Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forumdisplay.php?fid=94)
+--- Dział: KOLEJ DALEKOBIEŻNA (https://www.forumkolejowe.pl/forumdisplay.php?fid=5)
+--- Wątek: Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych (/showthread.php?tid=5525)

Strony: 1 2 3 4 5


Brakuje kuszetek, wagonów sypialnych i restauracyjnych - kazio - 03.06.2016

PKP Intercity uszczuplają zestawienia swoich pociągów. Na dwa miesiące przed Światowymi Dniami Młodzieży i startem sezonu letniego, w pociągach przewoźnika brakuje kuszetek, wagonów sypialnych, wagonów barowych a nawet wagonów drugiej klasy o odpowiednim standardzie. Ze względu na brak ważnych rewizji wagonów przewoźnik wycofał się z oferty „Tania Kuszetka”.

Jest też pogorszenie oferty w pociągach IC. W tej kategorii miano zestawiać pociągi wyłącznie z klimatyzowanych wagonów, zmodernizowanych lub wyprodukowanych niedawno (w ramach kategorii IC kursują także ezt Dart i Flirt). Od początku dołączano do nich także wagony z ofertą gastronomiczną.

Tymczasem w bardzo wielu pociągach IC zaczęto odchodzić od praktyki zestawiania ich z nowoczesnego taboru. Dobry przykład to pociągi IC Orion i IC Słupia, które ze starymi wagonami typu 111A jeżdżą nawet w dni powszednie, nie można więc mówić o rezerwowym wzmocnieniu. Wagonów restauracyjnych brakuje już nie tylko w pociągach IC, ale nawet we flagowych ekspresach kursujących pomiędzy Warszawą a Berlinem.

Jeśli nawet przewoźnik zdąży z wieloma rewizjami wagonów, po policzeniu potencjału miejsc siedzących całego swojego taboru, okaże się, że wzrośnie on w stosunku do 2014 roku nieznacznie, i tylko po wypożyczeniu wagonów od Kolei Czeskich.

Więcej


- sm31-131 - 03.06.2016

To było do przewidzenia już po filmiku bodajże z 2014 roku gdzie chłopak wrzucił na youtuba film jak chodzi po bocznicy IC i pokazuje ile wagonów stoi w odstawce i to wagonów które z zewnątrz wyglądały na sprawne i to w bardzo dobrym stanie a którym należało zrobić tylko rewizje bo stały np. od 2 - 3 miesięcy z powodu zakończenia poprzedniej.

Pozdrawiam
sm31-131


- SAP102 - 03.06.2016

sm31-131, masz może linka na YT z tym?


- ET40 - 03.06.2016

No dobrze, ale...kuszetki? To nie lata 80., te wagony są przeżytkiem. Nie pośpisz lepiej niż w zwykłym wagonie, a dopłacać musisz. Jedyny plus to odosobnienie od reszty składu.


- kazio - 03.06.2016

ET40 napisał(a):No dobrze, ale...kuszetki? [...] te wagony są przeżytkiem. Nie pośpisz lepiej niż w zwykłym wagonie
Jak sobie pościelesz tak sie wyśpisz. 8-) Ja wolę na leżaco niż na siedząco.


- Gordon - 03.06.2016

Może w kuszetce na górnym duszno latem, na środkowym twardo i te wyżłobienia na nagłówki są źle zrobione i sie wrzynają ale na dolnej kanapie jak się uda zdobyć miejsce można spać wygodnie.

Zresztą do spania w wygodzie jest Sypialny, niestety za dopłata 80 zł. Kuszetka to wagon do leżenia. Nawet jak się nie pośpi, to się poleży. Człowiek w nocy jest przyzwyczajony do leżenia a nie siedzenia.

Biorąc pod uwagę, że zawsze jak jechałem było dużo chętnych nawet na stare kuszetki, zazwyczaj pełne obłożenie. Zawsze mnie dziwiło, czemu nie poremontują kuszetek by dać ich więcej i zarobić więcej skoro są chętni. W Czechach nocny pociąg ma dużo kuszetek i sypialnych i jeden - dwa siedzące, u nas na odwrót. No ale na naszej kolei logiki nigdy nie było.


- masovian - 04.06.2016

ET40 napisał(a):No dobrze, ale...kuszetki? To nie lata 80., te wagony są przeżytkiem. Nie pośpisz lepiej niż w zwykłym wagonie, a dopłacać musisz. Jedyny plus to odosobnienie od reszty składu.

Jak są na to amatorzy, to niech jedzie. Ja natomiast ani na to, ani na sypialny bym się nie skusił.


- Gordon - 04.06.2016

A na co byś się skusił? Na Orient Express? Nie każdy ma parcie na luksusy.

Zresztą o ile kuszetka faktycznie jest ciasna i ma twarde łóżka to co Ci nie pasuje w sypialnym?


- szy_mat - 04.06.2016

Przynajmniej mi nie pasuje, cena i brak możliwości dokupienia do biletu Weekendowego. Choć kuszetka też jest dość droga jak na polskie realia.


- masovian - 05.06.2016

Gordon napisał(a):A na co byś się skusił? Na Orient Express? Nie każdy ma parcie na luksusy.

Zresztą o ile kuszetka faktycznie jest ciasna i ma twarde łóżka to co Ci nie pasuje w sypialnym?

Cena. :-) Nocą to dla mnie bez różnicy czy leże, czy siedzę pół zgięty. To mi gwarantuje przedział I klasy. Słabo się śpi w nieswoim łóżku. :-)


- przem710 - 05.06.2016

Wagonów nie brakuje, tylko rewizji brakuje. Kolejny kwiecisty błąd ze strony IC, i tuż przed sezonem. Kilka lat starania się o pasażera i w ciągu najbliższego lata wszystko zostanie zniweczone. A może PKP IC myśli że cokolwiek się nie stanie, to i tak pasażer wybierze pociąg z myślą "zapowiada się dobra podróż".

Z ostatniej mojej podróży pociągami niestety nie mam dobrych wspomnień.

TLK Rataj - tu było OK
IC Ślęża - opóźniony na starcie o 35 minut, dla mnie to absurd. W pociągu frekwencja 150%, plus w bezprzedziałowym przy moim fotelu niedziałające pneumatyczne drzwi. W rezultacie piękny zapach z toalety plus uspokajający hałas Smile

TLK Błyskawica - niedziałająca klimatyzacja w wagonie 1 klasy! Przepełnienie, opóźnienie 30 minut, nadgorliwość drużyny konduktorskiej, bałagan z numeracją wagonów.

Postanowienie na wakacje, unikać PKP Intercity.


- masovian - 05.06.2016

przem710 napisał(a):Postanowienie na wakacje, unikać PKP Intercity.

W Twoim przypadku, to nad morze kiblem sobie możesz pojechać. :-) Ale ogólnie to raczej zaleciłbym unikanie pociągów sezonowych. Wiadomo, że tam szrot największy zewsząd wynajdą.


- przem710 - 05.06.2016

Już tak odbiegając od tematu, pod czas sezonu najlepiej unikać morza Wink Korki, tłumy, drogo, parawany itp.


- masovian - 05.06.2016

Nie no, w styczniu przy -20 stopni zawsze lepiej... :-D


- ET40 - 05.06.2016

Można jechać w góry...ale jeśli koleją, to bez PKP IC trudno się obejść. ;-)