06.10.2017, 11:00
Z tą wypowiedzią Konradzie w 75% się z Tobą zgadzam. Z tym wykształceniem technicznym to tak jak piszesz, też różnie bywa. Znam osoby które mają wyuczoną całkiem inną profesję a dziś jeżdżą za nastawnikiem. Uprawnienia rewidenta to oczywiście dodatkowy atut podczas aplikacji na mechanika. Nie zgodzę się jednak do końca z tym wiekiem że firmy kolejowe nie chcą brać osób powyżej 30 roku życia i tu podam kolejny przykład znajomego który ma 35 lat i z rok temu bodajże dostał się do PKP Cargo. Ja jestem młodszy o 5 lat więc mam jeszcze cień nadziei że ktoś się odezwie. Z tym wiekiem też różnie bywa bo każda spółka ma swoje podejście i poziom "przesiewu" osób ubiegających się o fotel maszynisty. Częściowo masz rację że niektóre spółki nie chcą inwestować w szkolenie ludzi przy określonym progu wieku, ale nie jest to regułą. Zapewne jak będzie potrzeba dużo maszynistów to nie będą specjalnie na to patrzeć.