• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Uszkodzenia zestawów kołowych
#1
Witam!

Czy możecie mi pomóc i napisać, jakie najczęściej występują uszkodzenia zestawów kołowych? Myślę o każdym rodzaju taboru - lokomotywach, wagonach pasażerskich, towarowych i ezt'ach. Które z nich dyskwalifikują zestaw a które nadają się do naprawy?
  Odpowiedz
#2
Płaskie miejsca i nalepy. Wtedy się taki zestaw przetacza na specjalnej tokarce (oczywiście do wartości granicznych)
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#3
Tak, dokładnie o to mi chodziło. Wiem jeszcze o pęknięciach obręczy, o przesunięciach się obręczy względem koła bosego. Pęknięcie dyskwalifikuje obręcz, natomiast czy po przesunięciu obręcz może być zdjęta i ponownie rozgrzana i nałożona na koło bose?
Jakieś inne uszkodzenia? Co z osią? Może tylko pęknąć? Czy są jeszcze inne typowe uszkodzenia?
  Odpowiedz
#4
Jeżeli się kwalifikuje to czasem pękają zębatki na osiach.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#5
Obręczy raz nałożonej na koło bose nie zdejmiesz bez jej niszczenia. Obręcz zwykle luzuje się w wyniku przegrzania od niewyluzowanego hamulca co powoduje jej trwała deformację i już nic z niej nie będzie dobrego.
mogą być także podcięte obrzeża
Co do osi to jeszcze masz wszelkie problemy z łożyskami do ukręcenia czopu włącznie.
  Odpowiedz
#6
Może jakiś rewident taboru się wypowie? O ile jest tutaj ktoś taki?
Dzięki chłopaki za dotychczasowe zainteresowanie.
  Odpowiedz
#7
Ukręcenie osi. Swego czasu stało na to 3/4 EP09, w tym nieistniejąca już EP09-035.
Chcesz wiedzieć co się dzieję z EP09? Zawsze najszybsze informacje na temat tych lokomotyw tylko tutaj:https://www.facebook.com/pages/Epoczkapl/292890430813597 ZAPRASZAM!
  Odpowiedz
#8
rah606, Napisz do Marcela na YT. On jest/był rewidentem. Może pomoże
http://www.youtube.com/user/tmechatronik
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
  Odpowiedz
#9
U mnie kiedyś w węglarce na wózkach 25TN oś pękła w pół. prawdopodobnie był to jakaś wada materiałowa osi bo wagon był świeżo po rewizji.
  Odpowiedz
#10
http://www.lokomotywy.republika.pl/gale ... ident.html
  Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości