie czekały w przypadku opóźnień, więc tą tradycję można utrzymać także od nowego rozkładu jazdy. "Wysocki" powinien zostać, tyle że w skróconej relacji do/z Częstochowy, tak żeby to miasto, jak i Radomsko i Piotrków nie utraciły połączenia z Warszawą w dogodnych godzinach. Na upartego można by ten pociąg wydłużyć np. do Opola, a nawet Wrocławia bo obecnie te miasta nie posiadają połączeń w tych godzinach i w tej relacji mógłby się przyjąć.
Do należy przypomnieć to, o czym była mowa wcześniej. "Metropol" to nie tylko Wiedeń - Berlin via Wrocław, ale także grupa wagonów relacji Wiedeń - Gdynia utworzona z połączenia obecnych pociągów "Moravia" (Wiedeń - Katowice - Wiedeń) i "Pogoria" (Katowice - Gdynia - Katowice), co będzie nocną alternatywą dla dziennego EIC "Sobieski". Do tego bezpośrednie połączenie ze stolicą Austrii otrzymają min. Częstochowa, Piotrków, Łódź i Bydgoszcz.
Kolejowo-turystyczne Klimaty by Facebook - polub nas