30.01.2021, 00:44
(26.01.2021, 23:09)Instruktor napisał(a): EN71-021 delegowany do PR Wrocław wyrusza dziś lub już wyruszył na naprawę rewizyjną do ZNTK w Psujewcu do Idzikowic (znanym bardziej jako Kruszewiec - bo wszystko co stamtąd wraca to się kruszy...).
(29.01.2021, 13:03)MegaTVHD napisał(a): Gratuluje pisania bzdur. 021 sie nie ruszyła z Wrocławia.
Długo zbierałem informacje, aby upewnić się że mam potwierdzone informacje i napisać coś pewnego w tym temacie.
Jedno wiem ponad absolutnie wszystko - EN71-021 należąca do Dolnośląskiego Zakładu PolRegio we Wrocławiu (przyjęta na stan tego zakładu dokładnie 12 września 2019 r. - wówczas Oddziału Dolnośląskiego) nie jest przewidziana do przejścia żadnej naprawy P4! Jednostka była wczoraj (29 stycznia 2021 r.) brana na halę PR Wrocław w celu oddania szyb czołowych do EN71-022 i absolutnie nie będzie kierowana a na pewno nie pojedzie o własnych siłach (

![[Obrazek: 143787840_1514455655612350_6291026919741...e=603843F3]](https://scontent-frx5-1.xx.fbcdn.net/v/t1.15752-9/p1080x2048/143787840_1514455655612350_6291026919741526875_n.jpg?_nc_cat=110&ccb=2&_nc_sid=ae9488&_nc_ohc=hK36v5XX66wAX85XRza&_nc_ht=scontent-frx5-1.xx&tp=6&oh=0f0137b1baae900de221724e99609c20&oe=603843F3)
Pojazd nie kwalifikuje się do takiej naprawy z powodu przekroczenia granicznego wieku kwalifikacji do naprawy tj. 25 lat od ostatniej naprawy P5 (głównej), która to miała miejsce w październiku 1993 roku przy limicie 30 lat między tymi naprawami. Wynika to zresztą z przepisów zawartych w DSU (Dokumentacji Systemu Utrzymania) dla serii EN57/EN71/ED72 spółki Polregio, która jasno określa te kwestie i wyznacza graniczną datę eksploatacji pojazdu na październik 2023 roku. Przeprowadzanie naprawy P4 (rewizji) na nieco ponad 2,5 roku jazdy i inwestowanie w ten pojazd byłoby skrajną głupotą i niegospodarnością.
W związku z tym, że jest to kolejna błędna informacja podawana przez użytkownika Instruktor (poprzednia w bezczelnym tonie dotyczyła lokomotyw serii EP07P i również była jedynie częściowo zgodna z prawdą - numer 2001 oczekuje naprawy P4, 2002 jest już po tej naprawie a nie w trakcie) otrzymuje on przymusowy odpoczynek (bana) na 14 dni w celu przemyślenia poprawności podawanych na publicznym forum informacji
