Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: Przyszłość lokomotyw EP08
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7
Maciek napisał(a):Ale PKP nie uznaje sprzedaży lokomotyw, bo może konkurencja je kupi i będzie jeździć Undecided takie idiotyczne

Przypominam że kilkanaście ST43 oraz kilka EU07 zostało wystawionych na sprzedaż, i co? Jakoś nie ma potencjalnych nabywców.
W naszym przypadku ceny zaporowe a i stan techniczny marny, choć ta z Opola nie jest w tak złym stanie ale niestety dla organizacji za drogo, za tą ST43 miałbym na remont pięciu parowozów lub 8 wagonów osobowych.
Jak rozumiem mają więc pozostać w ruchu dwie świnki, reszta na żyletki?
Obecny ilostan EP08:
Na chwilę obecną czynne są:
EP08-006,007,009,010.
W trakcie rewizji są:
EP08-011,012,013.
Natomiast nie wiem co się dzieje z EP08-001. Prawdopodobnie odstawiona lub pojechała na rewizję.
Ficek, EP08-001 widziałem 16.II.2011 w Poznaniu.



http://bartiinysa.prv.pl/GALERIA/lokomo ... 08/001.JPG
Jedynkę to w kwietniu jeszcze było widać.
Egzotyka, czyli świnia z bipą:
[Obrazek: tesknota_za_czyms_co_juz_nie.jpg]
TOMEKKOT, Czy ja wiem czy koniec EP08. Ja ostatnio jechałem TLK 17105 z świnią -007 na czele i dawała radę na szlaku. Oczywiście zdarzają się takie niespodzianki niekiedy nawet na Ostrowskich składach TLK
Seria EP08 jeździ i ma się bardzo dobrze. Ostatnio dwie świnki przeszły rewizje w lokomotywowni Gdynia Grabówek.

Tutaj ciekawostka: http://www.ep09.rail.pl/galeria/pc0200055.jpg

Był jeszcze film z fioletową EP08 na czele towarowego, niestety nie mogę znaleźć.
EP08-xxx świetnie nadają się na linie Warszawa - Łódź z tym, że po całkowitym jej zmodernizowaniu. Faktem jest obniżenie ich prędkości, ale po co mieliby się ich pozbywać?
Najwyżej przerobią wszystko na zwykłe siódemki.
EP08 to to samo co EP07 z innym stosunkiem przekładni, i tu jest chyba żywotność znacznie mniejsza...być może dlatego chcą się ich pozbyć
Domio, Zasadniczą różnicą pomiędzy EP08 a EU07 i EP07 są zastosowane łożyska, a nie przełożenie przekładni. EP08 miała toczne, a 07 ślizgowe.
Cytat:być może dlatego chcą się ich pozbyć
Polecam pierwszą stronę tematu.
Silniki EP08 nie opierają się nie ramie wózka tak jak w EU07. Prawdopodobnie wózki EP08 są nie znacznie dłuższe niż standardowej EU07, ktoś potwierdzi?
Ale żywotność tych lokomotyw jest krótsza i to twierdzi nie jeden mechanik z którym rozmawiałem.
Żywotność w jakim znaczeniu?
Stron: 1 2 3 4 5 6 7