• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rozkład Jazdy 2018/19
#1
Nowy roczny rozkład jazdy przyniesie najprawdopodobniej kilka istotnych zmian w układzie pociągów nocnych. Więcej kursów obsługiwanych będzie jednostkami elektrycznymi, z rozkładu wypadnie IC „Pogoria”, a pojawi się IC „Metropol”.

Ministerstwo Infrastruktury poinformowało nas o zaplanowanej na wchodzący w życie w grudniu tego roku kolejny roczny rozkład jazdy. Najważniejszą zmianą w stosunku do obecnego układu wydaje się zwiększenie liczby połączeń obsługiwanych jednostkami elektrycznymi, a nie klasycznymi składami wagonowymi. Resort zaznacza przy tym, że lista połączeń wraz planowaną obsługą taborową nie jest jeszcze ostateczna. – Finalne decyzje będą podejmowane na etapie konstrukcji rozkładu jazdy – mówi Szymon Huptyś, rzecznik prasowy resortu. 


Szczegóły: Rynek Kolejowy

Większość nocnych połączeń będzie obsługiwanych EZT-ami. Przecież to jest jakieś skrajne nieporozumienie. Już obecnie pasażerowie "Pogorii" i "Karkonoszy" się skarżą że komfort nocnych podróży uległ pogorszeniu, a także na brak w nich wagonów sypialnych i kuszet. To jest jawne i perfidne wygaszanie popytu na nocne połączenia. 
  Odpowiedz
#2
Wygląda na to, że realizacja rozkładu jazdy 2018/2019 będzie wiązała się z olbrzymią liczbą utrudnień dla podróżnych. Przy okazji interpelacji poselskiej posła Andrzeja Kosztowniaka opisał je Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Po raz kolejny dowiadujemy się też, że czarne chmury gromadzą się nad połączeniami nocnymi.
Kosztowniak pyta głównie o połączenia dalekobieżne realizowane przez Radom, ale odpowiedź ministerstwa rzuca sporo światła na to, co będzie się działo na sieci kolejowej PKP PLK od grudnia. Projekt rozkładu jazdy 2018/2019 został przekazany do Ministerstwa Infrastruktury za pismem z dnia 12 lutego 2018 r. Ministerstwo wniosło sporo swoich uwag do projektu i obecnie prowadzone są prace uwzględniające te uwagi.
Andrzej Bittel wyraźnie zaznacza, że liczba połączeń na trasach wychodzących ze stolicy na południe, będzie poważnie uzależniona od zaawansowania prac modernizacyjnych na sieci PKP PLK. Na przykład pomiędzy Warszawą i Kielcami planuje się kursowanie 5 par pociągów spółki PKP Intercity, przy czym większość będzie obsługiwana ezt Flirt. Planuje się także zwiększenia liczby pociągów kursujących ze stolicy do Sandomierza i dalej w kierunku wschodnim, z uwagi na elektryfikację linii Lublin – Rzeszów i prace na linii nr 7 pomiędzy Warszawą a Lublinem. 
Podobnie jak obecnie, MI chce, aby pomiędzy Radomiem a Lublinem kursowały 4 pary pociągów TLK. Kwestią otwartą jest to, czy pojadą one po szynach, czy tak jak obecnie: jako ZKA. Z Radomia do Krakowa ministerstwo zamierza uruchamiać aż 7 par połączeń, do Katowic – 3 pary

Szczegóły: Rynek Kolejowy
  Odpowiedz
#3
Możliwe, że jeszcze w tym roku bezpośrednio z Raciborza pojedziemy do Berlina czy Budapesztu. PKP Intercity otrzymało otwarty dostęp na trasie Kunowice (gr.) – Chałupki (gr.) dla pociągu relacji Berlin – Budapeszt
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego decyzją z dnia 26 marca, przyznał spółce PKP Intercity otwarty dostęp dla pasażerskich przewozów kolejowych na trasie Kunowice (gr.) – Chałupki (gr.) – Kunowice (gr.). Wniosek o przyznanie otwartego dostępu dotyczył relacji międzynarodowej Berlin – Budapeszt – Berlin, liniami kolejowymi nr 3, 132, 136, 151, 271, 273, 679 i 821 na okres od 9 grudnia 2018 r. do 9 grudnia 2023 r. Dokładnie chodzi o pociąg EuroNight „Metropol”, który obecnie omija Polskę kursując przez Drezno, Pragę i Brno.

Szczegóły: Silesia Info Transport
  Odpowiedz
#4
Do nowinek rozkładu jazdy 2018/2019 będzie można zaliczyć

- grupę wagonów Przemyśl - Berlin w pociągu Przemyśl - Wrocław włączną we Wrocławiu do Metropola
- przetrasowanie pociągu Hańcza na relację Gliwice - Suwałki/Grodno z jednoczesną zmianą nazwy na "Wigry" i likwidacją "Wysockiego" na Darcie
  Odpowiedz
#5
Jeśli faktycznie to wejdzie w życie, to jest to kolejny bardzo dobry pomysł ze strony PKP IC.
Przede wszystkim super wykorzystanie "Metropola" poprzez grupę wagonów łączącą Podkarpacie i Małopolskę ze stolicą Niemiec. Pytanie tylko, czy te wagony pojadą przez Katowice, czy przez Częstochowę Stradom i czy będą to wagony z miejscami do siedzenia, czy wyłącznie sypialki/kuszety.

Co do "Hańczy", to od samego początku byłem zwolennikiem tego, że skoro "Chopina" przetrasowano na Kraków, to "Hańcza" powinna jeździć na Śląsk. W chwili obecnej "Hańcza" i "Chopin" między Krakowem a Warszawą się perfidnie ze sobą dublują w obie strony, przez co Kraków ma dwa jadące po sobie szybkie i tanie połączenia z Warszawą w rozsądnych godzinach, a Śląsk żadnego. Niemal od zawsze było tak, że "Hańcza" i "Chopin" były ze sobą skomunikowane w Warszawie i wzajemnie na siebie czekały w przypadku opóźnień, więc tą tradycję można utrzymać także od nowego rozkładu jazdy. "Wysocki" powinien zostać, tyle że w skróconej relacji do/z Częstochowy, tak żeby to miasto, jak i Radomsko i Piotrków nie utraciły połączenia z Warszawą w dogodnych godzinach. Na upartego można by ten pociąg wydłużyć np. do Opola, a nawet Wrocławia bo obecnie te miasta nie posiadają połączeń w tych godzinach i w tej relacji mógłby się przyjąć.

Do należy przypomnieć to, o czym była mowa wcześniej. "Metropol" to nie tylko Wiedeń - Berlin via Wrocław, ale także grupa wagonów relacji Wiedeń - Gdynia utworzona z połączenia obecnych pociągów "Moravia" (Wiedeń - Katowice - Wiedeń) i "Pogoria" (Katowice - Gdynia - Katowice), co będzie nocną alternatywą dla dziennego EIC "Sobieski". Do tego bezpośrednie połączenie ze stolicą Austrii otrzymają min. Częstochowa, Piotrków, Łódź i Bydgoszcz.
  Odpowiedz
#6
Czyli Hańcza z Warszawy pewnie pojedzie jeszcze później. Chciałoby się pojechać na jednodniową wycieczkę rowerową z Warszawy ale nie da się, bo coraz więcej pociągów jest przesuwanych na późniejszą godzinę albo nie ma możliwości przewozu rowerów (ale w EIC i pindolach się da...)
  Odpowiedz
#7
Być może "Hańcza", a właściwie to "Wigry" będzie wyjeżdżać z Warszawy nieco później, ale jadąc CMK na Śląsk dojedzie w godzinach obecnego "Wysockiego". Może być także tak że ten pociąg z Warszawy wyjedzie w godzinach "Wysockiego" i na Śląsku zamelduje się wcześniej. Ważne żeby w przeciwnym kierunku ten pociąg docierał do Warszawy nieco wcześniej niż obecnie "Wysocki". No i w "Wigrach" przydałaby się grupa wagonów do Bielska, choćby dlatego żeby zachować skomunikowanie z "Chopinem" w Czechowicach, tym bardziej że w obecnym rozkładzie jazdy od dawien dawna "Hańcza" jest rozkomunikowana w obie strony z "Chopinem" w Warszawie.
  Odpowiedz
#8
(04.06.2018, 10:56)Adams napisał(a): Być może "Hańcza", a właściwie to "Wigry" będzie wyjeżdżać z Warszawy nieco później, ale jadąc CMK na Śląsk dojedzie w godzinach obecnego "Wysockiego". Może być także tak że ten pociąg z Warszawy wyjedzie w godzinach "Wysockiego" i na Śląsku zamelduje się wcześniej. Ważne żeby w przeciwnym kierunku ten pociąg docierał do Warszawy nieco wcześniej niż obecnie "Wysocki". No i w "Wigrach" przydałaby się grupa wagonów do Bielska, choćby dlatego żeby zachować skomunikowanie z "Chopinem" w Czechowicach, tym bardziej że w obecnym rozkładzie jazdy od dawien dawna "Hańcza" jest rozkomunikowana w obie strony z "Chopinem" w Warszawie.

lub nawet grupa wagonów do Rybnika czy Raciborza by się bardziej przydalaby. A przedewszystkim przywrócenie postojów poc. TLK w Czarnej Biał. bo likwidacja postojów od rj 2017/2018 było trochę kiepskim pomysłem ze strony IC, a jeździło z Czarnej trochę ludzi zwłaszcza Hańczą w kierunku W-wy.
  Odpowiedz
#9
Czesi opublikowali już rozkład jazdy 2018/19.
http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/nav...-2019.html
A w Polsce zobaczymy rozkład 3 tygodnie przed wejściem w życie.
  Odpowiedz
#10
Czesi opublikowali nie ostateczny rozkład jazdy a projekt: http://www.szdc.cz/provozovani-drahy/nav...-2019.html
(Návrh to projekt, propozycja: https://pl.wiktionary.org/wiki/n%C3%A1vrh )
Niemniej zazdrość mnie ogarnia - przynajmniej jest czas na negocjacje, dyskusję, dopracowanie.
Romek_L
  Odpowiedz
#11
@RomekL, fakt moje niedopatrzenie, to jest faktycznie projekt, a nie oficjalna wersja.

Niemniej jednak ten projekt został opublikowany w przeciwieństwie do Polski, gdzie przewoźnicy zasłaniają się "tajemnicą przedsiębiorstwa" i pozostają tylko nieoficjalne przecieki.
  Odpowiedz
#12
Zaczynają się potwierdzać przecieki, które jakiś czas temu publikował @Konduktor_KS. PKP IC planuje grupę wagonów z Przemyśla do Berlina, o czym pisze Rynek Kolejowy
  Odpowiedz
#13
Dlaczego dla Ukraińców, a nie Polaków?
No i nie napisali którędy miałby ten pociąg jechać (nie licząc Zielonej Góry.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#14
Ciekawe, którą trasą pojedzie TLK Ustronie.
  Odpowiedz
#15
(11.06.2018, 11:13)Adams napisał(a): @RomekL, fakt moje niedopatrzenie, to jest faktycznie projekt, a nie oficjalna wersja.

Niemniej jednak ten projekt został opublikowany w przeciwieństwie do Polski, gdzie przewoźnicy zasłaniają się "tajemnicą przedsiębiorstwa" i pozostają tylko nieoficjalne przecieki.

Tajemnica przedsiębiorstwa, żeby przypadkiem nie wyciekły te ułańskie fantazje. Tajemnica jest wielka zwłaszcza, że jest jeden duży monopolista, a reszta to plankton.

(02.08.2018, 20:05)gurski napisał(a): Ciekawe, którą trasą pojedzie TLK Ustronie.

Ciekawe czy w ogóle pojedzie Big Grin
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozkład Jazdy 2019/2020 pasqudek 35 6 873 Wczoraj, 23:07
Ostatni post: vernalisadonis
  Rozkład Jazdy 2017/2018 MultiKolej 25 12 074 29.08.2018, 00:43
Ostatni post: vernalisadonis
  Propozycje do rozkładu jazdy 2018/2019 SAP102 22 5 210 17.03.2018, 01:09
Ostatni post: ET40
  Rozkład jazdy 2016/2017 masovian 164 16 266 09.05.2017, 17:55
Ostatni post: Adams
  Rozkład jazdy 2017/2018 masovian 0 2 860 29.01.2017, 06:41
Ostatni post: masovian

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości