Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian
W porządku poniżej przedstawiam listę pojazdów wraz z serią:

1. Seria E189, numery: 152, 200, 201, 202, 203, 209, 211 i 451. Oczywiście można jeszcze tutaj mówić o Eurosprinterach o numerach 205, 842 i 843, ale te są niepotrzebnie włączone w serię ES64F4, która tak na prawdę nie jest potrzebna w Ilostanie, gdyż lokomotywy z tej serii mają te same oznaczenia serii co w E189. Pisałem kiedyś o tym. Pomijam elektrowozy należące do PKP Cargo International, czy także uszkodzoną po wypadku w Venlo w Holandii E189-210 której los nie jest pewny. Ktoś kiedyś wrzucił zdjęcia na Reddita tej maszyny i patrząc na jej stan mogło dojść do uszkodzenia czopu skrętnego, gdyż posiadała urwany wózek.

2. Seria Vectron 383, numery: 206, 207, 211, 212 i 213. Pomijając pojazdy do czeskich firm, które zostały przejęte przez PKP Cargo i Orlen, oraz przewoźnika Metrans Praha.

3. Seria Vectron 193, numery: 223, 271, 728, 784, 792, 793, 897 i 930. Oczywiście takich przykładów w serii może być więcej. Pominąłem już lokomotywy jeżdżące dla Regiojetu, czy także parę innych jeżdżących dla czeskich przewoźników. Niektóre pojazdy, które wymieniłem pewnie wjeżdżają sporadycznie do naszego kraju.

4. Seria T448p, numery: 005, 043, 057, 091, 106, 142 i 157. T448p-043 z informacji jakie udało mi się znaleźć to, że została przebudowana na serię 741 otrzymując przy tym numer boczny 704. Kiedyś o tym chyba pisałem w tym wątku na forum, aczkolwiek nie mogę znaleźć źródła. Również T448p-142 mogła też posłużyć do przebudowy na T448p-142. Niestety nie znalazłem praktycznie żadnych szczegółowych informacji dla 741 711 jak i samej T448p-142. Faktycznie czeskie i słowackie przedsiębiorstwa kupowały w Polsce używane T448p w celu modernizacji na różne serie. Można usunąć jedną kartę pojazdu T448p-093, ponieważ w rzeczywistości ta maszyna pracowała pierwotnie w Polsce i została w 2004 roku sprzedana na Słowację, po czym w 2006 odkupiona i sprowadzona do Polski.

5. Seria 131 o numerach: 003/004, 025/026, 053/054 i 079/080. Należy zwrócić uwagę, że kilka miesięcy temu większość lokomotyw serii 131 była przydzielona do kursów w Czechach. Część z nich była obsługiwana przez Lokorail ze Słowacji, ale 131 025/026 była od lutego 2020 obsługiwana przez Cargo Motion głównie do przewozu złomu na terenie Czeskiej Republiki. Od stycznia nie była widziana w Polsce. Jeżeli się mylę może mnie ktoś poinformować. 131 009/010 i 063/064 obecnie są własnością BTS.

Nie wiem jak będzie w przypadku dawnych Śląskich SA109 jeżeli chodzi o statusy, ale z tego co słyszałem to wkrótce po testach i rejestracji w NSA mają zostać oznaczone jako seria 817. Mają otrzymać również nowe numery EVN. Dzisiaj nad ranem na SA109-005 przeprowadzane były testy bezpieczeństwa.
Odpowiedz



Wiadomości w tym wątku
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez Kacpix - 04.10.2017, 12:01
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez bodek610 - 20.07.2019, 18:35
RE: Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian - przez KazET21224142 - 17.10.2020, 22:21

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
33 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.