Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian
(14.02.2023, 00:43)Kamil Sikora napisał(a):
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady
Brednie i miejskie legendy wiecznie żywe... Nie ma to absolutnie nic wspólnego z prawdą i nie było w żaden sposób nawet rozważane, gdyż wówczas trwała intensywna produkcja elektrowozów serii EU07 i ET22 na krajowe potrzeby w celu zastąpienia trakcji parowej. Poza tym w Libii od 1965 roku cała sieć kolejowa była nieczynna, nie mówiąc już o jakiejkolwiek elektryfikacji! Aż dziw mnie bierze, że komuś chce się wymyślać takie bzdury, chyba z nudów... Maszyny te mogły oczywiście być lepiej wyposażone (w izolację silników trakc. wyższej klasy) jednak wyłącznie w celach testowych na potrzeby krajowe.
(11.02.2023, 23:34)KazET21224142 napisał(a):
(11.02.2023, 17:45)erap2 napisał(a): Taka ciekawostka którą można dodać do lokomotyw ET22-040 i ET22-003 - lokomotywy były pierwotnie przeznaczone do Libii, przez co posiadały podwójne izolacje, podwójne wentylatory oraz szyby z antyrefleksem. Z opowieści maszynisty który na tych konkretnych dwóch egzemplarzach jeździł, lokomotywy te potrafiły poradzić sobie np. z wyjazdem z kopalni tam, gdzie jamniki nie dawały rady

Dla Libii? A to w latach 70-tych były plany budowy zelektryfikowanej linii kolejowej, bo nic o tym nie słyszałem.
Plany może i były ale nic konkretnego z tego nie wyszło i PKP nie miało z tym nic wspólnego...

Nic mi nie wiadomo o planach budowy kolei w Libii w latach 70-tych. Za to faktycznie w latach 90-tych przymierzano się już do pierwszych planów, a w 2008 roku zawarto kontrakty na budowę i zakup taboru z przedsiębiorstwami z Włoch, Rosji, Chin i USA. Tyle, że zakup taboru tyczył się tylko taboru spalinowego, a o budowy zelektryfikowanej linii w Libii nic mi w ogóle o tym nie wiadomo.
Myślę, że erap2 mógł też pomylić państwo z Marokiem do którego faktycznie odbył się eksport lokomotyw 201E. Ale mimo to nie wiem czy jakieś lokomotywy, które trafiły do PKP były pierwotnie przeznaczone dla Maroka?

A tak jeszcze zapytam, czy do Ilostanu można byłoby wprowadzić przydziały do lokomotywowni dla taboru SKPL?
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez Kacpix - 04.10.2017, 12:01
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez bodek610 - 20.07.2019, 18:35
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez KazET21224142 - 01.03.2023, 11:41

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
24 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.