Witam. Jestem nowym użytkownikiem forum. Przekopałem zasoby lecz dalej nie bardzo mam wiedzę na ten temat. Ale do rzeczy. Zainteresowało mnie ogłoszenie w PKP Cargo o naborze na stanowisko "Odprawiacza pociągów". Czy mogli byście Koledzy przybliżyć mi troszkę to stanowisko? Chodzi mi o rzeczywisty wygląd pracy na tym stanowisku. Dzięki...
Spisywanie pociągu, wypełnianie karty próby hamulca itp. Generalnie odprawa zajmuje się częścią handlową kolei.
A jak to wygląda zarobkowo? Ile może trwać kurs? I np. w Warszawie na jakich bocznicach się to robi?
Co robi Odprawiacz pociągów ?
Wykonuje zadania związane z odprawą pociągów pod względem handlowym, tj. sprawdzaniem dokumentów przewozowych, ustalaniem taryf i należności, zgodnie z przepisami o odprawie przesyłek towarowych, oraz związane z gospodarką wagonami towarowymi.
Zadania jakie wykonuje Odprawiacz pociągów ?
• kompletowanie listów przewozowych i innych dokumentów towarzyszących wagonowi lub przesyłce, stosownie do składu wagonów określonego w wykazie wagonowym;
• przygotowywanie pakietów (worków) z dokumentami przewozowymi;
• przechowywanie i segregowanie dokumentów przewozowych odpowiednio do uruchamianych pociągów towarowych (mieszanych) lub wagonów włączanych do pociągu ;
• sporządzanie wykazów zdawczych, dotyczących grup wagonów przeznaczonych na poszczególne punkty ładunkowe stacji i przyległych szlaków;
• sprawdzanie składu przybyłych wagonów pod względem dokumentacji przewozowej, ustalanie taryf przewozowych i należności oraz konfrontowanie otrzymanych dokumentów przewozowych z wykazem wagonów w składzie;
• przekazywanie listów przewozowych wagonów loco do kasy towarowej lub wagonów skierowanych do innych stacji lub na inny posterunek odprawy pociągów;
• prowadzenie książki wagonów przetrzymywanych na stacji i zgłaszanie dyżurnemu ruchu przesyłek (wagonów) przetrzymanych ponad czas określony przepisami lub regulaminem stacji;
• zabezpieczanie i plombowanie drzwi wagonów ładownych, w których ujawniono brak lub uszkodzenie plomb;
• prowadzenie dokumentacji, dbałość o prawidłowy obrót dokumentów przewozowych.
Kwestia zarobków jest mniej transparentna i zależna od konkretnego pracodawcy.
Dzięki za opis stanowiska. Chciałbym jeszcze wiedzieć jak to jest w przypadku PKP Cargo. Tzn. Czy pracuje się na stacjach czy bocznicach kolejowych? W Warszawie jakie ewentualne lokalizacje pracy? W jakich godzinach? I jak to tak naprawdę wygląda w praktyce?
Wada wzroku jest przeszkodą żeby zdobyć taką pracę?
Dziś zadzwoniłem do Pkp Cargo w Katowicach w sprawie pracy jako odprawiacz. Dostałem numer do pana naczelnika. Nie odebrał, ale po chwili oddzwonił. Pytał o wykształcenie. Ze średnim ogólnokształcącym chyba niezbyt chętnie przyjmują na takie stanowisko, ale powiedział, że podanie mogę zostawić. Jak spytałem czy wada wzroku jest przeszkodą w tej pracy, to stwierdził, że tak, bo trzeba mieć I kategorię wzroku. Po chwili stwierdził, że nie trzeba mieć I kategorii i wszystko zależy od opinii lekarza. To się dowiedziałem...
To już nie lepiej zostać rewidnetem? To bardzo deficytowy zawód na kolei więc i wynagradzany będzie coraz lepiej a z 2 kategorią wzroku spokojnie przejdziesz badania.
(09.07.2018, 16:18)mateo1 napisał(a): [ -> ] Ze średnim ogólnokształcącym chyba niezbyt chętnie przyjmują na takie stanowisko, ale powiedział, że podanie mogę zostawić. Jak spytałem czy wada wzroku jest przeszkodą w tej pracy, to stwierdził, że tak, bo trzeba mieć I kategorię wzroku. Po chwili stwierdził, że nie trzeba mieć I kategorii i wszystko zależy od opinii lekarza. To się dowiedziałem...
Takie głupie gadanie by kogoś spławić - też kiedyś starałem się w Cargo, ale na maszynistę, i też mi opowiadano że beż średniego technicznego to słabo. Oczywiście kilka miesięcy później się dowiedziałem że na świadectwo przyjęli kogoś po muzykologii
, no ale cóż jak się ma plecy, to i wykształcenie nietechniczne to nie problem.
Co do wymagań zdrowotnych, to chyba nie ma jakiś specjalnych obostrzeń dla odprawiaczy pociągów.
(09.07.2018, 16:30)Konrad1961 napisał(a): [ -> ] To bardzo deficytowy zawód na kolei więc i wynagradzany będzie coraz lepiej.
Wierzysz w cuda ?