• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Konstal 105N/Na i pochodne
#1
ET40 napisał(a):Na jakiej podstawie tak uważasz? Przegubowej wersji 105Na nie stworzono oprócz kuriozalnej "glizdy"...
Przecież są też doczepy 105Na, nieposiadające kabiny i części wyposażenia. 105Na nie stworzono przegubowej, ale eksploatowano inne tramwaje 2-członowe, np. Helmuty. Poza tym nie wszędzie 105Na jeżdżą w podwójnych lub potrójnych składach, często można spotkać składy pojedyncze.
  Odpowiedz
#2
105Na jest konstrukcją uniwersalną właśnie dzięki temu, że to wagony jednoczłonowe. 102Na (przegubowe) miały znacznie węższy zakres stosowania, ponadto przegub okazał się być piętą achillesową tych tramwajów. Te "doczepy" o których piszesz to nic innego, niż radykalnie zmodernizowane wagony 105Na, posiadające własny napęd (silniki, przetwornica itd.), z dodatkową przestrzenią pasażerską uzyskaną przez likwidację kabiny motorniczego. Stopiątki nie mogą ciągnąć beznapędowych doczep, gdyż nie pozwala na to zbyt mała ich moc.
  Odpowiedz
#3
Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.
  Odpowiedz
#4
Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona. Trzeci wagon nie jedzie na sucho OIDP, jest połączony z drugim wagonem kablem WN i oczywiście kablami sterowniczymi. Gdyby trzeci wagon był "suchy", to niemożliwe byłoby w nim włączenie światła, ogrzewania itd.
  Odpowiedz
#5
W GOPie drugi wagon jeździ bez patyka, za to połączony kablem WN. Brak trzeciego patyka może być spowodowany długością izolatorów. Gdyby jedna część składu znalazła się na jednej sekcji a pozostała na innej to popłynąłby niebezpieczny prąd wyrównawczy, albo spowodowałoby to przeniesienie napięcia, gdyby sekcja została odłączona.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
  Odpowiedz
#6
W Bydgoszczy drugie wagony (805Na) nie mają w ogóle patyków - taka ciekawostka :-)
  Odpowiedz
#7
ET40 napisał(a):Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona.

W Gdańsku stopiątki nie jeżdżą już w trójpaku od roku.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
  Odpowiedz
#8
Nawet latem na Stogi nie jeździły trójskłady? :-O
  Odpowiedz
#9
Nie...zupełnie zmieniono organizację ruchu i z obciętych trójpaków na linii nr 8 stworzono nową linię nr 9 na przeróbkę.
Fotoblog
Podróże z Aparatem
Rok 2012 -(narazie)20309 km
Rok 2011 - 33287 km
Rok 2010 - 45064 km
Rok 2009 - 26606 km
  Odpowiedz
#10
Mariusz W. napisał(a):Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.

Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy
  Odpowiedz
#11
rysiogeniusz napisał(a):Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy
KOMIS prawdę Ci powie. :-D

2008:
trójskład T6A2D: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225536467.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225290875.jpg

2006:
trójskład 105Na: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162072658.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162061965.jpg
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [Poznań] Kasacja 105N/2 #400 ET40 6 4 062 27.09.2011, 17:58
Ostatni post: Maciej

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości