Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"Gotów do odjazdu" z kabiny maszynisty
#1
Witam. Ostatnio jeżdżąc SA w pewnej firmie zauważyłem, że rp12 podawany jest przez kierowników pociągów z kabiny maszynisty.
Według mnie prawidłowo:
-kierownik pociągu siedzi przed kabiną
-podczas stacji i przystanków osobowych powinien wyjść, otworzyć drzwi, zobaczyć czy ktoś wsiada/wysiada, czy nie potrzebna jest mu pomoc np. z bagażem
-po upewnieniu się, że jest się gotowym do dalszej jazdy nadać sygnał rp12 do maszynisty
Zauważyłem, że niektórzy robią tak, inni inaczej. Co o tym myślicie?
Odpowiedz

#2
maszynista, Teoria to jedno, a praktyka drugie. W KW wychodzą sami podawać odjazd do drzwi
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#3
Myślę, że to ich obowiązek...
Odpowiedz

#4
maszynista, W Kolejach Śląskich to maszynista jest odpowiedzialny za czuwanie nad bezpieczeństwem podczas odjazdu. Ja już jednak trochę widziałem i z doświadczenia wiem, że nawet niekiedy w IC drużyna konduktorska nie obserwuje odjzdu pociągu. Niegdyś ,,Sudety" odjechały bez kogokolwiek w drzwiach
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#5
Ostrowianin napisał(a):W Kolejach Śląskich to maszynista jest odpowiedzialny za czuwanie nad bezpieczeństwem podczas odjazdu.
Za bezpieczeństwo podróżnych bezwzględnie odpowiedzialny jest kierownik, maszynista ma obserwować drogę i sygnały.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#6
Niekiedy trzeba uważać wychodząc dawać sygnał odjazd :lol:

Odpowiedz

#7
Bartek, No nieźle, czegoś takiego jeszcze w życiu nie widziałem ;D
ZKubaZPucusZ YouTube Channel on Facebook

Nie piszę postów, gdy nie wnoszą one nic do tematu.
Odpowiedz

#8
Ale filmik...hehehehe rozumiem, że kierownik pociagu ma obowiązek otworzyć drzwi, zobaczyć czy ktoś wsiada/wysiada, dać sygnał przez otwarte drzwi maszyniście
Odpowiedz

#9
Ma obowiązek podać sygnał Rp13 "słownie lub za pomocą środków łączności" (Ie-1 naprawdę nie gryzie). Skąd poda-jego brocha.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
Przed odjazdem pociągu konduktor czy kierownik pociągu sprawdza, czy nie przypadkiem jakiś pasażer wsiądzie czy wysiądzie bez jego decyzji. Ale też zauważa, o bezpieczeństwo pasażerów.
,,Pociąg nicości, wsiąść łatwo, wysiąść już trudniej"
Pozdrowienie od Grzegorza
Odpowiedz

#11
Więc może siedzieć w kabinie maszynisty i dawać odjazd? Według mnie nie powinien siedzieć u maszynisty i powinien schodzić dawać odjazd do drzwi. Rozumiem, że kierownik ma obowiązek uważać czy ktoś wchodzi/wychodzi, ale nie ma obowiązku otwierać drzwi i dawać przez nie odjazdu do maszynisty.
Odpowiedz

#12
maszynista napisał(a):Więc może siedzieć w kabinie maszynisty i dawać odjazd?
Może i w toalecie siedzieć, byle by dbał o bezpieczeństwo.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
Często też jest tak ze w ostatnim wagonie jest konduktor daje sygnał gwizdkiem i ręką po czym kierownik w 1 wagonie również gwizda i podnosi rękę po czym podaje mechanikowi komendę przez radiotelefon
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.kolejgniezno.cba.pl">www.kolejgniezno.cba.pl</a><!-- w -->
Odpowiedz

#14
Zasadniczo z tego co zauważyłem tak jest w znaczniej większości pociągów wagonowych
Odpowiedz

#15
jarząbek019 napisał(a):Często też jest tak ze w ostatnim wagonie jest konduktor daje sygnał gwizdkiem i ręką po czym kierownik w 1 wagonie również gwizda i podnosi rękę po czym podaje mechanikowi komendę przez radiotelefon

Grenlandię odkryłeś. To standardowa procedura.
...
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.