Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Konstal 105N/Na i pochodne - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html)
+--- Wątek: Konstal 105N/Na i pochodne (/thread-1880.html)



Konstal 105N/Na i pochodne - Mariusz W. - 16.03.2012

ET40 napisał(a):Na jakiej podstawie tak uważasz? Przegubowej wersji 105Na nie stworzono oprócz kuriozalnej "glizdy"...
Przecież są też doczepy 105Na, nieposiadające kabiny i części wyposażenia. 105Na nie stworzono przegubowej, ale eksploatowano inne tramwaje 2-członowe, np. Helmuty. Poza tym nie wszędzie 105Na jeżdżą w podwójnych lub potrójnych składach, często można spotkać składy pojedyncze.


- ET40 - 16.03.2012

105Na jest konstrukcją uniwersalną właśnie dzięki temu, że to wagony jednoczłonowe. 102Na (przegubowe) miały znacznie węższy zakres stosowania, ponadto przegub okazał się być piętą achillesową tych tramwajów. Te "doczepy" o których piszesz to nic innego, niż radykalnie zmodernizowane wagony 105Na, posiadające własny napęd (silniki, przetwornica itd.), z dodatkową przestrzenią pasażerską uzyskaną przez likwidację kabiny motorniczego. Stopiątki nie mogą ciągnąć beznapędowych doczep, gdyż nie pozwala na to zbyt mała ich moc.


- Mariusz W. - 16.03.2012

Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.


- ET40 - 16.03.2012

Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona. Trzeci wagon nie jedzie na sucho OIDP, jest połączony z drugim wagonem kablem WN i oczywiście kablami sterowniczymi. Gdyby trzeci wagon był "suchy", to niemożliwe byłoby w nim włączenie światła, ogrzewania itd.


- rustsaltz - 16.03.2012

W GOPie drugi wagon jeździ bez patyka, za to połączony kablem WN. Brak trzeciego patyka może być spowodowany długością izolatorów. Gdyby jedna część składu znalazła się na jednej sekcji a pozostała na innej to popłynąłby niebezpieczny prąd wyrównawczy, albo spowodowałoby to przeniesienie napięcia, gdyby sekcja została odłączona.


- ET40 - 16.03.2012

W Bydgoszczy drugie wagony (805Na) nie mają w ogóle patyków - taka ciekawostka :-)


- pepe - 16.03.2012

ET40 napisał(a):Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona.

W Gdańsku stopiątki nie jeżdżą już w trójpaku od roku.


- ET40 - 16.03.2012

Nawet latem na Stogi nie jeździły trójskłady? :-O


- pepe - 16.03.2012

Nie...zupełnie zmieniono organizację ruchu i z obciętych trójpaków na linii nr 8 stworzono nową linię nr 9 na przeróbkę.


- Gżągal - 16.03.2012

Mariusz W. napisał(a):Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.

Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy


- Mariusz W. - 17.03.2012

rysiogeniusz napisał(a):Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy
KOMIS prawdę Ci powie. :-D

2008:
trójskład T6A2D: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225536467.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225290875.jpg

2006:
trójskład 105Na: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162072658.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162061965.jpg