18.10.2020, 18:26
Słuszna uwaga gdyby nie jeden fakt.
1. Upraszczając wszystkie technikalia, E6ACTadb (i inne lokomotywy z modułem dojazdowym) to lokomotywy z dodatkowym źródłem napędu - to są pojazdy elektryczne z dodatkowym silnikiem - nie są to pojazdy stricte "dwutrakcyjne" w pełnej formie (nie ma możliwości poruszania się z podobną prędkością i na podobnym dystansie na silniku spalinowym).
36WEh to pełnoprawne pojazdy dwutrakcyjne - poza zmienioną prędkością konstrukcyjną potrafią na całym dystansie wyznaczonych relacji poruszać się przy wykorzystaniu napędu spalinowego.
2. I druga uwaga - to nie są pojazdy dwusystemowe, a jeżeli już to dwutrakcyjne - to spora różnica. Pojazdy dwusystemowe to te dostosowane do ruchu przy wykorzystaniu różnych systemów zasilania z punktu widzenia "rodzaju prądu" - Prąd stał / zmienny. Takimi pojazdami są wszystkie, które mogą poruszać się zarówno przy napięciu 3 kV prądu stałego, jak i dowolnego innego systemu zasilania elektrycznego.
Pojazdy dwutrakcyjne są wyposażone w alternatywne źródło zasilania w myśl innego rodzaju trakcji (dla przyp. mamy trakcje elektryczną, spalinową, parową).
Jeżeli pojazd po opuszczeniu pantografów przełącza się na inny rodzaj napędu (najczęściej spalinowy lub akumulatorowy) to jest to pojazd dwutrakcyjny.
Jeżeli zaś przy zmianie systemu zasilania elektrycznego np. na granicy państw pojazd opuszcza odbieraki i komputer pokładowy zmienia ustawienia przetwornic, transformatorów, przekształtników etc. i następnie podnoszone są odbieraki już w nowym systemie to są to pojazdy dwusystemowe 9lub wielosystemowe jeżeli są dostosowane do 3 lub więcej systemów zasilania)
3. W moim poście (przeczytaj go jeszcze raz proszę) poprosiłem o przeniesienie POJAZDU 36WEh-001 do SZT jako 36WEhd-001. Obecnie nie ma żadnego pojazdu 36WEh. W tym momencie "kafelka" 36WEh w dziale EZT powinna pozostać pusta, a w "kafelce" 36WEhd w dziale SZT powinna się znaleźć cała ósemka impulsów 36WEhd - od 001 do 008
P.S. Omsknęło mi się "001" przy 36WEh - sorki za wprowadzenie w błąd @KazET21224142
1. Upraszczając wszystkie technikalia, E6ACTadb (i inne lokomotywy z modułem dojazdowym) to lokomotywy z dodatkowym źródłem napędu - to są pojazdy elektryczne z dodatkowym silnikiem - nie są to pojazdy stricte "dwutrakcyjne" w pełnej formie (nie ma możliwości poruszania się z podobną prędkością i na podobnym dystansie na silniku spalinowym).
36WEh to pełnoprawne pojazdy dwutrakcyjne - poza zmienioną prędkością konstrukcyjną potrafią na całym dystansie wyznaczonych relacji poruszać się przy wykorzystaniu napędu spalinowego.
2. I druga uwaga - to nie są pojazdy dwusystemowe, a jeżeli już to dwutrakcyjne - to spora różnica. Pojazdy dwusystemowe to te dostosowane do ruchu przy wykorzystaniu różnych systemów zasilania z punktu widzenia "rodzaju prądu" - Prąd stał / zmienny. Takimi pojazdami są wszystkie, które mogą poruszać się zarówno przy napięciu 3 kV prądu stałego, jak i dowolnego innego systemu zasilania elektrycznego.
Pojazdy dwutrakcyjne są wyposażone w alternatywne źródło zasilania w myśl innego rodzaju trakcji (dla przyp. mamy trakcje elektryczną, spalinową, parową).
Jeżeli pojazd po opuszczeniu pantografów przełącza się na inny rodzaj napędu (najczęściej spalinowy lub akumulatorowy) to jest to pojazd dwutrakcyjny.
Jeżeli zaś przy zmianie systemu zasilania elektrycznego np. na granicy państw pojazd opuszcza odbieraki i komputer pokładowy zmienia ustawienia przetwornic, transformatorów, przekształtników etc. i następnie podnoszone są odbieraki już w nowym systemie to są to pojazdy dwusystemowe 9lub wielosystemowe jeżeli są dostosowane do 3 lub więcej systemów zasilania)
3. W moim poście (przeczytaj go jeszcze raz proszę) poprosiłem o przeniesienie POJAZDU 36WEh-001 do SZT jako 36WEhd-001. Obecnie nie ma żadnego pojazdu 36WEh. W tym momencie "kafelka" 36WEh w dziale EZT powinna pozostać pusta, a w "kafelce" 36WEhd w dziale SZT powinna się znaleźć cała ósemka impulsów 36WEhd - od 001 do 008
P.S. Omsknęło mi się "001" przy 36WEh - sorki za wprowadzenie w błąd @KazET21224142