03.06.2016, 09:11
PKP Intercity uszczuplają zestawienia swoich pociągów. Na dwa miesiące przed Światowymi Dniami Młodzieży i startem sezonu letniego, w pociągach przewoźnika brakuje kuszetek, wagonów sypialnych, wagonów barowych a nawet wagonów drugiej klasy o odpowiednim standardzie. Ze względu na brak ważnych rewizji wagonów przewoźnik wycofał się z oferty „Tania Kuszetka”.
Jest też pogorszenie oferty w pociągach IC. W tej kategorii miano zestawiać pociągi wyłącznie z klimatyzowanych wagonów, zmodernizowanych lub wyprodukowanych niedawno (w ramach kategorii IC kursują także ezt Dart i Flirt). Od początku dołączano do nich także wagony z ofertą gastronomiczną.
Tymczasem w bardzo wielu pociągach IC zaczęto odchodzić od praktyki zestawiania ich z nowoczesnego taboru. Dobry przykład to pociągi IC Orion i IC Słupia, które ze starymi wagonami typu 111A jeżdżą nawet w dni powszednie, nie można więc mówić o rezerwowym wzmocnieniu. Wagonów restauracyjnych brakuje już nie tylko w pociągach IC, ale nawet we flagowych ekspresach kursujących pomiędzy Warszawą a Berlinem.
Jeśli nawet przewoźnik zdąży z wieloma rewizjami wagonów, po policzeniu potencjału miejsc siedzących całego swojego taboru, okaże się, że wzrośnie on w stosunku do 2014 roku nieznacznie, i tylko po wypożyczeniu wagonów od Kolei Czeskich.
Więcej
Jest też pogorszenie oferty w pociągach IC. W tej kategorii miano zestawiać pociągi wyłącznie z klimatyzowanych wagonów, zmodernizowanych lub wyprodukowanych niedawno (w ramach kategorii IC kursują także ezt Dart i Flirt). Od początku dołączano do nich także wagony z ofertą gastronomiczną.
Tymczasem w bardzo wielu pociągach IC zaczęto odchodzić od praktyki zestawiania ich z nowoczesnego taboru. Dobry przykład to pociągi IC Orion i IC Słupia, które ze starymi wagonami typu 111A jeżdżą nawet w dni powszednie, nie można więc mówić o rezerwowym wzmocnieniu. Wagonów restauracyjnych brakuje już nie tylko w pociągach IC, ale nawet we flagowych ekspresach kursujących pomiędzy Warszawą a Berlinem.
Jeśli nawet przewoźnik zdąży z wieloma rewizjami wagonów, po policzeniu potencjału miejsc siedzących całego swojego taboru, okaże się, że wzrośnie on w stosunku do 2014 roku nieznacznie, i tylko po wypożyczeniu wagonów od Kolei Czeskich.
Więcej