Z racji tego, że wiele linii było, jest lub będzie modernizowanych może lepiej będzie, jak o pewnych inwestycjach poinformuje się w jednym wątku zbiorowym. Nie warto czasami tworzyć oddzielnych wątków dla każdej linii. Taki jest mój pomysł.
Na początek może:
Poznań - Piła
Wrocław - Zielona Góra
A propos Poznań - Piła, nic nie piszą o tym, by na całym odcinku zrobić trasę dwutorową. :-| A jeśli już się za coś zabierać to porządnie. Albo chociażby do Rogoźna, skoro nie ma pieniędzy do samej Piły. Ale i tak modernizacja mnie cieszy, bo skróci się mocno czas podróży nad morze. ;]
Może nie ma miejsca na drugi tor. Nie sądzę, żeby dobrym rozwiązaniem było sztukowanie drugiego toru. Lepiej już dać cały nowy lub w ogóle.
Bo gdyby tak myślano to już dawno wiele odcinków jednotorowych miałoby sąsiedni tor.
Jest wątek o E59, ale warto przypomnieć - trwa modernizacja odcinka podg. Grabiszyn - stacja Żmigród do prędkości 160 km/h, oczywiście na razie tylko na kilku odcinkach. Kończą się roboty przy rewitalizacji toru nr 1 z Korzeńska do Rawicza, robotnicy zaraz zajmą się naprawą toru nr 2.
Nadodrzanka na odcinku Kostrzyn – Namyślin idzie do remotnu
6 października PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie i PORR (Polska) SA zawarły umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych realizowanych w ramach zadania „Modernizacja linii kolejowej Nr 273 na odcinku Kostrzyn – Namyślin, tor nr 2”.
Kostrzyn - Namyślin
Lokalny serwis „mmdebica.eu” poinformował o rozpoczęciu robót na terenach kolejowych w Dębicy. W związki z inwestycją będą utrudnienia w ruchu samochodowym. Na terenie miasta powstaną nowe obiekty kolejowe. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2014 r.
Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/27918/Debi ... zeszow.htm
Reda – Hel: Remont linii od wiosny 2012
Na wiosnę ruszy modernizacja linii kolejowej z Redy do Helu – informuje „Dziennik Bałtycki”. Prace będę kosztować 100 mln zł i potrwają do końca 2013 roku.
źródło:
Rynek Kolejowy
Reda - Hel: "Dziennik bałtycki"
Jeżeli chodzi o Reda-Hel to jedna modernizacja już miała miejsce. Wbudowa LCSu 213 + modernizacja pierwszej części do Mrzezina. Reszta to podwyższenie szlakowej do 100/120km/h na odcinku Mrzezino - Władysławowo, i 80km/h [o ile nie pomyliłem] Władysławowo - Hel. Obejmuje tylko wymianę nawierzchni i remont niektórych przejazdów.
Lublin – Warszawa: Jest szansa na modernizację
Jak zaznacza "Gazeta Wyborcza", w najbliższą środę Komisja Europejska ma opublikować projekt rozporządzenia, który wskaże priorytety dla finansowania infrastruktury na lata 2014-2020. KE da pieniądze m. in. na połączenia transgraniczne. Czy jest to szansa na modernizację linii kolejowej z Warszawy przez Lublin do Dorohuska?
Lublin - Warszawa
[ Dodano: 2011-10-18, 09:10 ]
200 mln zł PKP chce zainwestować w infrastrukturę kolejową na trasie Ostrołęka - Tłuszcz
Ostrołęka - Tluszcz
Połączenie kolejowe do szczecińskiego portu lotniczego w maju 2013 roku
Budowa łącznicy kolejowej, dzięki której pociągiem dojechać będzie można na goleniowskie lotnisko, rozpocznie się już w listopadzie. Budowa odbywa się w ramach zadania „Modernizacja Regionalnej Linii Kolejowej nr 402 wraz z budową łącznicy do Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów”.
źródło:
Rynek Kolejowy
Trzebinia - Oświęcim: Czy będzie pełne poparcie modernizacji?
Jak donosi „Dziennik Polski”, trzy gminy z obszaru Małopolski Zachodniej podpisały umowę z PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji na przygotowanie studium wykonalności modernizacji linii z Trzebini do Oświęcimia. Ze strony Trzebini i Oświęcimia nie ma jednak wystarczającego poparcia dla studium.
źródło:
Rynek Kolejowy
Zmodernizują kolejowe mosty stalowe na linii nr 274
PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział we Wrocławiu rozpisało przetarg na wykonanie projektu modernizacji mostów stalowych na szlaku Smolec – Kąty Wrocławskie leżące na linii kolejowej nr 274 (Wrocław – Zgorzelec, odcinek Wrocław – Jelenia Góra).
źródło:
Rynek Kolejowy
Pędzący z prędkością 160 km/godz. pociąg z Opola do Katowic i z Katowic do Krakowa. Zmniejszenie czasu podróży, także w rejonie samego węzła górnośląskiego i konieczne wytracanie szybkości ze względu na szkody górnicze. A wszystko z wymaganą przez Unię Europejską oceną wpływu na środowisko. To najważniejsze założenia projektu na modernizację linii kolejowych na odcinku Opole-Katowice i Katowice-Kraków.
Żródło: Dziennik Zachodni
__________________
Stanowczego i ostrego stanowiska wobec Polskich Kolei Państwowych domaga się od władz Bielska-Białej Grażyna Staniszewska, radna miejska. Chodzi o przygotowywaną przez PKP inwestycję szybkich kolei.
Staniszewska uważa, że miasto powinno zrobić wszystko, by pędzące z dużą prędkością pociągi nie podzieliły Bielska-Białej na pół. Jej zdaniem, najlepszym rozwiązaniem byłoby przedłużenie istniejącego już tunelu kolejowego od dworca i okolic teatru do stacji Leszczyny.
- Miasto zyskałoby sporo terenów, na których można byłoby organizować różne rzeczy. I jeszcze bardziej zostałoby zintegrowane - uważa.
Była europosłanka jest zdania, że torowiska zostawione w otwartym terenie wzmogą poziom hałasu i zagrożenia bezpieczeństwa. Przypomina, że niegdyś miasto dzieliła rzeka Biała. Teraz, gdy są na niej mosty, a sama rzeka ma szansę być wykorzystywana turystycznie, jej dawny graniczny charakter może przejąć szybka kolej.
Henryk Juszczyk, pełnomocnik prezydenta Bielska-Białej, przyznaje, że gdyby w grę wchodziła modernizacja kolei dla pociągów jeżdżących z prędkością 200 km na godz., taki tunel byłby konieczny. Pociągi jednak nie będą jeździły tak szybko, więc projektanci zrezygnowali z tego pomysłu.
źródło:
www.bielskobiala.naszemiasto.pl
Tak się składa że Bielsko-Biała nie jedynym miastem przez które przebiega "szybka kolej"! Tamtejsi urzędnicy chyba nie mają ciekawszych lokalnych spraw do rozwiązania że szukają dziury w całym.