Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Konstal 105N/Na i pochodne
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
ET40 napisał(a):Na jakiej podstawie tak uważasz? Przegubowej wersji 105Na nie stworzono oprócz kuriozalnej "glizdy"...
Przecież są też doczepy 105Na, nieposiadające kabiny i części wyposażenia. 105Na nie stworzono przegubowej, ale eksploatowano inne tramwaje 2-członowe, np. Helmuty. Poza tym nie wszędzie 105Na jeżdżą w podwójnych lub potrójnych składach, często można spotkać składy pojedyncze.
105Na jest konstrukcją uniwersalną właśnie dzięki temu, że to wagony jednoczłonowe. 102Na (przegubowe) miały znacznie węższy zakres stosowania, ponadto przegub okazał się być piętą achillesową tych tramwajów. Te "doczepy" o których piszesz to nic innego, niż radykalnie zmodernizowane wagony 105Na, posiadające własny napęd (silniki, przetwornica itd.), z dodatkową przestrzenią pasażerską uzyskaną przez likwidację kabiny motorniczego. Stopiątki nie mogą ciągnąć beznapędowych doczep, gdyż nie pozwala na to zbyt mała ich moc.
Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.
Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona. Trzeci wagon nie jedzie na sucho OIDP, jest połączony z drugim wagonem kablem WN i oczywiście kablami sterowniczymi. Gdyby trzeci wagon był "suchy", to niemożliwe byłoby w nim włączenie światła, ogrzewania itd.
W GOPie drugi wagon jeździ bez patyka, za to połączony kablem WN. Brak trzeciego patyka może być spowodowany długością izolatorów. Gdyby jedna część składu znalazła się na jednej sekcji a pozostała na innej to popłynąłby niebezpieczny prąd wyrównawczy, albo spowodowałoby to przeniesienie napięcia, gdyby sekcja została odłączona.
W Bydgoszczy drugie wagony (805Na) nie mają w ogóle patyków - taka ciekawostka :-)
ET40 napisał(a):Tak, w Gdańsku jeżdżą one na 2 postawione kity, trzecia jest opuszczona.

W Gdańsku stopiątki nie jeżdżą już w trójpaku od roku.
Nawet latem na Stogi nie jeździły trójskłady? :-O
Nie...zupełnie zmieniono organizację ruchu i z obciętych trójpaków na linii nr 8 stworzono nową linię nr 9 na przeróbkę.
Mariusz W. napisał(a):Zdaje się, że gdzieś tam w Polsce jeżdżą lub jeździły trójskłady stopiątek, gdzie ostatnia jedzie „na sucho”.

Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy
rysiogeniusz napisał(a):Mogę być w błędzie, ale nim zakupiliśmy KT4Dt to na Wszystkich Świętych na ósemce można było spotkać takie składy
KOMIS prawdę Ci powie. :-D

2008:
trójskład T6A2D: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225536467.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2008/1225290875.jpg

2006:
trójskład 105Na: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162072658.jpg
trójskład 105N2k/2000: http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2006/1162061965.jpg