Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei

Pełna wersja: [KŚ] Tabor Kolei Śląskich
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Kuba, a wiesz coś więcej? Na przykład kiedy będzie przetransportowany do Opola?
Co z taborem z ZPR Katowice? Zostanie rozdzielny po innych zakładach? Wydaje mi się że Koleje Śląskie nie są w stanie obsłużyć całego województwa, no chyba że przejmą tabor od PR.
Przejąć raczej nie mogą, jak już to muszą go odkupić.
pitagoras23 napisał(a):Przejąć raczej nie mogą, jak już to muszą go odkupić.
Od kiedy tabor należy do Przewozów Regionalnych? Śląski ZPR użytkował go zlecenie UMWŚ, bo to Urząd Marszałkowski jest właścicielem śląskiej części Przewozów Regionalnych. Tabor zostanie przekazany do użytkowania Kolejom Śląskim, jednak martwi mnie brak pracowników potrzebnych do jego obsługi. Konieczne będą przejęcia z PR.

Tymczasem marszałek Matusiewicz zapowiada, że zamiast 500 na Śląsku działać będzie 600 kolejowych połączeń oraz że zakupi się 10 nowych pojazdów.
Pozytywnym aspektem będzie zapowiadana umowa wieloletnia na przewozy:
http://www.rynek-kolejowy.pl/33746/Matu ... ciagow.htm
Cytat:Od kiedy tabor należy do Przewozów Regionalnych? Śląski ZPR użytkował go zlecenie UMWŚ, bo to Urząd Marszałkowski jest właścicielem śląskiej części Przewozów Regionalnych. Tabor zostanie przekazany do użytkowania Kolejom Śląskim,

Obawiam się że jesteś w błędzie. Tabor należy do PR nie do województw. W prawdzie niektóre EN57 są własnością UM ale tylko niektóre.
A do kogo należy PR, Przemku? ;-)
Województwo na pewno wymusi oddanie ED72A w ręce Kolei Śląskich i to samo nastąpi z niewiadomą dla mnie ilością taboru, który dzięki województwu został poddany rewizji..
mikrobart napisał(a):A do kogo należy PR, Przemku? ;-)

Nie wszystko można tak po prostu przekazać, są ot tego procedury. Poczekamy zobaczymy.
przem710, nie da się jednak ukryć, że do przejęć dojść musi, przecież tym, co ma teraz KŚ nie są w stanie obsłużyć wszystkiego, co obsługiwało PR!
MK_ŚLĄSK napisał(a):bardziej bym się obawiał o Oświęcim, za PR to było nietykalne, toż to kolejarzowozy :-P
Na chwilę obecną kolejarzy, którzy korzystają z tego połączenia można policzyć na palcach jednej ręki... Tymczasem pozdrawiajmy mieszkańców Bierunia, którzy zostaną odcięci od Katowic Tongue

Poza tym mogę Ci przypomnieć KKA, w temacie "nietykalności".
Cytat: to samo nastąpi z niewiadomą dla mnie ilością taboru, który dzięki województwu został poddany rewizji
I to chyba się na tym ED72A zamknie...
Cytat:...Większość taboru zostanie przekazana do pracy w innych zakładach spółki..

Bartku no i jest odpowiedź, czyli jest tak jak myślałem.
Czyli czym będziemy jeździć po Śląsku? Jak marszałek chce zwiększyć o 100 liczbę połączeń? KKA?
No właśnie w takiej sytuacji taka decyzja staje się absurdalna! ciekawie co na to pasażerowie.
Cytat:EN72A
A co to jest :-P
Obawiam się, że kilka linii pójdzie do piachu, chociażby całkowite uwalenie Cieszyna czy Pszczyna-Rybnik, Rybnik-Chałupki też może polecieć bo i frekwencja i prędkość tam nie powala.
Marszałek ze swoją spółeczką skupi się na głównych liniach.
mikrobart napisał(a):przem710, nie da się jednak ukryć, że do przejęć dojść musi, przecież tym, co ma teraz KŚ nie są w stanie obsłużyć wszystkiego, co obsługiwało PR!

Oj coś czuję że się szykuje wielki come-back czeskich wagonów z lotosowskimi Traxami na czele, tyle tylko że tym razem w nieco większych ilościach. To dopiero będzie ekonomia made in KŚ :-D